Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام مسئول گفت: با توجه به آنکه 65 درصد هزینه تولید کارخانه‌های لبنی مربوط به شیرخام است، افزایش 17 تا 32 درصدی قیمت لبنیات غیرواقعی است.

علیرضا عزیزاللهی مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از افزایش 9 درصدی نرخ خرید شیرخام از دامداران، اظهار کرد: بحث‌هایی که در حوزه قیمت‌گذاری محصولات صورت می‌گیرد باید منطقی و در برگرفته از هزینه‌های تولید باشد که متأسفانه افزایش 9 درصدی شیرخام مورد تأیید وزارت جهاد کشاورزی و دامداران نیست چرا که براساس قیمت تمام شده حداقل نرخ خرید هر کیلو شیرخام باید 1700 تومان اعلام می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگرچه دامداران انتقاداتی نسبت به افزایش 9 درصدی نرخ شیرخام و همچنین 17 تا 32 درصدی محصولات لبنی را دارند، اما سعی آنها همیشه بر آن بوده  که مصالح مصرف کنندگان را در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: افزایش 9 درصدی شیرخام مورد قبول دامداران نیست 

عزیزاللهی با اشاره به اینکه افزایش 9 درصدی نرخ شیرخام نمی‌تواند محرک چندانی برای ازدیاد تولید باشد، تصریح کرد: اعلام نرخ 1570 تومانی برای خرید هر کیلو شیرخام از دامدار تنها می‌تواند مانع کاهش تولید شود و شکی نیست که افزایش تولید به فضای مناسب‌تری نیاز دارد و انتظار می‌رود در آینده ایجاد شود.

نوسان شدید قیمت نهاده‌های دامی در بازار داخل مهار شد

مدیرعامل اتحادیه دامداران درباره آخرین وضعیت قیمت نهاده‌های دامی در بازار گفت: قیمت نهاده‌های دامی تحت تأثیر عواملی از جمله تحولات بازار جهانی و تغییرات نرخ در عرضه داخلی است که خوشبختانه با اختصاص ارز مبادله‌ای به نهاده‌های دامی تا حدودی نوسان قیمت در بازار داخل مهار شده است.

وی ادامه داد: باتوجه به کاهش نرخ جهانی نهاده‌های دامی پیش‌بینی می‌شود که قیمت این نهاده‌ها در آینده‌ای نه چندان دور به دلیل وجود خشکسالی در بسیاری از مناطق دنیا افزایش یابد.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش 530 تا 540 دلاری قیمت جهانی اقلام خوراک دام در ماه‌های اخیر،  افزود: در ماه های اخیر قیمت جهانی نهاده های دامی با روند فزاینده ای روبرو شد که خوشبختانه پس از کاهش جزئی قیمت،هم اکنون به ثبات رسیده است.

به گفته عزیزاللهی در چهار سال اخیر قیمت نهاده های دامی بیش از 100 درصد افزایش یافت که با تخصیص ارز دولتی به واردات این کالاها، ثبات در بازار داخل فراهم شد.

افزایش 15 درصدی نرخ محصولات لبنی منطقی بود

مدیرعامل اتحادیه دامداران افزایش 15 درصدی قیمت محصولات لبنی را منطقی دانست و گفت: بنا بر اعلام کارخانه‌های لبنی، 60 تا 65 درصد هزینه‌های تولید مربوط به تأمین شیرخام است که با احتساب سایر هزینه‌ها اعم از انرژی، نیروی انسانی، بسته‌بندی و غیره قیمت محصولات لبنی نباید بیش از 15 درصد گران می‌شد.

بیشتر بخوانید: افزایش بی سرو صدای قیمت لبنیات در بازار 

خرید توافقی شیرخام غیرقابل توقف است

وی  با بیان اینکه خرید توافقی شیرخام ساختار مستمر و غیرقابل توقف دارد، اظهار کرد: البته در مواقعی که قیمت شیرخام در بازار افزایش می‌یابد، دامداران انگیزه‌ای برای توزیع شیرخام به شبکه سازمان تعاون روستایی را ندارند و تنها این مکانیزم ایجاد شده تا در شرایطی که قیمت شیرخام از حد معقول خود کاهش می‌یابد، جذب شیر مازاد دامدار به منظور جلوگیری از ضرر و زیان احتمالی توسط سازمان تعاون روستایی صورت می‌گیرد.

به گفته وی، رابطه مستقیمی میان جذب شیرخام و نظام قیمت‌گذاری در بازار وجود دارد و چیزی نیست که بگوییم هم اکنون دامداران به وجود آن نیازی ندارند تا این ساختار متوقف شود.

عزیزاللهی در پایان تصریح کرد: هم اکنون خرید توافقی شیرخام در 17 استان کشور با نرخ 1440 تومان از دامداران انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دامداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۷۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد

عربستان احتمالاً قیمت رسمی فروش تمام درجات نفتی خود به آسیا را در ماه ژوئن تا بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته افزایش می‌دهد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، عربستان به عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده نفت دنیا احتمالاً قیمت رسمی فروش تمام درجات نفتی خود به آسیا را در ماه ژوئن تا بالاترین رقم طی 5 ماه گذشته افزایش می‌دهد. قیمت رسمی فروش نست سبک عرب احتمالاً 70 تا 90 سنت افزایش یافته و به 3 دلار در هر بشکه  بالاتر از شاخص عمان/دبی می‌رسد که بالاترین رقم از ماه ژانویه است.
اکثر تحلیلگران رویترز انتظار دارند قیمت رسمی فروش نفت متوسط و نفت سنگین عرب هم به خاطر کمبود عرضه در بحبوحه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یابد.

آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شداحتمال افزایش قیمت نفت خام عربستان برای بازار آسیا

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) فرآوری نفت خام «آپر زاکوم» را در پالایشگاه نوسازی شده روایس آغاز کرده و صادرات درجات متوسط ترش نفت را کاهش داده است.
تغییر در مواد خام اولیه پالایشگاه ادنوک باعث شده صادرات نفت خام موربان در آوریل به رکورد 1.65 میلیون بشکه در روز برسد که قیمت نفت خام ترش سبک را پایین آورده است.
عرضه بالای نفت خام سبک و حاشیه‌های پایین سوددهی نفتا احتمالاً افزایش قیمت نفت فوق سبک عرب را بین 30 تا 50 سنت در ماه ژوئن نگه می‌دارد. قیمت‌های رسمی فروش نفت عربستان معمولاً پنجم هر ماه منتشر شده و قیمت گذاری نفت ایران، کویت و عراق را مشخص می‌کند، یعنی حدود 9 میلیون بشکه در روز فروش نفت به آسیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
شرکت نفت آرامکوی عربستان قیمت‌ نفت را بر اساس توصیه مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود طی ماه‌های گذشته، بر اساس سوددهی و قیمت محصولات تعیین می‌کند.
انتهای پیام/59

دیگر خبرها

  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • قیمت طلا، سکه و دلار در بازار چهارشنبه۱۲ اردیبهشت
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟