Web Analytics Made Easy - Statcounter

تغییر سبک زندگی، شیوه های تغذیه و کم تحرکی موجب افزایش آمار چاقی و اضافه وزن در میان افراد جامعه به خصوص دانش آموزان شده، از اینرو آموزش و پرورش برنامه های راهبردی در حوزه ورزش و سلامت این قشر تدوین نموده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، عصر تکنولوژی در دنیای مدرن امروز توان حرکت مضاعف و جنب و جوش در بین کودکان و نوجوانان را ربوده است و کودکان مدت طولانی از ساعات خود را پای تماشای تلویزیون و موبایل سپری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با ظهور بازی های جذاب و استفاده فراگیر از موبایل و تبلت در بین این قشر تحرک در بین دانش آموزان به حداقل خود رسید و در کنار آن درس محور بودن والدین و تلاش آنان برای توجه به درس و غفلت از ورزش موجب شد تا دانشگاه علوم پزشکی با تحقیقی در این زمینه ، زنگ خطر چاقی و کم تحرکی را به صدا درآورد.

 

براساس نظر کارشناسان علوم تغذیه، چاقی در دوران کودکی و نوجوانی زمینه ساز ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری های قلبی-عروقی، سرطان و عوارض جسمی و اجتماعی در بزرگسالی است . 
چاقی کودکان و نوجوانان، از لحاظ روحی و روانی عواقب نامطلوبی همچون کم خوابی، نداشتن اعتماد به نفس، اضطراب و افسردگی را در پی دارد که این مسائل بر روابط اجتماعی و تحصیلی دانش آموزان تاثیر می گذارد.

 

در این بین آموزش و پرورش راهبردهایی در حوزه ورزش و سلامت دانش آموزان تدوین کرد که به منظور اطلاع از برنامه های آموزش و پرورش استان زنجان مصاحبه ای از سوی خبرگزاری شبستان با معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان زنجان انجام شد.

 

ذبیح الله تاراسی، معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: وضعیت دانش آموزان به لحاظ تحرک و جنب و جوش خوب نیست.

 

وی با اشاره به اینکه تداوم این وضعیت منجر به سونامی بیماری های غیرواگیر در بین دانش آموزان می شود، گت: متاسفانه اکثر اولیا درس محور شده اند و توجه کمتری به ورزش و تحرک دانش آموزان دارند.

 

این مقام مسوول تغییر سبک زندگی با ظهور تکنولوژی را عامل بی تحرکی دانش آموزان خواند و گفت: اگر دانش آموزان به حوزه ورزش توجه کنند در زمینه تحصیل هم نتایج خوبی کسب می کنند.

 

تاراسی به برنامه ها تربیتی بدنی در راستای شاداب سازی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: در کنار مدرسه، خانواده هم بایستی در حوزه ورزش به کمک آموزش و پرورش بیایند چرا که دانش آموزان فرصت بیشتری را در اوقات خارج از درس می توانند به ورزش اختصاص دهند.

 

وی به طرح حیات پویا به عنوان یکی از برنامه های حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در این طرح اشکالی از بازی های مختلف روی زمین حیاط مدرسه رسم می شود تا دانش آموزان در زنگ تفریح با این بازی ها تحرک بیشتری داشته باشند.

 

تاراسی با بیان اینکه پژوهش های انجام شده نشان می دهد تنوع شکل ها موجب استقبال بیشتر دانش آموزان از این طرح شده است، خاطرنشان کرد:  به منظور تحرک دانش آموزان طرح المیپادهای درون مدرسه ای هم اجرا می شود.

 

وی از تدوین کتاب های تربیت بدنی برای هر پایه تحصیلی خبر داد و گفت: برهمین اساس مربیان تربیت بدنی با استفاده از دستورالعمل های مشخص شده تحرک در بین دانش آموزان را بیشتر می کنند.

 

این مقام مسوول به مسابقات ورزشی دانش آموزان هم اشاره کرد و افزود: اگر دانش آموزی وقفه تحرکی داشته باشد تا پایان عمر نمی تواند این وقفه را جبران کند ولی وقفه تحصیلی در هر زمانی قابل جبران است.

  

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس کنکور۹۷ مذاکره با آمریکا کنکور سراسری خراسان جنوبی اردبیل دیدار روزنامه های ورزشی خراسان جنوبي تربیت بدنی سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۷۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.      مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی