Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مستعدترین وینگرهای جهان روزهای خوبی را در بلوگرانا سپری نمی کند.

اختصاصی طرفداری- دمبله که روزی توسط سایت های آماری کریستیانو رونالدوی عصر جدید نامیده می شد. در حالی فصل جدید را آغاز خواهد کرد که، در فصل اول حضورش در این تیم به هیچ وجه نتوانست عملکرد قابل قبول و مورد انتظار هواداران را بر آورده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که به عنوان جانشین نیمار به این تیم پیوسته بود و مبلغ بسیار کلانی برای خریدش خرج شد، در اولین بازی های خود در ترکیب بارسلونا مصدوم شد و 4 ماه اول فصل را از دست داد تا بدشانسی بزرگی را در اولین روزهای حضورش در این تیم را تجربه کند. بعد از وقفه ای چند ماهه، حضور مجدد دمبله بعد از یک مصدومیت طولانی با عدم اعتماد والورده به او شرایط روحی او را بدتر از قبل کرد. او در مواقعی که آماده بود هم والورده تمایل زیادی به استفاده از او نداشت. این مسئله بخصوص بعد از حذف بارسلونا از لیگ قهرمانان با شکست سنگین برابر رم باعث شد تا انتقادات زیادی از سرمربی بارسلونا بخاطر بازی ندادن به دمبله مطرح شود. با این وجود، سبک بازی بارسلونا که در این فصل بیشتر ۲-۴-۴ بوده باعث شده که جایی برای دمبله در ترکیب اصلی آبی اناری ها پیدا نشود. دوری طولانی مدت دمبله در کنار نیمکت نشینی های مداومش و برچسب قیمت بالایی که داشت. باعث شده بود که او نتواند حتی سایه ای از عملکرد خود در دورتموند را به معرض نمایش بگذارد.

با نیم نگاهی به عملکرد او در فصل 2017-2016 ،در میابیم که او تا چه حدی از فرم خوب بدنی اش فاصله گرفته است.

فصل بازی گل پاس گل مجموع تاثیر گذاری روی گل دقایق بازی 2017-2018( بارسلونا) 24 4 9 13 1220 2016-2017 (دورتموند) 49 10 21 31 3387

آمار بالا به ما نشان می دهد که دمبله در فصل قبل از پیوستنش به بارسلونا، تا چه حدی در دورتموند موفق عمل کرده است. او تعداد بازی و دقایق زیادی را در ترکیب قرار گرفت ولی با این حال توانست آمار و کیفیت فوق العاده ای را از خود به نمایش بگذارد.  کیفیتی که انتظار می رود او در بارسلونا هم از خود نشان دهد. چون او تمامی خصوصیت های یک وینگر درجه یک را داراست. دمبله دو پا است و به حدی با هر دو پایش راحت بازی میکند که تشخیص پای تخصصی او در زمان بازی برای بیننده بسیار سخت است. یکی از دلایل بزرگ این خصوصیت فوق العاده، پاهای بلند  اوست و این باعث می شود که مرکز ثقلش بالاتر از پاهایش باشد. این امتیاز باعث می شود او راحت تر دریبل بزند و بهتر با توپ کار کند. با این حال او بسیار سریع هم هست و در فریب دادن مدافع روبه رو و کنار زدنش از بهترین هاست. البته از این نکته هم نباید گذشت که والورده به بازیکنان باتجربه و کم اشتباه بیشتر بها می دهد. او مربی ریسک پذیری نیست و حاضر نیست که نتیجه را فدای اشتباه بازیکنان جوانش کند.

دمبله در کنار تمام توانایی هایی که دارد دچار نقاط ضعفی هم است. پاس های او به خصوص در این فصلی که سپری شد نشان داد که دقت زیادی ندارد. به طوری که در لیگ قهرمانان همین فصل که تنها سه بازی در آن انجام داد میانگین دقت پاس هایش 75 درصد بود که با توجه به دیگر توانایی هایش انتظارات بیشتری از او می رود. علاوه بر پاس، دمبله در نفوذها و ارسال ها هم بعضا سر در گم عمل می کند. او درپاس دادن عجول است و مثل یک حرفه ای نمی تواند بازیکنانی که داری موقعیتی بهتری در زمین هستند را پیدا کند. با این  حال او  تنها  20 سال دارد و تمام  اشکالاتی که در بازی او مشاهده می شود با گذر زمان رفع خواهد شد.

 تمامی این حرف هایی که زده شد تنها با اعتماد مربی و بازی دادن به او ممکن است. اعتمادی که گاها در مقاطع پایانی فصل شکل گرفت. دمبله هر چه قدر در ابتدای فصل قبل سینوسی و پر فراز و نشیب بود، در بازی های انتهایی فصل توانست خودی نشان بدهد و اندکی شرایط را تغییر بدهد. او در بازی برابر ویارئال توانست یک نمایش فوق العاده را به اجرا بگذارد و روی سه گل بارسلونا تاثیر مستقیم بگذارد. او دو گل هم زد که گل دومش را با یک حرکت انفرادی دیدنی و یک ضربه چیپ وارد دروازه ویارئال کرد تا هوادارن بارسلونا را برای درخشش در فصل آینده را امیدوار نگه دارد. اما تمام مشکل دمبله تنها منوط به والورده نیست او در فصل آینده یک رقیب بزرگ و جدی را در کنارش خواهد دید. بارسا در فصل نقل و انتقالات توانست مالکوم  وینگر مستعد بوردو را در پست او به خدمت بگیرد و با توجه به حضور کوتینیو در سمت چپ و سوارز در پست مهاجم هدف و مسی به عنوان مهاجم سایه و خرید مالکوم در سمت راست زمین حضور او در ترکیب اصلی با تردید های زیادی همراه خواهد بود. نکته ای که در وصف شرایط این روزهای دمبله واضح است. تنها راه برگرداندن دمبله به روزهای خوبش بازی دادن به اوست. کاری که والورده برای نجات یکی از بهترین استعدادهای جهان در کنار آماده سازی مسائل روحی روانی دمبله، باید فرصت های بیشتری را در اختیارش بگذارد.

0000دسته‌بندی: اختصاصیاخبار خارجیاسپانیابارسلوناستون نويسندگانبرچسب‌ها: عثمان دمبلهارنستو والوردهنیمارلیونل مسیفیلیپ کوتینیولوییز سوارزمالکوم دیدگاه‌ها SE7EN BOY 10 08/05/2018 - 10:12

عالی بود

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۷۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مارکو وراتی خودش را به بارسلونا پیشنهاد کرده‌است

بارسلونا که به دنبال جذب یک بازیکن پست ۶ می‌گردد، این فرصت را دارد تا مارکو وراتی را به سطح اول فوتبال اروپا بازگرداند

طرفداری | به گزارش موندو دپورتیوو، مارکو وراتی که در حال حاضر برای العربی قطر توپ می‌زند، خودش را به بارسلونا پیشنهاد کرده و دوست دارد برای این تیم به میدان برود. وراتی ۳۱ ساله در سال‌های قبل بارها به بارسلونا نزدیک شده بود اما مخالفت سران پاری سن ژرمن در کنار برخی عوامل دیگر، باعث شدند این انتقال هرگز رخ ندهد. هافبک ایتالیایی چندی پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرد همیشه رویای پوشیدن پیراهن بارسلونا را در سر داشته است.

مارکو وراتی: لیونل مسی بهترین بازیکن تاریخ است؛ همیشه رویای بازی در بارسلونا را داشته‌ام تردید بارسلونا در مورد وراتی

با وجود علاقه خود بازیکن به حضور در بارسلونا، سران باشگاه نسبت به مهارت‌های وراتی دچار شک و تردید شده‌اند، چرا که معتقدند بازی در لیگ قطر، وراتی را از سطح اول فوتبال دنیا دور کرده و ممکن است این هافبک ایتالیایی، دیگر نتواند به مانند دوران حضورش در پاری سن ژرمن درخشان ظاهر شود. وراتی ۳۱ ساله تا سال ۲۰۲۵ با العربی قرارداد دارد و در فصل جاری موفق به ثبت آمار ۷ پاس گل در 17 بازی برای تیمش شده است.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • ژاوی اولین نیروی تابستانی بارسا را اعلام کرد
  • بارسا کنار کشید، والورده جدید در راه رئال
  • بازی ما با بارسلونا را ببینید، تاریخی می‌شود!
  • ژاوی: جیرونا در سطح تیم‌های لیگ قهرمانان است
  • عصبانیت ستاره رئال از آنچلوتی: به من اعتماد ندارد!
  • امید اول بارسلونا در جهنم زرد غیب شد!
  • PSG چقدر بد بود، بردن بارسلونا فریب‌مان داد
  • مارکو وراتی خودش را به بارسلونا پیشنهاد کرده‌است
  • فوتبال از دریچه فان؛ عثمان دمبله مقابل دورتموند
  • تزریق اعتماد به نفس؛ درخشش خیره‌کننده جیدون سانچو مقابل پاری سن ژرمن