Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول برنامه علمی بیست و یکمین کنگره سراسری اپتومتری ایران با اشاره به شایع‌ترین علت‌های تنبلی چشم گفت: تشخیصو تدابیر به موقع درمانی مانع از کاهش ماندگاری ضعف بینایی در چشم کودکان می‌شود. ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ اجتماعی خانواده و جوانان فرهنگیان و مدارس نظرات

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، مسعود خرمی نژاد در آستانه برگزاری علمی بیست و یکمین کنگره سراسری اپتومتری ایران اظهار داشت: یک از محورهای کنگره سراسری اپتومتری امسال مباحث مرتبط با آمبلیوپی(تنبلی چشم) و نقایص دید دو چشمی است که در پنل‌های تخصصی، آخرین نتایج تحقیقات روز دنیا توسط اساتید و صاحب نظران این زمینه مورد بحث قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خرمی نژاد افزود: بررسی تاثیر روش‌های درمانی متفاوت در کودکان آمبلیوپ و نیز بررسی اختلالات شایع دید دوچشمی و رویکردهای درمانی مناسب در این حیطه نیز از سرخط مباحثی است که در این کنگره سه روزه به بحث گذاشته می‌شود.

این اپتومتریست ادامه داد: آمبلیوپی یا تنبلی چشم نوعی کاهش بینایی در یک یا هر دو چشم است که یکی از شایع ترین علت‌های آن عدم تصحیح به موقع ضعف بینایی و عیوب انکساری چشم است که در دوران نوزادی و کودکی اتفاق می افتد. این عاضه متاسفانه غالبا بدون هیچ گونه علامتی است و در اکثر موارد والدین هیچ آگاهی از کاهش دید کودکشان ندارند.

این اپتومتریست بیان داشت: تشخیص به موقع تنبلی چشم باعث می‌شود تدابیر درمانی مناسب نظیر تجویز عینک و در صورت لزوم بستن چشمی که دید بهتری دارد، مانع از کاهش ماندگار ضعف بینایی در چشم کودکان شود.

خرمی نژاد تاکید کرد: به خانواده ها توصیه می‌شود که در سن 6 ماهگی، دو ونیم سالگی و از 4 سالگی تا قبل از سنین مدرسه هر سال برای بررسی وضعیت عیوب انکساری، تنبلی چشم و دید دوچشمی کودک به اپتومتریست یا چشم پزشک مراجعه کنند. نکته مهمی که باید خانواده‌ها در نظر داشته باشند، میزان شیوع بالای ضعف بینایی، تنبلی چشم و انحرافات چشمی در کودکانی که سابقه این مشکلات در یکی از اعضای خانواده‌های آنها مشاهده شده، است.

وی یادآور شد: همان مقدار که تشخیص به موقع ضعف بینایی و تجویز عینک مناسب در افرا حائز اهمیت است، انتخاب عدسی مناسب، ساخت و فیت دقیق عینک طبی نیز بسیار مهم به شمار می‌رود بنابراین یکی دیگر از محورهای اصلی کنگره سراسری انجمن علمی اپتومتری ایران مباحث مرتبط با تکنولوژی های جدید عدسی های طبی، کارگاه های تراش و ساخت مدرن عینک و در نهایت ارائه راهکارهای مناسب برای یک فیت مناسب عینک طبی است.

انتهای پیام/

R1014143/P1014143/S2,18,22,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۸۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسعود پزشکیان رکورددار شد /۹ نماینده پرسابقه مجلس دوازدهم را بشناسید +جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی (۱۱ اسفندماه) سال گذشته برگزار شد که پس از شمارش آرا از سوی ستاد انتخابات، برخی از حوزه‌های انتخابیه به دور دوم کشیده شد که طبق اعلام وزارت کشور قرار است دور دوم انتخابات مجلس (جمعه آتی ۲۱ اردیبهشت‌ماه) برگزار شود.

بنابر روایت تسنیم، در دور اول انتخابات ۲۴۵ نماینده به مجلس راه یافتند و ۹۰ کاندیدا در دور دوم انتخابات بر سر ۴۵ کرسی و تعیین تکلیف ۲۲ حوزه انتخابیه به رقابت خواهند پرداخت.

در این گزارش به اسامی باسابقه‌ترین نمایندگان مجلس که چهار دوره و بیشتر نماینده مجلس بوده‌اند و به مجلس دوازدهم نیز راه‌یافته‌اند و دوره‌های انتخابیه آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

**نمایندگانی که بیشترین حضور را در مجلس داشتند:

ردیف نام حوزه انتخابیه ادوار
۱ محمدمهدی مفتح تویسرکان چهارم، پنجم، هفتم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم: ۸ دوره
۲ حمیدرضا حاجی‌بابایی همدان پنجم، ششم، هفتم، هشتم، دهم، یازدهم و دوازدهم: ۷ دوره
۳ سید محمد موحد دهدشت چهارم، پنجم،‌ ششم، هفتم، یازدهم و دوازدهم: ۶ دوره
۴ علاءالدین بروجردی لارستان ششم، هفتم، هشتم، نهم، دهم و دوازدهم: ۶ دوره
۵ حسینعلی شهریاری زاهدان دوره‌های هفتم تا دوازدهم: ۶ دوره
۶ مسعود پزشکیان تبریز

هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم:
۵ دوره

۷ شهباز حسن‌پور کرمان هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم:
۵ دوره
۸ محمدرضا رضایی‌کوچی جهرم هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم:
۵ دوره
۹ جبار کوچکی‌نژاد رشت هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم:
۵ دوره

همچنین تعداد ۸ نماینده نیز هستند که به مجلس دوازدهم راه یافته‌اند و سابقه ۳ دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند؛ ضمناً ۱۱ نفر عضو مجلس جدید شده‌اند که سابقه ۲ دوره نمایندگی را دارند.

بر اساس این گزارش، در مجلس دهم مصوبه‌ای مبنی بر ممنوعیت نمایندگی بیش از ۳ دوره مطرح شد که با مخالفت شورای نگهبان مواجه و رد شد. در مجلس یازدهم و در جریان بررسی طرح اصلاح مفادی از قانون انتخابات مجلس ماده‌ای از آن بسیار در رسانه‌ها بحث برانگیز شد، در تبصره ۳ ماده ۱۲ طرح مذکور عنوان شده بود که ثبت‌نام داوطلبانی که تجربه سه دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند ممنوع شود که این ماده نیز از طرح حذف شد.

کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مصوب کرده بود که ثبت‌نام داوطلبان با سابقه سه دوره نمایندگی ممنوع است ولی این سوال پیش می‌آمد که نمایندگانی که سابقه چهار دوره نمایندگی و بیشتر را دارند چه می‌شود؟ آیا اینکه منظور سه دوره متناوب نمایندگی است یا اینکه سه‌بار در مقاطع مختلف نماینده بوده است. با توجه به ابهامی که وجود داشت این تبصره از طرح حذف شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903735

دیگر خبرها

  • اگر دست‌تان سوزن سوزن می‌شود احتمالا به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • مسعود پزشکیان رکورددار شد /۹ نماینده پرسابقه مجلس دوازدهم را بشناسید +جدول
  • شهر بدون کوچه ایران را بشناسید
  • بهترین فن کویل‌های بازار را بشناسید
  • اگر دستتان سوزن سوزن می‌شود به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم