Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، گروههای رقیب در سودان جنوبی روز یکشنبه در نشستی در خرطوم پایتخت سودان توافق نامه نهایی تقسیم قدرت را امضا می کنند.
علی الدردیری محمد احمد وزیر امور خارجه سودان روز شنبه اعلام کرد احزاب و گروههای دخیل در مناقشه سودان جنوبی روز یکشنبه در نشستی در پایتخت سودان توافق نامه زمامداری و نهایی تقسیم قدرت در کشورشان را امضا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر امور خارجه سودان که در کنفرانسی مطبوعاتی در خرطوم سخن می گفت، تصریح کرد گروههای رقیب در سودان جنوبی روز یکشنبه یک توافق نامه صلح کامل را امضا نمی کنند چرا که برخی شاخه های جناح مخالف این کشور درباره مفاد این توافق نامه تردیدهایی دارند. به همین علت گفتگو با این گروههای در نایروبی پایتخت کنیا ادامه خواهد یافت.
به گفته وزیر امور خارجه سودان، روسای جمهور و نخست وزیران کشورهای عضو تشکیلات بین دولتی توسعه شرق آفریقا در مراسم امضای این توافق نامه در خرطوم حضور خواهند داشت.
بیست و پنجم ژوئیه امسال گروههای درگیر در سودان جنوبی توافق نامه اولیه تقسیم قدرت و زمامداری را امضا کردند. این توافق نامه میان طرفهای درگیر در سودان جنوبی در حالی منعقد شد که سازمان ملل متحد از دو طرف رقیب در سودان جنوبی خواسته بود تا پایان ژوئن به یک توافق سیاسی پایدار دست یابند در غیر این صورت با تحریمهای سازمان ملل متحد مواجه خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از خرطوم، کشور تازه تاسیس سودان جنوبی در سال دو هزار و یازده با جدا شدن از سودان به استقلال دست یافت اما به علت اختلافات داخلی از دسامبر سال دو هزار و سیزده درگیر یک جنگ داخلی ویرانگر و خونین شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: توافقنامه نهايي تقسيم قدرت سودان وزير خارجه احمد خرطوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۸۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست

شانا _ گروه فیلم: تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی برای افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز کشور با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری هلدینگ‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی، صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در محل برگزاری نشست‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوشک) امضا شد.

دریافت 35 MB

دیگر خبرها

  • تقسیم امتیازات شمالی‌ها و جنوبی‌ها در غدیر
  • امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • افشاگری درباره تقسیم استان تهران
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟/ تعهداتی «با تاریخ، با امضا»!