Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@06:32:15 GMT

بازتاب درخشش نونهالان کشتی ایران در اتحادیه جهانی

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۰۸۷۰۸

بازتاب درخشش نونهالان کشتی ایران در اتحادیه جهانی

تهران- ایرنا- تارنمای رسمی اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی با بازتاب دادن نخستین دوره رقابتهای کشتی نونهالان آسیا در کشورمان نوشت: ایران، ژاپن و قزاقستان در این مسابقات که در کرج برگزار شد از درخشش قابل توجهی برخوردار بودند.

به گزارش ایرنا، این تارنما روز یکشنبه در گزارش خود آورده است: کشتی گیران با استعداد آسیا در رده سنی 13 تا 15 سال فرصت رقابت در این رویداد قاره ای را یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع این اولین تجربه بین المللی برای بسیاری از کشتی گیران نونهال بود.
نناد لالوویچ رئیس اتحادیه بین المللی کشتی در پیام خود آورده است: هر کشتی گیری فرصتی را به دست آورده است و شما شاهد نمایش استعداد و عزم این کشتی گیران بر روی تشک های مجموعه ورزشی انقلاب بودید. این کشتی گیران جوان ستاره های آینده ورزش ما هستند و ما به آن ها بسیار افتخار می کنیم و درخشش آن ها مسیر قهرمانی در کشتی تا رده سنی بزرگسالان را روشن می کند.
تاکاشی کوتا ژاپنی برنده مدال طلای وزن 57 کیلوگرم این مسابقات گفت: من رقیب سرسختی از ایران داشتم و در دور اول او را شکست دادم. سطح مسابقات بالا بود و با تیم خوبی در این رقابتها شرکت کردیم. هدف من طلای المپیک است.
رسول خادم رئیس فدراسیون ایران گفت: برای توسعه کشتی در آسیا و یافتن کشتی گیران با استعداد، ایران پیشنهاد میزبانی اولین مسابقات قهرمانی نونهالان آسیا را مطرح کرد و میزبانی این رویداد را بر عهده گرفت.
قرار است مسابقات دختران در ژاپن برگزار شود.
وی گفت: 10 کشور در اولین دوره این رقابتها شرکت کردند و ما شاهد رقابتهای فوق العاده ای بودیم. فدراسیون ایران با همکاری اتحادیه جهانی بدنبال ایجاد فرصتی برای تجربه اندوزی کشتی گیران با استعداد بود و امیدواریم این پسران را در المپیک بعدی ببینیم.
در این مسابقات بانوان نیز در سالن کشتی به تماشای رقابتهای فرزندان خود نشستند و آنها را تشویق کردند.
رقابت های کشتی نونهالان آسیا روز جمعه گذشته با حضور 11 تیم در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شد که در رشته آزاد تیم ملی ایران با 205 امتیاز قهرمان این دوره از رقابت ها شد.
همچنین تیم ژاپن با 180 امتیاز و هند با 169 امتیاز به ترتیب مقام های دوم و سوم رشته آزاد این دوره از رقابت ها را کسب کردند.
تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان ایران با 220 امتیاز مقام قهرمانی، قزاقستان با 194 امتیاز نائب قهرمان و تیم های هند، قرقیزستان، عراق و ترکمنستان به ترتیب رده های سوم تا ششم را کسب کردند.
ورزشی**1584**1597

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش کشتی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۸۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی عوامل درگیری در مسابقات کشتی نونهالان مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان از حمله و چاقو کشی افرادی در حاشیه مسابقات کشتی نونهالان در استان مازندران به عوامل برگزاری این مسابقات می‌داد.   اداره کل ورزش و جوانان مازندران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد افراد دخیل در این درگیری شناسایی شدند   متن این اطلاعیه‌ای بدین شرح است بسم الله الرحمن الرحیم در پی حواشی بوجود آمده در مسابقات کشتی نونهالان استان مازندران که به میزبانی شهرستان نور رخ داد، جهت تنویر افکار عمومی مواردی را به استحضار جامعه ورزش می‌رسانیم.

در جریان برگزاری این مسابقات و در پی اعتراض به داوری از سوی برخی تماشاگران حاضر در سالن ورزشی، اتفاقات ناخوشایندی روی داد که ضمن تقبیح این نوع رفتار‌های غیراخلاقی در اماکن مقدس ورزشی، اقدامات مناسب در کوتاه‌ترین زمان صورت پذیرفت؛ لذا با تاکید به رعایت اخلاق و منش پهلوانی در همه رویداد‌های ورزشی، اعلام می‌کنیم، افرادی که در این درگیری‌ها دخیل بودند با کمک مسئولان انتظامی شناسایی شده و بزودی ضمن بررسی‌های دقیق برخورد‌های لازم از طریق مراجع ذیصلاح صورت خواهد گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شناسایی عوامل درگیری در مسابقات کشتی نونهالان مازندران
  • کشتی ایران چگونه «آقای» آسیا شد/ امید به درخشش در المپیک با «طلا»
  • کشتی‌گیران المپیکی در پاریس هم می‌درخشند؟
  • ورود حراست وزارت ورزش و جوانان به اتفاقات مسابقات کشتی در مازندران
  • لحظات چاقوکشی در مسابقات کشتی نونهالان!
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۲۸ فروردین
  • کشتی‌گیران ایران در روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا قرقیزستان
  • مروری بر امتیاز مجموع کشتی‌گیران ایران در 7 دوره اخیر مسابقات قهرمانی آسیا
  • مصلایی‌پور قضاوت در المپیک را از دست داد
  • حضور در المپیک را از دست دادم/ مسببان باید پاسخگو باشند