Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس آنلاین: اعتبارات کشت گلخانه ای در خراسان رضوی افزایش حدود 2 برابری داشته است.

به گزارش قدس آنلاین با توجه به بحران آب موجود در استان، توسعه کشت گلخانه ای به علت تاثیرافزایش ۲ برابری اعتبارات کشت گلخانه ای در خراسان رضوی فراوانی که در کاهش مصرف آب دارد و صرفه جویی  حدود ۱۰ برابری را برای کشاورز به ارمغان می آورددر دستور کار  سازمان جهاد کشاورزی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به اهمیت و توجه دولت به بخش کشاورزی در سالهای گذشته و تامین تسهیلات مناسب برای مکانیزاسیون، اعتبارات خراسان رضوی در  توسعه کشت گلخانه ای از ۴۶۵ میلیارد ریال سال ۱۳۹۲ به ۸۷۶ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۶ رسید.

مجتبی مزروعی  با بیان این که این اعتبارات افزایش  ۱۸۷ درصدی داشته افزود: سطح کشت گلخانه ای در خراسان رضوی نیز  از  سال ۹۲ تاکنون،   از ۱۱۸ هکتار به بیش از ۳۶۵ هکتار افزایش یافته که افزایش سه برابری داشته  است.

وی گفت: انواع صیفی و سبزی و گل های شاخه بریده ۸۰ درصد سطح زیر کشت گلخانه ای و دیگر محصولات قابل کشت در گلخانه از جمله انواع میوه ۲۰ درصد باقی مانده این کشت را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: سالانه حدود ۶۰  هزار تن محصولات گلخانه ای در استان تولید می شود.

مزروعی همچنین از افزایش ۳۰ برابری اعتبارات اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار در  خراسان رضوی از سال ۹۲ تاکنون خبرداد.

توسعه کشت گلخانه ای و استفاده از سامانه های نوین در کشاورزی علاوه بر صرفه جویی در آب،   افزایش بهره وری، رشد درآمد اقتصادی و در نتیجه کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها را به دنبال دارد.

خراسان رضوی با یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار  زمین زیر کشت و بیش از ۱۴ میلیون واحد دامی سالانه بیش از ۶ میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی به ارزش ناخالص اقتصادی ۹۵ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال تولید می کند که نقش موثری در اقتصاد کشور دارد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خراسان رضوی کشت گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۸۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام مرتضی همتی‌فر صبح جمعه در محل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و در حاشیه برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اظهار کرد: نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم امروز با حضور یک هزار و ۶۱۸ نفر از حافظان ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن در هفت حوزه در استان برگزار شد.

معاون فرهنگی و پژوهش و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: این آزمون یکی از آزمون‌های تخصصی و دشوار قرآن کریم است که حافظان در آن معلومات و تسلط خود بر مفاهیم، معانی و تفاسیر قرآن را به معرض سنجش می‌گذارند.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تعداد متقاضیان شرکت در این دوره از آزمون نسبت به دوره قبل افزود: این استقبال نشان‌دهنده اشتیاق روزافزون مردم، به ویژه جوانان، به تعالیم نورانی قرآن کریم است.

همتی‌فر ادامه داد: خراسان رضوی با داشتن یک هزار و ۶۱۸ نفر شرکت‌کننده، در صدر فهرست استان‌های کشور از نظر تعداد متقاضیان قرار دارد، همچنین با توجه به اینکه بیشترین شرکت‌کنندگان استان به تعداد ۵۳۳ خانم و ۲۷۶ آقا از مشهد هستند، بنابراین دو حوزه آزمون در مشهد در نظر گرفته شد که آقایان در سازمان تبلیغات و بانوان در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) به رقابت می‌پردازند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در این دوره از آزمون، یک هزار و ۱۳۰ نفر از بانوان و ۴۸۸ نفر از آقایان در رشته‌های حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گفته وی، پذیرفته‌شدگان این مرحله به مرحله آزمون شفاهی راه پیدا می‌کنند و در صورت موفقیت، مدرک معادل لیسانس یا فوق لیسانس دریافت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • افزایش ۲۰ درصدی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • افزایش ۸ برابری اعتبارات طرح آبرسانی به کلاله
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی