Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هر کجا خلافی صورت می‌گیرد از بی دینی است گفت: بصیرت در دین مانع از خلاف و بی‌قانونی در جامعه می‌شود. ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در نشست بصیرتی با فرماندهان سپاه انصارالرضا(ع) استان خراسان جنوبی اظهار داشت: دین مسئله بسیار مهمی است چرا که دین نقشه کامل راه عبودیت، بندگی و کمال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تمام پیامبران بزرگ به دین توصیه فرمودند افزود: با اسم دین خیلی کارها می‌توان کرد اما حقیقت دین چیز دیگری است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه دین باید از ظواهر جدا باشد بیان کرد: هر امری که انجام می‌دهیم به نحوی به نوع عقیده، جهان‌شناسی و انسان‌شناسی ربط دارد.

عبادی با اشاره به اینکه مسئله دین‌شناسی از اهم مسائل است تصریح کرد: در دین شناسی مسائل عقلی بسیاری وجود دارد و از نظر فنی نیز در دین‌شناسی اسناد و مدارک نقلی زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از دین‌شناسی به محتوای دین بر می‌گردد خاطرنشان کرد: این امر با اسم دین متفاوت است همچنین یکی از بخش‌های محتوای دین پیشوا و رهبری دین است.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه قرآن کریم پیشوایان را به دونوع تقسیم کرده است یادآور شد: اول پیشوایانی که برابر خدا مومنان را هدایت کرده و دوم پیشوایانی مانند فرعون که هر چه پشت سرشان است را وارد جهنم می‌کنند.

عبادی با تأکید بر ضرورت بصیرت در دین اظهار داشت: دین ناموس خدا است و رهبران آن پیامبران خدا هستند که انتخاب می‌شوند و پس از آنان افرادی انتخاب می‌شود که عقل و درایت داشته و فقیه باشند.

وی با بیان اینکه در غیر مذهب شیعه در سیستم عالمان دین مشکلی وجود دارد یعنی مسئولیت خود را از جامعه از دست فاسد می‌گیرند افزود:  آنان هر چه به اسم دین ارائه می‌دهند باید با سیاست آن مفسد یکی باشد و این امر در طول تاریخ بوده و الان نیز وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: تفاوت این است که در دین اسلام اگر اشکالی وجود داشته باشد به سیستم دین بر نمی‌گردد بلکه به خود ما و قانون شکنی ما بر می‌گردد.

عبادی بیان کرد: انقلاب اسلامی حرکت در راستای آرمان‌هایی است که چندین پیامبر ما را به آن دعوت کردند و انقلاب اسلامی یعنی آرمان‌های اسلامی بحقی در نظام وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی نسخه بسیار خوب برای آدم شدن است تصریح کرد: هر چه بر وفق این نسخه عمل شود قابل قبول است و در غیر این صورت قابل قبول نیست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروزه مفاسدی که در جامعه انجام می‌شود به شخص و اشخاص بر می‌گردد خاطرنشان کرد: برخلاف سایر دین‌ها که سیستم معیوب است در دین اسلام سیستم کامل است‌.

عبادی با بیان اینکه در هر عمل و اندیشه‌ای که بر خلاف موازین عقلی و دینی باشد خود ما مسئول هستیم اظهار داشت: سیستم دینی ما سیستم مطهری است که آلودگی پذیر نیست چرا که خارج از رضای خدا قبول ندارد.

امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه هر کجا خلافی صورت می‌گیرد از بی‌دینی است یادآور شد: دشمن در طراحی‌های خود می‌خواهد اسلام و نظام را بد جلوه دهد در این راستا ما باید هوشیار باشیم و در مقابل توطئه‌های دشمن ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/ح

R41348/P1357/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۹۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس مانع ایجاد هرج و مرج در ورزشگاه فیروزآباد شد

ایسنا/فارس فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد در خصوص ایجاد درگیری در یکی از ورزشگاه‌های این شهرستان گفت: پلیس مانع درگیری و هرج و مرج در ورزشگاه شده و به وظیفه قانونی خود عمل کرده است. 

مهدی جوکار  ۱۰ اردیبهشت در تشریح جزئیات درگیری پیش آمده در یکی از ورزشگاه‌های شهرستان فیروز آباد گفت: در دقایق پایانی بازی بین دو تیم فوتبال حاضر در لیگ دسته سوم استان، در شهرستان فیروزآباد، یکی از اعضای کادر فنی تیم میهمان به همراه بازیکنان ذخیره این تیم به سمت کمک داور بازی حمله ور شدند و او را مورد ضرب وشتم قرار دادند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد ادامه داد: بلافاصله مامورین تامین نظم و امنیت حاضر در ورزشگاه، بر اساس وظایف قانونی، به منظور پایان دادن به درگیری و پیشگیری از وقوع هر گونه تبعات احتمالی، قصد دستگیری مخلین نظم و امنیت را داشتند که با مقاومت و تعدی آن‌ها مواجه شدند، لذا طبق ضوابط قانونی، با استفاده از تجهیزات دفاع شخصی در اختیار ( اسپری) عامل اخلال در نظم عمومی را دستگیر کردند.

جوکار در پایان گفت: طرفین درگیری، به مقر انتظامی انتقال و پس از اخذ مشاوره از کارشناس مربوطه، ضمن اعلام ندامت و پشیمانی از اتفاق پیش آمده، با یکدیگر سازش و مقر انتطامی را ترک کردند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • خراسان جنوبی از بالاترین ضریب‌های امنیتی برخوردار است
  • پلیس مانع ایجاد هرج و مرج در ورزشگاه فیروزآباد شد
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند