Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعودی گفت : جابجایی بیش از 85 درصد از چاهها و کف شکنی چاهای کشاورزی و خشک شدن بیش از 10000 هکتار از اراضی باغی و زاعی در شهرستان کرمان زنگ خطری برای کم آبی شدید است که تنها راه برون رفت از آن صرفه جویی و استفاده از روشهای نوین آبیاری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان در گفتگو با راه آرمان ؛ در رابطه با استفاده صحیح  کشاورزان از سیستم آبیاری نوین با توجه به خشکسالی های اخیر  اظهار داشت: دومین مرحله از همایشهای آب با عناوین هم اندیشی مسئولین و بهره برداران با هدف مصرف بهینه منابع آب و شیوه های نوین آبیاری درکشاورزی در مناطق ماهان،گلباف و راین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : این همایشها با حضور ائمه جمعه و بخشداران این بخشها، مدیر منابع آب شهرستان کرمان، رئیس اداره آّب و فاضلاب روستایی و با حضور بیش از 500 نفر از بهره برداران و کشاورزان در این سه بخش برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان جابجایی بیش از 85 درصد از چاههای کشاورزی و نیز کف شکنی آنها را زنگ خطری جدی برای کشاورزی شهرستان کرمان یاد کرد و از کشاورزان و بهره برداران خواست تا با استفاده از روشهای صحیح و سازگار با هر منطقه و نیز نوع محصول با راهنمایی کارشناسان مربوطه باغات و مزارع خود را به سیستمهای نوین آبیاری تجهیز و در مصرف آب صرفه جویی کنند.

مسعودی افزود: کشت محصولات با راندمان بالاتر را نیز بعنوان پیشنهاد اقتصادی در اقتصاد خانوارهای روستایی یاد کرد و از کشتهای جایگزین بعنوان راهکاری بسیار خوب و زود بازده خصوصا" کشت گیاهان دارویی تاکید کرد.

وی بحث کشت در گلخانه ها خصوصا" کشت هیدروپونیک را از دیگر راهکارهای اساسی برای برون رفت از خطر عنوان کرد و اذعان داشت: افزایش اعتبارات بلاعوض و دولتی هر ساله برای اجرای سیستمهای آبیاری اختصاص می یابد که از فرصتهای لازم برای بهره برداران است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • اثربخشی و بازگشت سرمایه دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌برداران بخش کشاورزی ارزیابی شد
  • صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی