Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@00:25:04 GMT

نمایشگاهی که عنوان بین المللی را یدک می کشد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۱۰۱۳۱

نمایشگاهی که عنوان بین المللی را یدک می کشد

تهران- ایرنا- نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) اخیرا بیست و چهارمین دوره خود را نیز پشت سر گذاشت اما در اغلب دوره های آن شرکت های خارجی حضور پررنگ نداشته و به عبارت دیگر، تاکنون در حد و اندازه ملی و نه بین المللی ظاهر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، الکامپ 24 به عنوان یک نمایشگاه سالانه بین المللی در حالی از 6 تا 9 مرداد ماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد که برخی از کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و حتی بازدیدکنندگان آن اعتقاد داشتند که نمایشگاه وازه بین‌المللی را یدک می‌ کشد و بیشتر شاهد برگزاری نمایشگاهی ملی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آمارهای ارائه شده مسئولان هم نشان می دهد که در سال های اخیر شرکت های خارجی حضوری پررونق در این رویداد فناوری نداشتند؛ براساس اعلام مسئولان سازمان نظام صنفی رایانه، تعداد شرکت های خارجی شرکت کننده در الکامپ های 21 و 22 حدود 50 شرکت و در الکامپ 23 حدود 38 شرکت بود و در آخرین دوره برگزاری الکامپ، تعداد آنها به حدود 12 شرکت رسید.
برخی از کارشناسان معتقدند که نمایشگاه الکامپ ظرفیت مناسبی برای تبدیل شدن به یک رویداد بین‌المللی معتبر در سطح منطقه را دارد که به نظر می رسد با عزم جدی مسئولان و همکاری و برنامه ریزی مناسب متولیان امر مهم، دست یافتنی باشد.
به باور کارشناسان، افزایش حضور شرکت های خارجی در یک نمایشگاه سطح آن را بیش از پیش افزایش می دهد و بررسی وضعیت نمایشگاه های فناوری مختلف در سطح جهان و منطقه این گفته را ثابت می کند.
با انتخاب سازمان نظام صنفی رایانه ای به عنوان متولی برگزاری الکامپ، امیدها برای بین المللی شدن نمایشگاه پیش از پیش پررنگ شد، با این حال و گرچه در طول چهار سال برگزاری الکامپ توسط این مجموعه شاهد خبرهای خوبی در برخی از زمینه ها، از جمله الکام استارز بودیم اما در این مدت هم الکامپ نتوانست در قامت یک رویداد بین المللی ظاهر شود.
به واقع تمرکز الکامپ در چند سال اخیر روی کسب و کارهای نوپا (استارتاپ) بوده است به طوری که شاهد رونق الکام استارز بودیم و امسال هم بخش های دیگری مانند الکام تاکز، الکام ترندز، الکام گیمز و اتاق شتاب به آن اضافه شدند که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت و بی تردید به غنای این نمایشگاه کمک کرد.
مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ 24 در پاسخ یه سوال خبرنگار علمی ایرنا مبنی بر اینکه امسال هم شرکت های خارجی حضوری پررنگ در نمایشگاه نداشتند، گفت: بله درست است، امسال شرکت های خارجی حضور پررنگ نداشتند، اما سه دلیل عمده داشت که چندان در اختیار ما نبود.
رضا حیدری یکی از دلایل عدم حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه امسال را 'تحریم' عنوان کرد و گفت: تحریم های جدیدی که بر کشور ما وضع شده مانعی برای حضور شرکت های خارجی شد.
وی اظهار داشت: تکلیف برگزار کننده نمایشگاه الکامپ هم خیلی دیر معلوم می شود و مجوز برگزاری نمایشگاه توسط سازمان نظام صنفی، اسفند ماه سال گذشته صادر شد در حالی که قطعا برای آوردن شرکت ها یا برندهای خارجی به نمایشگاه، به زمان حداقل یکساله نیاز داریم تا رایزنی های لازم برای حضور این شرکت ها انجام گیرد.
حیدری ادامه داد: موضوع سوم، اعمال قواعد و قوانین ارزی و ریالی نمایشگاه است که توسط شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران برای حضور نمایندگی شرکت های خارجی در نمایشگاه اعمال می شود.
مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ 24 بیان داشت: این موضوع هم سبب می شود تا نمایندگی های شرکت های خارجی، تمایل چندانی به حضور در این نمایشگاه نداشته باشند.
وی تاکید کرد که اگر نمی توانیم کشوری مانند ژاپن را در نمایشگاه داشته باشیم، می توان یکی از شرکت های معروف این کشور، توسط نماینده اش در ایران را در نمایشگاه داشته باشیم، اما براساس اعلام شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، آنها باید هزینه های خود را ارزی پرداخت کنند که این موضوعات دلیلی می شود تا ما نتوانیم جذب نمایندگی شرکت های خارجی را به خوبی داشته باشیم.
مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ 24 ادامه داد که این سه دلیل عمده، عامل ریزش نمایندگی خارجی یا شرکت های خارجی در نمایشگاه الکامپ است.
حیدری تاکید کرد که ما به عنوان سازمان نظام صنفی تمام توان خود را برای این موضوع گذاشتیم و امیدواریم مجموعه دولت، همکاری و مساعدت لازم را برای حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه های بعدی فراهم کند.

** کمرنگ شدن حضور شرکت های سخت افزاری براثر نوسانات ارز
وی در پاسخ به این سوال که آیا نوسانات ارز سبب کمرنگ شدن حضور شرکت های داخلی در نمایشگاه الکامپ 24 شده است، گفت: ما در بخش سخت افزاری در این نمایشگاه ریزش داشتیم و کمرنگ بود و دلیل عدم حضور برخی از این شرکت ها در این نمایشگاه می تواند به دلیل رکود در کشور باشد.
مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ 24 اظهار امیدواری کرد که با ثبات بازار، شرکت های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، حضوری قوی تر در نمایشگاه بعدی داشته باشند.
حیدری به افزایش تعداد و فضای استارتاپ ها در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه امسال استارتاپ ها حضوری پررنگ داشتند و هم از لحاظ فضای فیزیکی و هم تعداد شاهد افزایش بودیم.

** پیش به سوی اقتصاد دیجیتال با توان ایرانی
وی با اشاره به اینکه شعار امسال نمایشگاه الکامپ 'پیش به سوی اقتصاد دیجیتال با توان ایرانی' در نظر گرفته شده است، گفت: سازمان نظام رایانه ای کشور هم برای پیشرفت مملکت در حوزه اقتصاد دیجیتالی برنامه هایی را طراحی کرده است. سعی کردیم با استفاده از تجارب و توان استادان، نخبگان صنفی و شرکت های مجرب بتوانیم به این هدف برسیم.
حیدری افزود: اقتصاد دیجیتالی که سازمان نظام صنفی رایانه ای، نیم نگاهی به آن دارد و در انتخاب شعار نمایشگاه از آن بهره برده، بحث ارز رمزها و امنیت آن است که تا رفع بسیاری از اابهامات در این زمینه، مسیر طولانی در پیش داریم که باید با تمام توان آن را دنبال کنیم.
علمی ** 1201 **2017

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي الكامپ عنوان بين المللي سازمان نظام صنفي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۰۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از حضور چشمگیر دانش‌بنیان‌ها و پارک‌های فناوری تا اکتشاف و تولید در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروز در حالی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پالایش و پتروشیمی با حضور وزیر نفت و مدیران ارشد صنعت نفت آغاز کرد که افزایش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت امسال وشکست پروژه تحریم حکایت دارد.

در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

وزیر نفت در آیین گشایش بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تاکید کرد که دولت سیزدهم معطل قدرت‌های بزرگ نشد و بر توان داخلی تکیه کرد و ۶۰ درصد به تولید نفت، ۵۴ میلیون متر مکعب به تولید گاز، بیش از ۲۲۰هزار بشکه به ظرفیت پالایشی و۱۰ میلیون تن به تولید محصولات پتروشیمی افزود.

به گفته اوجی؛ وزارت نفت اکنون در مقابل خود ۱۳۰ میلیارد دلار پروژه نیمه‌تمام (۳۰۰ پروژه) و جدید (۱۰۰ پروژه) دارد، ازاین‌رو این اطمینان را به شرکت‌ها و سازندگان داخلی می‌دهیم، همان‌طور که تاکنون از ظرفیت آنها بهره برده‌ایم، از این پس نیز به این روال ادامه دهیم. وزارت نفت با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، برنامه‌های افزایش تولید نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی را در دستور کار خود داشته است و هزار قرارداد با بیش از ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان به ارزش یک میلیارد دلار به امضا رسیده است.

این نمایشگاه از تاریخ ۱۹ لغایت ۲۲ اردیبهشت ماه در محل بین‌المللی نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از حضور چشمگیر دانش‌بنیان‌ها و پارک‌های فناوری تا اکتشاف و تولید در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • افزایش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت نشان‌دهنده شکست پروژه تحریم است
  • حضور فعال معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت در نمایشگاه بیست‌وهشتم نفت
  • حضور فعال بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی
  • آغاز برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ از ۸ تیر ماه
  • ثبت نام ۳۰۰ شرکت در نمایشگاه الکامپ/ «الکامپ استارز» سکویی برای معرفی استارت‌آپ‌های نوپا
  • بیست و هشتمین نمایشگاه نفت تا دقایقی دیگر آغاز به کار میکند
  • حضور فعال بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • حضور فعال شرکت نفت فلات قاره ایران در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • نمایشگاه نفت راهی برای اتصال بخش خصوصی به دولتی