Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@21:14:14 GMT

افزایش شهریه مدارس غیر دولتی نباید از 10 درصد فراتر برود

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۱۰۷۹۸

افزایش شهریه مدارس غیر دولتی نباید از 10 درصد فراتر برود

‌معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری زنجان با تاکید بر اینکه افزایش قیمت کالا و خدمات در کشور مبنای اقتصادی صحیحی ندارد، گفت: افزایش میانگین شهریه‌ها نباید از 10 درصد فراتر برود.

به گزارش خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، فرامرز نیک‌سرشت در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با بیان اینکه تامین امنیت عمومی، بهداشت عمومی و آموزش عمومی شهروندان از وظایف حاکمیت به شمار می‌رود، اظهار کرد: «در انجام این وظیفه حاکمیتی نیز باید مساوات برقرار شود تا همه اقشار مردم به میزان یکسانی از این خدمات عمومی در جامعه بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری زنجان با بیان اینکه نباید ضعف‌ها و نبود توجه لازم به آموزش و پرورش در کشور را در قالب مدارس غیر دولتی توجیه کرد، افزود: «اینکه عده‌ای از افراد جامعه با پرداخت مبالغ بیشتر از سهم بیشتری از خدمات عمومی بهره‌مند شوند با روح قانون اساسی، مبانی دینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی سازگاری ندارد و نباید در اداره جامعه به این سمت پیش رفت.»

وی از نبود توجه جدی به حوزه آموزش و پرورش در کشور انتقاد کرد و گفت: «متاسفانه آموزش و پرورش از اولویت‌های کشور خارج شده؛ این دستگاه اجرایی مهم نیازمند توجه جدی است.»

معاون استاندار زنجان با تاکید بر اینکه افزایش قیمت کالا و خدمات در کشور مبنای اقتصادی صحیحی ندارد، اظهار کرد: «نباید افزایش اخیر قیمت کالا و خدمات در کشور بهانه‌ای برای افزایش بیش از حد شهریه مدارس غیر دولتی باشد و افزایش میانگین شهریه‌ها نباید از 10 درصد فراتر رود.»

وی با بیان اینکه تصمیمات همه کمیته‌ها و شوراهای تعیین قیمت منوط به تصمیمات و مصوبات ستاد تنظیم بازار خواهد بود، خاطرنشان کرد: «ضروری است ستادهای تنظیم بازار استان‌ها از اختیار بیشتری در تصمیم‌گیری‌ها برخوردار باشند تا بلاتکلیفی در استان‌ها کاهش یافته و خروجی جلسات تنظیم بازار ملموس باشد.»

انتهای پیام/4062/4046

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۰۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی افزود: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

گنج‌خانلو ادامه داد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات از گمرک زنجان گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۴۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 748375

دیگر خبرها

  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم