Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خاکسار معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان همدان در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه ۷۰۰هزار نفر در سال ۱۳۹۶ از غار علی صدر بازدید کرده اند،اظهار کرد:غار علی صدر با بقیه جاذبه های گردشگری کشور متفاوت است زیرا یک اثر ملی و طبیعی است و ما نباید فقط به تعداد افرادی که از آن بازدید می کنند توجه داشته باشیم زیرا افزایش بازدید از این مجموعه قطعا به ساختار آن آسیب می زند اگرچه ما برای غار علی صدر به صورت گسترده و در سطح ملی تبلیغات می کنیم اما این تبلیغات باید مدیریت شود زیرا مراجعه بیش از اندازه به مجموعه غار علی صدر در وهله اول ما را با مشکل خدمات دهی مناسب مواجه می کند که باعث نارضایتی مخاطب می شود و در وهله دوم باعث آسیب به مجموعه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:هم اکنون ما در ایام پیک سفر، شاهدمیزان بازدید چشمگیری از مجموعه علی صدر هستیم.

معاون میراث فرهنگی استان همدان در پاسخ به این سوال که به نظر شما اگر غار علی صدر در کشورهای پیشرفته تر جهان قرار گرفته بود،چه وضعی داشت؟،گفت:نمی توان گفت که کشور ما نتوانسته به خوبی از غار علی صدر نگهداری کند زیرا اگر به غار لاسکوی فرانسه نگاه کنیم متوجه می شویم که دم و بازدم های مردم در این غار باعث آسیب دیدگی آثار داخل آن شده، بنابراین هر کشوری برنامه ریزی مناسب و مدونی برای کنترل میزان بازدید از جاذبه های طبیعی چون غار علی صدر دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناطق گردشگری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۱۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار گروه های پایش، مرمت و باستان شناسی در مجموعه باستانی نقش رستم

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از استقرار گروه های پایش، حفاظت، مرمت و باستان شناسی در مجموعه تاریخی نقش رستم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، علیرضا عسکری چاوردی با اعلام این خبر اظهار کرد: در اثر بارندگی‌های اخیر، محوطه باستانی نقش رستم دچار آب گرفتگی شد و در پی آن فرونشست‌های متعددی در منطقه رخ داده است.

وی افزود: در حال حاضر تیم پایش، حفاظت و مرمت همراه با گروه باستان شناسی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در این محوطه باستانی مستقر هستند و پس از تهیه گزارش علمی، برنامه ساماندهی محوطه نقش رستم آغاز خواهد شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با بیان اینکه بخشی از فرونشست‌های رخ داده در این محوطه باستانی مربوط به فرونشست عمومی دشت مرودشت است، تصریح کرد: بخش دیگری از مشکلات مجموعه هم به آوار گسترده باروهای خشتی نقش رستم بر می‌گردد که طی این بارندگی‌ها بخش باروها و آوارهای رسوب شده باستانی دچار رانش شد.

عسکری چاوردی اضافه کرد: پایگاه میراث جهانی تخت جمشید بلافاصله پس از اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی برنامه ساماندهی، حفاظت و مرمت نقش رستم را آغاز خواهد کرد.

کد خبر 750393

دیگر خبرها

  • استقرار گروه های پایش، مرمت و باستان شناسی در مجموعه باستانی نقش رستم
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • (عکس) ترسناک، وهم‌آلود و اسرارآمیز؛ دریاچه ارواح کجاست؟
  • بارش باران، نقش رستم را تعطیل کرد
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد