Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم‌مقام مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: دو نوع روایتگری داریم یکی روایت جنگ است که به جغرافیا و تاکتیک عملیاتی می‌پردازد و دیگری روایت گنج است که در این روایت فرمول‌ها و درس‌های عبرت‌آموز زندگی مجاهدان فی سبیل الله عنوان می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا نائبی قائم‌مقام مؤسسه روایت سیره شهدا در بازدید از مرکز جهاد رسانه‌ای راهیان نور مستقر در شهر سنندج توضیح داد: نزدیک‌ترین الگوی زندگی اهل‌بیت در این زمان زندگی شهدا بوده و با همه این پیشرفت‌ها در قرن ۲۱  سبک زندگی دینی توسط رزمندگان اسلام اجرایی شده  که سرانجام به  مقام عالی شهادت نائل شدند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: اگر سیره شهدا که نشأت‌گرفته از معارف دین است را به‌عنوان الگو بپذیریم قطعاً  در جامعه اسلامی می‌توان تأثیرگذار بود. دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورایی است و رکن اصلی زندگی عاشورایی، ولایتمداری است. هرجایی که با مدیریت عاشورایی پیش رفتیم به نتیجه رسیدیم، برای مثال همان‌طور که در دفاع مقدس با مدیریت و فرهنگ عاشورایی به پیروزی دست‌یافتیم، با استفاده از همان مدیریت در دفاع از حریم اهل‌بیت نیز به نتیجه رسیدیم.
 
قائم‌مقام مؤسسه روایت سیره شهدا بیان کرد: مدیریت عاشورایی دفاع مقدس باید وارد زندگی‌هایمان شود که گام نخست آن ایمان به غیب است، گام دوم آن ولایتمداری است و گام سوم آن این است که نسبت به مسائل فهم ولایی پیدا کنیم. دو نوع روایتگری داریم یکی روایت جنگ است که به جغرافیا و تاکتیک عملیاتی می‌پردازد و دیگری روایت گنج است که در این روایت فرمول‌ها و درس‌های عبرت‌آموز زندگی مجاهدان فی سبیل الله عنوان می‌شود.
 
وی با تأکید بر آموزش و مطالعه در حوزه روایتگری خاطرنشان کرد: هرگاه احساس کنیم که دیگر نیاز به آموزش نداریم، این درواقع سرآغاز طغیان در زندگی فرد خواهد بود چراکه لازم است در موضوع مهم ایثار وشهادت همواره مطالع داشته باشیم.
 
در ادامه حجت‌الاسلام‌ رضا آبیار، معاون اعزام مؤسسه سیره شهدا، با اشاره به نحوه فعالیت این مؤسسه گفت: مؤسسه روایت سیره شهدا در ایام راهیان نور، به فرماندهی حجت‌الاسلام ماندگاری سازمان‌دهی شده است که هرساله در ایام راهیان نور، راویان در سه گروه مشغول فعالیت می‌شوند. اولین گروه راویان تخصصی دانش‌آموزی هستند که برای حضور در کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی انتخاب می‌شوند.
 
وی ادامه داد: گروه دوم راویان گروه تخصصی دانشجویی هستند که ویژه کاروان‌های راهیان نور دانشجویی سازمان‌دهی می‌شوند که در سال  ۹۶ بیش از ۵۰ دانشگاه از سراسر کشور درخواست راوی روحانی داشتند که توانستیم پاسخ نیاز جوانان در عرصه دانشگاه‌ها باشیم. گروه سوم‌ هم «راویان یادمانی» هستند که این گروه از سوی مؤسسه روایت سیره شهدا اعزام می‌شوند.
 
حجت‌الاسلام‌  آبیار تادامه داد: راویان روحانی در بیش از ۱۵ یادمان مشغول به فعالیت هستند. آن‌ها هرساله به کاروان‌های راهیان نور مطالب و آموزه‌های دفاع مقدس و سبک زندگی شهدا را انتقال می‌دهند.
 
وی بیان کرد: مأموریت اصلی راویان روحانی انتقال آموزه‌های گنج دفاع مقدس است و آنچه راویان روحانی در دستور کارشان قرار می‌گیرد، روایت گنج است و آنچه از آموزه‌های انسان‌ساز سیره و صورت شهدای عزیز و رزمندگان عزیز برداشت‌شده، در قالب منابع شفاهی و منابع مکتوب، به زائران راهیان نور انتقال می‌دهند.

مدیر روابط عمومی مؤسسه سیره شهدا تصریح کرد: برای ایجاد وحدت محتوایی در میان راویان روحانی هرساله در ابتدای بهمن‌ماه همایش افتتاحیه راهیان نور راویان روحانی برگزار می‌شود.یکی  از عرصه‌های مهمی که راویان مؤسسه روایت سیره شهدا در آن فعالیت می‌کنند، در قالب ستاد راهیان نور، عرصه روایتگری در یادمان‌های دفاع مقدس است.در این عرصه احکام همه راویان توسط ستاد مرکزی صادر و پس از تأیید ستاد راویان روحانی سیره شهدا، راویان در سه نوبت و در پانزده یادمان سازمان‌دهی می‌شوند و مشغول فعالیت هستند .

وی افزود: یکی از طرح‌های نوینی که باهدف کادر سازی برای ستاد راهیان نور رخ‌داده استقبال دیگر نهادها از این طرح است. راویان دفاع مقدس سال‌های سال مشغول فعالیت هستند و تجربیاتی دارند؛ بنابراین مستلزم این است که ما برای کادر آینده تدبیری بیاندیشیم و البته طی دو سال اخیر این تدابیر در حال تحقق است تا جایی که در کنار راوی اصلی(از راویان دفاع مقدس)، راوی جوانی که دو سال آموزش روایتگری در مؤسسه فارغ‌التحصیل آموزشی مؤسسه روایت سیره شهدا است، قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌  آبیار در پایان خاطرنشان کرد: در مؤسسه روایت سیره شهدا به دفاع مقدس اکتفا نکرده‌ایم، و  برای اینکه بتوانیم روایت جبهه مقاومت به‌ویژه سوریه را به زائرین راهیان نور انتقال دهیم، به مطالعه منابع محدود جبهه مقاومت اکتفا نکرده‌ایم، بلکه حضور بیش از هفده نفر از راویان مؤسسه روایت سیره شهدا در مناطق عملیاتی جبهه مقاومت در سوریه، در عملیات مختلف بیانگر این است که  امروز گنجینه‌ای از راویان داریم که می‌توانند به‌صورت مستقیم آنچه در جبهه مقاومت لمس کرده‌اند را به زائرین راهیان نور انتقال بدهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام جنگ دفاع مقدس راهيان نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۱۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من

 اختتامیه سومین جشنواره ملی «افتخار من» بامحوریت بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های آن دوران برگزار شد.

در مجموع شش هزار اثر شامل فیلم، دستنوشته، داستان و... به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در این مراسم آثار برگزیده معرفی و از خالقان آثار به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق ادارت کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

بیشتر بخوانید

آغاز مهلت ثبت نام کتب درسی دانش آموزان از ۲۸ فروردین ماه

در این جشنواره زهرا حیدری از استان چهارمحال و بختیاری حائز رتبه برتر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب