Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون حقوق عامه دادستانی مشهد افزود: ببرها به لحاظ زیستی علاقه زیادی به آب تنی دارند و برای ببرهای باغ وحش وکیل آباد، استخر کوچکی در نظر گرفته شده است.

قاضی محمد بخشی محبی گفت:در مجاورت قفس ببرها در فضای باغ وحش، استخر بزرگی در محوطه یک ویلا قرار دارد که می‌توانست در اختیار ببرها قرار گیرد اما به صورت شخصی از آن استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دادستان مشهد افزود: مشاهده ویلا و استخر شخصی در باغ وحش وکیل آباد که محدودیت فضا دارد، واکنش های زیادی را از سوی سازمان های مردم نهاد به همراه داشته است.

بخشی محبی گفت: تخلفات دیگری نیز در این باغ وحش از جمله ذبح قوچ ها و فروش توله های حیوانات وحشی گزارش شده است.

وی افزود: نمونه یکی از توله وحش های خارج شده از این باغ وحش، توله ببری بود که پارسال تصویری از آن در یکی از خیابان های مشهد در فضای مجازی منتشر شد.

معاون دادستان مشهد گفت: این مجموعه از تخلفات باعث احضار مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی شده است و امروز نیز مدیر حفاظت محیط زیست کشور از وضعیت باغ وحش مشهد بازدید کردند.

بخشی محبی افزود: هم  اکنون باغ وحش مشهد به طور موقت تعطیل شده است تا رفع نواقص بهداشتی، نصب میکروچیپ برای گربه سانان و سایر بازرسی های دامپزشکی و محیط زیست از این باغ وحش انجام شود.

وی گفت: دادستانی مشهد با تعطیلی کامل باغ وحش مشهد موافق نیست اما باید قبل از فعالیت باغ وحش استاندارسازی و نواقص بهداشتی کاملا رفع شود.

چندی پیش در بازرسی از انبارهای باغ وحش مشهد، 2 تخته پوست پلنگ  و 4 جمجمه ببر کشف شد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: باغ وحش مشهد معاون دادستان مشهد باغ وحش وکیل آباد ببرهای باغ وحش وکیل آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۱۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: جاده تربت جام - صالح آباد شامگاه چهارشنبه به علت وقوع سیلاب و نبود ایمنی در محدوده روستای "یخک"، تا اطلاع بعدی مسدود شد.

یوسف بنی اسدی در گفت وگو با ایرنا افزود: بارش باران در جاده های اصلی و فرعی شهرستان های کلات، مشهد، طرقبه-شاندیز، نیشابور، صالح آباد، قوچان و باخرز را لغزنده کرده است.

وی گفت: همچنین بارش باران جاده های ترانزیتی سرخس- مشهد در محدوده گردنه مزداوند و درگز- قوچان در محدوده تیوان و آزادراه و جاده قدیم مشهد- باغچه را تحت تاثیر قرار داده است.

بنی اسدی ادامه داد: مه غلیظ نیز موجب کاهش دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی درگز - قوچان در محدوده های تیوان و "زوباران" شده است.

براساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی بارش های بهاری چهارشنبه در روز پنجشنبه نیز تداوم خواهد یافت و بارش ها به اوج خود خواهد رسید که احتمال آبگرفتگی و ایجاد روان‌آب در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وقوع سیلاب شدید در منطقه کویری (فیلم) پیدا شدن جسد دومین کشته سیل تربت جام

دیگر خبرها

  • کشف ۲۴ فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد
  • جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی
  • انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل
  • جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد
  • سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد
  • یک کودک ارومیه‌ای با غرق شدن در استخر آب باغ جان خود را از دست داد
  • تلاش برای بازگرداندن کیف ۷۲ میلیونی پیدا شده از سوی کارگر فرودگاه مشهد
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد