Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ عباس فراهانی ،معاون اداره کل راه و شهرسازی قم،گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد مدیریتی و کارشناسی توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و استانداری قم برای احداث پروژه، این طرح با طول تقریبی 110 کیلومتر و تخصیص اعتبار 8600 میلیارد ریال به تصویب هیئت دولت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: طرح احداث کنارگذر قم در قالب قرارداد مشارکتی و به صورت 30 درصد منابع مالی دولت و 70 درصد آورده بخش خصوصی از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور اجراء خواهد شد.

فراهانی ادامه داد: بخش عمده این طرح در اراضی دولتی اجرا خواهد شد که این امر موجب تسریع در روند اجرای این پروژه می شود.

وی در خصوص تکمیل محور قم- جعفریه بیان کرد:در این محور با نواقص و مشکلاتی از جمله تکمیل پل قلعه سنگی در محل سه راهی پاجیان،پل در حال احداث طغرود،اجرای آسفالت توپکا مسیر برگشت حد فاصل کیلومتر 12 تا ابتدای مسیر و تکمیل قطعه چهارم محور حدفاصل شهر جعفریه تا آزادراه ساوه – سلفچگان به طول چهار کیلومتر مواجه هستیم.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قم یادآورشد: تکمیل و بهسازی محور قم- جعفریه به طول 38 کیلومتر نیازمند اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال است که امیدواریم از طریق دستگاه‌های استانی و ملی اعتبار لازم برای این محور تخصیص یابد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قم عنوان کرد: گسترش شبکه آزادراهی کشور و ایجاد کریدور ارتباطی، افزایش ضریب ایمنی در سفر و همچنین تردد مناسب‌تر در محورهای مواصلاتی استان از اهداف ایجاد کنارگذر قم است.

فراهانی گفت: در مسیر قم-سلفچگان-راهجرد نیز آزاد راه جدیدی به طول 56 کیلومتر ایجاد می‌شود که از کنار مراکز مهم اقتصادی استان عبور خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

کلنگ زنی کمربندی کنارگذر قم و آزادراه قم-سلفچگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزاد راه جدید احداث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۲۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۵ حادثه رانندگی در استان سمنان/ یک نفر جان باخت

حسین درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طی یک هفته گذشته پنج حادثه رانندگی در محورهای مواصلاتی استان به وقوع پیوست، ابراز داشت: از این حوادث سه مورد واژگونی خودرو و یک مورد انحراف خودرو و یک مورد برخورد دو خودرو با یکدیگر بوده است.

وی ضمن بیان اینکه در این حوادث یک نفر جان باخت، افزود: سقوط از پل و واژگونی نیسان در کیلومتر ۱۴ محور گرمسار به آرادان منجر به فوت یک هموطن شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان بابیان اینکه حوادث رانندگی مصدومیت ۹ نفر را به همراه داشته است، ابراز داشت: واژگونی تویوتا کرولا کیلومتر ۲۹ محور سمنان به فیروزکوه دو مصدوم و واژگونی سانتافه در کیلومتر ۲۲ محور فولاد محله - دامغان چهار مصدوم برجای گذاشت.

درخشان ضمن بیان اینکه انحراف از جاده پیکان وانت و سقوط آن در کانال آب محور آرادان به گرمسار، فرعی بنه کوه، روستای عروس پرون دیگر حادثه مهم استان بود، تصریح کرد: این حادثه یک مصدوم برجای گذاشت.

وی ضمن بیان اینکه برخورد نیسان با کامیون در کیلومتر ۶۴ محور دامغان به سمنان حادثه دیگر رانندگی در استان بود، افزود: طی این حادثه دو نفر مصدوم شدند.

کد خبر 6097487

دیگر خبرها

  • اتمام اجرای طراحی طرح فیبرنوری در شهرکرد
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان
  • تکمیل طرح چهارخطه شدن محور دره شهر ، پلدختر نیازمند اعتبار
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • وقوع ۵ حادثه رانندگی در استان سمنان/ یک نفر جان باخت
  • محور مواصلاتی دستجرد- آشتیان در قم بهسازی شد
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید