Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - معاون راهداري اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان زنجان گفت: بلوک‌هاي مفصلي به منظور پيشگيري از حوادث و سوانح جاده اي در 13 کيلومتر از آزاد راه زنجان - تبريز نصب شد.

جواد يوسفي روز يکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: امسال براي 50 کيلومتر از آزاد راه زنجان – قزوين بلوک هاي مفصلي با 170 ميليارد ريال هزينه پيش بيني شده براي آن، نصب مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وي، پروژه نصب بلوک هاي مفصلي در اين مسير ارتباطي پر تردد استان زنجان به مناقصه گذاشته شده و طي هفته آينده برنده آن تعيين مي شود.
معاون راهداري اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان زنجان گفت: عمليات نصب بلوک هاي مفصلي در آزاد راه زنجان - قزوين به طور همزمان از سمت ابهر و زنجان انجام و تاپايان سالجاري به پايان خواهد رسيد.
يوسفي خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه عامل جاده در کنار انسان و وسيله نقليه در وقوع تصادف جاده اي نقش موثري دارد ايمن سازي مطلوب و مناسب راه‌ها از طريق اصلاح هندسي راه، ساماندهي بافت سطح جاده و نصب انواع علائم و تجهيزات ايمني در کاهش سوانح مساله اي مهم به شمار مي رود.
وي با بيان اينکه اجراي بلوک هاي مفصلي در جاده هاي استان زنجان از سال 93 آغاز شده است، افزود: اين پروژه با رعايت اصول ترافيکي و پيشگيري از حوادث و سوانح رانندگي انجام مي شود.
معاون راهداري اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان زنجان گفت: اولويت نصب بلوک‌هاي مفصلي با آزاد راه‌هاست چرا که خودرو‌هاي سنگين از خط خود خارج و وارد خط ديگري در خلاف جهت حرکت خود مي شوند که براي جلوگيري از تصادف هاي جاده‌اي اين بلوک‌ها نصب مي شود.
به گزارش ايرنا، از ابتداي امسال تاکنون 93 نفر در مسيرهاي ارتباطي اين استان به دليل وقوع تصادف رانندگي جان باختند که اغلب اين سوانح نيز در آزادراه هاي زنجان - قزوين و زنجان - تبريز و به علت واژگوني اتفاق افتاده است.
در چهار ماه نخست امسال (فروردين تا پايان تير) 73 نفر و در مدت مشابه سال قبل 63 نفر بر اثر وقوع تصادف هاي جاده اي در زنجان کشته شدند.
مسيرهاي ارتباطي استان زنجان مجهز به 31 سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در جاده هاي شرياني شامل آزادراه‌هاي زنجان - تبريز و زنجان - قزوين و مسيرهاي ترانزيت، 37 دوربين نظارتي در اين محورها و 68 دستگاه تردد شمار در همه مسيرهاي ارتباطي استان فعال است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کيلومتر راه ارتباطي دارد که از اين ميزان، 200 کيلومتر آزاد راه، 113 کيلومتر بزرگراه، 342 کيلومتر راه اصلي و 974 کيلومتر راه فرعي است.
9505/6085
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۲۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعت ترافیکی و جوی جاده‌های کشور اعلام شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، مرکز مدیریت راه‌های کشور در خصوص وضعت ترافیکی و جوی محور‌های شمالی اعلام کرد: تردد در محور‌های چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت‌وبرگشت) روان است. همچنین محور فیروزکوه دارای بارش باران و سایر محور‌های شمالی فاقد مداخلات جوی‌اند.

بر اساس اعلام این مرکز در خصوص سایر محور‌ها نیز ترافیک سنگین در آزادراه قم – تهران محدوده بهشت‌زهرا، ترافیک سنگین در محور شهریار – تهران حدفاصل رضی آباد تا شهرقدس و ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین - کرج محدوده‌های گلشهر، مهرویلا و حدفاصل استاندارد تا پل کلاک در جریان است.

علاوه بر این بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های همدان، سمنان، قم، مرکزی، گلستان و گیلان گزارش شده است.

همچنین مرکز مدیریت راه‌های کشور محور‌های مسدود غیرشریانی را محور‌های هشتگرد – طالقان، کمربندی جدید خرانق – یزد، اسپکه – بمپور، یزد – دربید، حاجی آباد – آهنگران، سروآباد – پاوه، رباط پشت بادام – بیاضه و طبس – بردسکن اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرترددترین جاده کشور کدام است؟
  • تسریع در اتمام پروژه آزادراه ارومیه تبریز در دستور کار قرار دارد
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در آزادراه‌ها
  • وعده‌های مدیریتی « تاکید بر اتمام هرچه سریع‌تر آزادراه ارومیه-تبریز» ادامه دارد
  • حداقل و حداکثر سرعت مجاز در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها چقدر است؟
  • وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های کشور اعلام شد
  • وضعت ترافیکی و جوی جاده‌های کشور اعلام شد
  • بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین در آزادراه‌های البرز