Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب و به نقل از بی‌بی‌سی، مقام‌های ونزوئلا می‌گویند «پهپادهای انفجاری» به یک مراسم رژه نظامی با حضور رئیس‌جمهور این کشور حمله کرده‌اند ولی نیکلاس مادورو در این حمله آسیبی ندیده است.

در تصاویر مخابره‌‌شده از این مراسم پیداست که نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، وسط نطقش توقف می‌کند و او و دیگر افراد کنار او در جایگاه به جایی در آسمان نگاه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدای مراسم هم در این مقطع قطع می‌شود.

بعد از آن در تصاویر تلویزیون دولتی ونزوئلا دیده می‌شود که ده‌ها سرباز از جای خود در صفوف رژه فرار می‌کنند.

کمی بعد مقام‌های ونزوئلا اعلام کردند که "این یک حمله پهپادی بوده ولی نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور، آسیبی ندیده است".

http://www.taghribnews.com/images/docs/files/000348/nf00348201-1.flv

نیکلاس مادورو هم‌چنین خوآن مانوئل سانتوز، رئیس‌جمهور کلمبیا را که از منتقدان صریح اوست، متهم کرد که در این توطئه دست داشته است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا هم‌چنین گفت که "افرادی در ایالت فلوریدای آمریکا" هم در حمله نقش داشته‌اند و ابراز امیدواری کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، با این "تروریست‌ها" مبارزه کند.

او گفت: "خدا حافظ من است ولی این‌جا روی زمین من حافظ مردم و نیروهای مسلح ونزوئلا هستم".

وزیر ارتباطات و اطلاعات گفته است که هفت سرباز در این واقعه زخمی شده‌اند.

به‌گفته خورخه رودریگز، وزیر ارتباطات و اطلاعات، پس از این واقعه رئیس‌جمهوری ونزوئلا "با وزرا و فرماندهان نظامی" جلسه داشته است.

تصاویری از بلندشدن دود غلیظ از یکی از نقاط نزدیک محل سخنرانی رئیس‌جمهور ونزوئلا منتشر شده است.

این کشور آمریکای لاتین در چند سال اخیر شاهد ناآرامی‌ها و اعتراض‌های سیاسی گسترده بوده است.

حدود یک سال پیش در ژوئن 2017 یک هلی‌کوپتر به ساختمان دیوان عالی ونزوئلا حمله کرد و روی آن چند نارنجک انداخت.

آن‌زمان اسکار پرز، خلبان شورشی آن هلی‌کوپتر، مدعی شد که این حمله کار او بوده است و از مردم ونزوئلا خواست که علیه حکومت نیکلاس مادورو قیام کنند.

بعد از "حمله پهپادی" شنبه‌عصر، وزیر ارتباطات و اطلاعات ونزوئلا مخالفان راست‌گرای رئیس‌جمهوری را متهم کرد که پشت این حمله بوده‌اند.

رودریگز گفت: "آنها در انتخابات شکست خوردند؛ حالا یک بار دیگر هم ناکام ماندند".

اشاره او به انتخابات زودهنگام سه ماه پیش است که در آن باز هم نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور مستقر، پیروز اعلام شد. بعد از آن انتخابات هم مخالفان حزب حاکم باز هم حاکمان ونزوئلا را به تقلب متهم کرده‌اند. چندین کشور نتیجه این انتخابات را نپذیرفته‌اند و در اعتراض به نحوه برگزاری آن، سفرای خود را از کاراکاس فرا خواندند.

آمریکا هم که از زمان بر سر کار آمدن چپ‌گرایان در ونزوئلا روابطش با این کشور خصمانه بوده است، تحریم‌های بیشتری علیه کاراکاس وضع کرد.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۲۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاهی در ایلات اشغالی

مقاومت اسلامی عراق بار دیگر یک پایگاه هوایی رژیم اسرائیل را در بندر ایلات اشغالی هدف قرار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که بامداد امروز دوشنبه پایگاه نظامی ارتش رژیم اسرائیل را در بندر ام الرشراش (ایلات) را با پهپاد هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای که در این باره منتشر کرده،  بار دیگر بر تداوم حملات خود در حمایت از مقاومت و مردم فلسطین در غزه تأکید کرد و گفت که این حملات تا توقف کامل جنگ و شکست محاصره غزه ادامه خواهد داشت.

مقاومت اسلامی عراق: بندر حیفا را موشک‌باران کردیممقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار دادحمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • هلاکت و زخمی شدن ۴ نظامی صهیونیست بر اثر حمله پهپادی حزب الله
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاهی در ایلات اشغالی
  • حمله به ایلات اسرائیل؛ این‌بار «سرایاالأشتر» + فیلم
  • حمله پهپادی مقاومت بحرین به سرزمین‌های اشغالی
  • دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به اسرائیل
  • انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روس‌ها