Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی شهریاری در حاشیه مراسم راه‌اندازی سامانه 1666 بیمه سلامت و در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: سازمان غذا و دارو اطلاعات دقیقی از میزان داروی مورد نیاز و واردات دارو دارد اما مسأله مهم این است که سازمان غذا و دارو، وزارت بهداشت و حتی دانشگاه‌ها به دلیل گستردگی شهرها و افزایش جمعیت ،نیروی کافی برای نظارت ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص کشف انبار دارویی از سوی تعزیرات گفت: تشکیلات وزارت بهداشت در حدود 88 هزار نفر کمبود نیرو دارد و دولت به دلیل محدودیت منابع مالی مجوز استخدام نمی‌دهد، اگر کسی در شرایط فعلی دارو را احتکار می‌کند خیانت بزرگی مرتکب شده است و از قوه قضائیه تقاضا داریم به عنوان مفسد فی‌الارض، اشد مجازات را برای آنهایی که دارو احتکار می کنند، در نظر بگیرد تا دیگران جرأت احتکار دارو در چنین شرایط کشور را نداشته باشند.

شهریاری عنوان کرد: بعضی از مشکلات کشور به دلیل اجرا نشدن قانون است، ما انتظار داریم در صورتی که دولت یا وزارتخانه‌ای توان اجرای قوانین مصوب مجلس را ندارد، به صورت مکتوب اعلام کند زیرا قانونی که در مجلس تصویب شده و به تأیید شورای نگهبان رسیده است و دولت هیچ اعتراضی ندارد، اما اجرا نشود موجب نارضایتی مردم خواهد شد.

وی گفت: سیستم ارجاعی که در کشورهای پیشرفته و اروپایی اجرا می‌شود، در ایران پس از اجرای طرح تحول راه‌اندازی شده است و این طرح با وجود منابع مالی محدود خدمات خوبی را به شهروندان می‌دهد.

شهریاری گفت: به دلیل برخی هزینه‌های غیرضروی در نظام سلامت، بیمه‌ها با کمبود منابع مواجه شده اند و این مسأله باعث اعتراض صندوق‌های بیمه‌ای شده است و به همین دلیل باید نظارت‌های بیمه‌ ای بر روی بیمارستان‌ها بیشتر شود تا جلوی انجام عمل‌های جراحی و آزمایش‌های غیر ضروری در مراکز درمانی گرفته شود.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شهریاری کمیسیون بهداشت غذا و دارو احتکار وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جراحی اقتصادی باید در ساختار‌های غلط و پوسیده کشور انجام شود، گفت: «انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم.»

به گزارش شفقنا، روح الله ایزدخواه در خصوص وضعیت ارائه تسهیلات به مردم، اظهار کرد: یکی از انتقادات به این دولت مدل ارائه تسهیلات بانکی است؛ متاسفانه عملکرد مناسبی در حوزه تسهیلات ازدواج و اشتغال دیده نمی‌شود و بانک‌ها به اسم کنترل نقدینگی، تسهیلات تکلیفی را در عمل محدود کردند که منجر به رکود شد یعنی سرمایه در گردش و تسهیلات تولید، به مشکل برخورد و به مساله اول صنعت ما تبدیل شده است.

به اسم کنترل «تورم» تسهیلات بانکی را محدود کردند

وی در ادامه افزود: سال گذشته به اسم کنترل تورم، تسهیلات بانکی را محدود کردند که باعث ایجاد رکود تورمی شد. این سیاست غلط است و بار‌ها هم گفتیم یک طرفه نمی‌توان به مسایل اقتصادی نگاه کرد و بدون توجه به تولید اگر بخواهیم تورم را مهار کنیم، منجر به رکود می‌شود.

برخورد این دولت با بانک‌ها برخورد جدی و سازنده‌ای نبوده است

آقای ایزدخواه با انتقاد از اینکه بخش زیاد از منابع مالی بانک‌ها خرج بنگاهداری بانک‌ها می‌شود، ادامه داد: بخش‌های دیگری از این منابع را هم به عنوان وام به پرسنل خود می‌دهند و حتی بعضا این تسهیلات به دانه درشت‌ها داده می‌شود؛ بنابراین در شرایطی که منابع بانکی بیشتر شده است سوال ما از بانک‌ها این است این منابع در کجا خرج می‌شود!. ما ایراد اساسی به نظام بانکی داریم که از گذشته بوده و در این دولت تشدید شده است؛ برخورد این دولت هم با بانک‌ها مطلقا برخورد جدی و سازنده‌ای نبوده است؛ اقای خاندوزی بار‌ها در جلسات نظارتی ما به صراحت گفتند که «زور من به بانک‌ها نمی‌رسد». اقای رئیسی علی رغم شعار‌ی که در ایام تبلیغات ریاست جمهوری گفتند که «بانک‌ها را به خط خواهم کرد»، اما در عمل نشانه‌ای از این مساله نمی‌بینیم.

وی افزود: عده‌ای از نمایندگان مجلس هم دائما با شعار کنترل نقدینگی، فضا را تشدید می‌کنند که قطعا به ضرر تولید و به نفع سوداگری و بنگاهداری بانک‌ها است. مجلس جدید به دلیل اینکه مجلس یکدستی به لحاظ سیاسی نیست و نیرو‌های مستقل بیشتری دارد، امیدواریم بتواند با جدیت و الگوی منطقی درست بانک‌ها را وارد کار کند.

نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم

وی در خصوص عدم اخذ تضامین از مردم برای ارائه وام‌های خرد، گفت: بانک‌ها اصلا عمل نمی‌کنند و این حرفی که وزیر اقتصاد گفتند توسط بانک‌ها رعایت نشد و مراجعینی که برای دریافت وام‌های معیشتی خرد به مردم معرفی می‌کنیم، یا توسط بانک‌ها رد می‌شود و یا چند ضامن از مردم می‌خواهند؛ لذا ما نیاز به جراحی واقعی داریم چراکه جراحی در سفره مردم هنر نیست بلکه در ساختار‌های غلط و پوسیده کشور باید انجام شود. جراحی در ساختار الیگارشی بانکی باید انجام شود و انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم!.

دیگر خبرها

  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • مجازات متصدی دارو خانه دامپزشکی متقلب در اشنویه
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست