Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، محمدرضا محمدی افزود: با اجرای شبکه های جدید فاضلاب، آبرسانی به وسیله تانکرها از 1500 به 1100 متر مکعب در روز رسید.
وی گفت: در سال گذشته، 30 هزار متر شبکه انتقال آب و آبیاری در مناطقی از جمله پارک های سیمرغ و نیلوفر، زمین های فوتبال 1 و 2 و سالن تیر و کمان در مجموعه ورزشی المپیک، میدان هنگام و منطقه 2 نوبنیاد، اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدی گفت: این کاهش حجم تانکری علاوه بر جلوگیری از هدر رفت آب، سبب صرفه جویی ماهانه بیش از 700 میلیون ریال در بخش هزینه حمل آب شده است.
رئیس هیات مدیره شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش در خصوص آبرسانی فضای سبز در سال گذشته، گفت: در سال 96 آبرسانی به فضای سبز از طریق 50 کیلومتر شبکه آب و 1500 متر مکعب حمل با تانکر انجام می شد.
وی گفت: حدود 40 درصد فضای سبز به صورت سنتی، 50 درصد آبیاری مکانیزه و 10 درصد توسط تانکر آبیاری می شد.
محمدی با اشاره به راه اندازی و بهره برداری از سامانه تحت وب به منظور مدیریت آبرسانی با تانکرها گفت: امسال ، نصب GPS بر روی تانکرهای حمل آب، کدگذاری آنها، مشخص کردن مقدار حجم آب موجود در مخزن و تعیین مسیر حرکت و زمان و مکان توقف ، موجب نظارت بهینه تانکرها و کاهش هزینه ها شده است.
مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در بخش فاضلاب نیز برخی مناطق که در مجاورت شبکه فاضلاب قرار داشتند، به شبکه متصل شده اند،گفت: با این اقدام روزانه حدود 100 متر مکعب از حمل تانکری فاضلاب حذف شده و این مقدار از 300 به 200 متر مکعب در روز رسیده است.
وی افزود: این امر علاوه بر کاهش مخاطرات زیست محیطی و بهداشتی موجب صرفه جویی ماهانه 150 میلیون ریال شده است.
مساحت فضای سبز جزیره کیش بالغ بر 500 هکتار است و 100 درصد پساب حاصله از تصفیه خانه های فاضلاب کیش صرف آبیاری آن می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: كيش آ بياري فضاي سبز جزيره توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۲۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین

منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: با پیگیری استاندار قزوین و اهتمام وزارت نیرو و دست اندرکاران شرکت آب منطقه‌ای استان در راستای پاسخ به مطالبات کشاورزان و بهره‌برداران منجر به نتیجه شد و خوشبختانه میزان دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در نشستی که با حضور وزیر نیرو و استاندار قزوین همراه بود، رهاسازی حق آبه کشاورزان از سد طالقان افزایش یافت که این پیگیری‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

ستوده تاکید کرد: مجموعه مدیریتی استان قزوین به دنبال تحقق مطالبات کشاورزان و بهره برداران است و از تمام ظرفیت‌های اداری و حقوقی برای تحقق مطالبات این قشر زحمتکش استفاده خواهد کرد.

اعضای تعاونی آب بران و همچنین جمعی از کشاورزان و بهره برداران استان قزوین طی هفته‌های گذشته خواستار افزایش حق آبه در شبکه آبیاری دشت قزوین شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • منبع تغذیه طرح آبرسانی غدیر از دز به کرخه تغییر یافت
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر