Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@10:44:28 GMT

پدیده بارش شهابی در آسمان کویر سمنان رصد می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۱۳۱۷۳

پدیده بارش شهابی در آسمان کویر سمنان رصد می‌شود

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با اشاره به وقوع پدیده بارش شهابی در آسمان این شهر از برگزاری تور رصدی برای مشاهده این پدیده خبر داد. ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، عباس بابایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: عموم مردم سمنان می‌توانند برای حضور در این تور رصدی برساووشی نام‌نویسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کویر سمنان یکی از بهترین نقاط برای رصد ستارگان به شمار می‌رود عنوان کرد: این تور رصدی دویت و هشتمین گشت رصدی شهر سمنان است که با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری این شهر و انجمن نجوم آسمان کویر در سمنان برگزار می‌شود.

بارش شهابی برساوشی یکی از درخشنده ترین بارشهای شهابی است که هرسال صورت می‌گیرد و از زمان غروب خورشید می‌توان در هر ساعت(Z H R)  تقریباً 100 شهاب را رصد کرد.

این بارش از بخش شمالی صورت فلکی برساووش جدا می شود و نقطۀ نورباران، بسیار نزدیک به ستاره گامای برساووش است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان شانزدهم مرداد ماه را آخرین فرصت نام نویسی برای حضور در این تور رصدی ویژه عنوان و تصریح کرد: این تور رصدی قرار است در روزهای هجدهم و توزدهم مردادماه امسال برگزار شود.

بابایی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های این گشت رصدی خاطرنشان کرد: علاوه بر رصد پدیده بارش شهابی برساوشی، آموزش مقدماتی نجوم و عکاسی نجومی از دیگر برنامه‌های این گشت رصدی است.

به گفته وی، مردم حاضر در این گشت رصدی، ضمن رصد ماه و سیارات در معرض دید مانند سیارات زهره، مریخ، مشتری و زحل و برخی صورت‌های فلکی قابل رؤیت در آسمان شب، اعماق آسمان کویر سمنان را نیز با تلسکوپ رصد می‌کنند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با اشاره به اهداف برگزاری این تورهای رصدی، توسعه گردشگری شهری در سمنان را از جمله این اهداف برشمرد.

 بهترین زمان مشاهده جهت دیدن بارش شهابی برساوشی بعد از نیمه شب، حدود ساعت 3 بامداد در ارتفاع مناسب امکان‌پذیراست.

دوره تناوب این دنباله دار هر 135 سال یک بار است و آخرین باری که این دنباله دار به ملاقات خورشید آمد؛ سال 1992 میلادی بود.

شهاب‌های این بارش با سرعت 59 کیلومتر بر ثانیه به جو زمین برخورد می‌کنند.

این شهاب‌ها در مسیر عبوردنباله دار سویفت- توتل که مداری به نسبت طویل است قرار دارند

زمان فعالیت این بارش‌های شهابی معمولا از بیستم و هفتم تیرماه آغاز شده و تا سوم شهریور ماه سال جاری ادامه دارد.

انتهای پیام/

R41366/P1336/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۳۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش باد شدید در استان سمنان

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش یابی، روزهای یکشنبه و دوشنبه بارش‌های پراکنده و خفیف در نواحی شمالی و در غالب مناطق وزش باد شدید پیش بینی می شود .

 این وزش باد تا روز سه شنبه ادامه دارد و از این روز بارش ها منطقه شرقی استان سمنان را فرا می گیرد .

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ماجرای بارش شگفت‌انگیز ماهی از آسمان یاسوج چه بود؟
  • پیش بینی وزش باد شدید در استان سمنان
  • وضعیت دریاچه زریبار پس از بارش‌های اخیر (فیلم)
  • تصاویر بارش ماهی از آسمان یاسوج؟
  • آسمان مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر بارانی می شود
  • آسمان زیبای کرج پس از بارش باران شب گذشته
  •  بارش باران در استان سمنان تداوم خواهد داشت
  • بارش‌های بهاری در خراسان جنوبی/کویر به دریاچه تبدیل شد + فیلم
  • بارش باران و وزش باد شدید در راه استان فارس
  • جشن سپاس کارگر در سمنان