Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@15:12:56 GMT

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۴ مرداد ماه

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۱۳۲۱۷

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۴ مرداد ماه

تشریح آخرین نتایج جلسات سران قوا و موضوعات مرتبط با مذاکرات هسته‌ای در جلسه غیرعلنی مجلس، کارت زرد مجلس به وزیر اقتصاد، رد درخواست مسکوت ماندن دو ماهه طرحی در خصوص سهمیه کنکور ایثارگران، انصراف یک نماینده از سوال از وزیر دادگستری و... از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) چهاردهم مرداد ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، جلسه علنی امروز مجلس به ریاست علی لاریجانی برگزار شد و نمایندگان سوال از وزیر اقتصاد را به عنوان دستور کار خود مورد بررسی قرار دادند.

همچنین در جلسه دوساعته غیرعلنی امروز نیز آخرین نتایج جلسات سران قوا و موضوعات مرتبط با مذاکرات هسته‌ای تشریح شد.

علی لاریجانی پیش از آغاز جلسه علنی ضمن گرامیداشت ۱۴ مرداد سالروز فرمان مشروطیت،‌ بیان کرد: با فرمان مشروطیت دیکتاتوری قاجار مجبور به تشکیل عدالتخانه شد و فرمان مشروطیت نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به ارائه توضیحاتی درباره جلسه غیرعلنی پرداخت و گزارشی از آخرین اقدامات و تصمیمات شورای عالی هماهنگی اقتصادی به نمایندگان ارایه داد و گفت: وضعیت اقتصادی کشور در جلسه غیرعلنی بررسی شد.

ناطقین امروز مجلس

تاج‌الدین: آشتی ملی را سرلوحه سیاست داخلی قرار دهیم

عباسی: مشکل بیکاری با گفتار درمانی حل نمی‌شود

هاشمی‌پور: عده‌ای با سخن‌های خود به ترامپ و امثال ترامپ کمک می‌کنند

پورابراهیمی: رییس بانک مرکزی با استقلال تصمیم‌گیری کند

حاجی بابایی: مجلس ناگزیر بی‌کس‌ترین وزیر را پیدا و استیضاح می‌کند

***

نقوی‌حسینی در توضیح جلسه صبح امروز فراکسیون نمایندگان ولایی از تاکید بر ترمیم کابینه خبر داد و افزود: اگر دولت اراده‌ای برای ترمیم کابینه نداشته باشد این فراکسیون ورود خواهد کرد.

سوال نمایندگان از وزیر اقتصاد

خدیجه ربیعی در جریان طرح سوال خود از وزیر اقتصاد در خصوص علت عدم اجرای پروژه ملی طرح جامع مالیاتی پس از گذشت ۱۱ سال و نقش شرکت‌های مشاور خارجی در این خصوص، گفت که علیرغم هزینه‌کرد ۷۲۱ میلیارد تومان از بیت‌المال برای طرح جامع مالیاتی، این طرح با چالش جدی روبروست.

وزیر اقتصاد در پاسخ از ضبط ضمانت‌نامه پیمانکار خارجی طرح جامع مالیاتی کشور خبر داد و گفت: در قالب پروژ ملی طرح جامع مالیاتی افزایش رضایت مودیان و شناسایی مودیان جدید مالیاتی انجام شد.

در نهایت نمایندگان با ۱۰۶ رای موافق، ۵۲ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند و مجلس به وزیر اقتصاد کارت زرد داد.

در این جلسه همچنین محمود صادقی درباره خارج شدن و در دستورکار قرار گرفتن مجدد سوالش از وزیر اقتصاد در جلسه امروز مجلس توضیح داد و گفت: با تلاش زیاد مجددا سوالم در دستور کار مجلس قرار گرفت. وی در جریان سوال از وزیر اقتصاد، پرداخت سود به حساب‌های قوه قضاییه را «حرام» دانست و تامین حقوق قضات دادگستری از این پول را به چالش کشاند. این سخنان نماینده مردم تهران در مجلس اعتراضات تعدادی از نمایندگان و انتقادات حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری را در پی داشت که در نهایت با عذرخواهی وی پایان یافت.

در پاسخ مسعود کرباسیان، حساب‌های سپرده قوه قضاییه در طول ۲۳ سال گذشته را قانونی دانست و گفت که از سال ۷۸ تاکنون ۶۳ حساب بانکی برای سپرده‌گذاری قوه قضاییه افتتاح و بسته شده است که در هر دوره سه یا چهار حساب فعال بوده که این حساب‌ها همگی به نام قوه قضاییه با صاحب امضایی روسای قوه بوده است.

***

سیده‌فاطمه ذوالقدر با اشاره به اینکه ارز مسافرتی گران می‌شود، گفت که براساس بسته جدید ارزی، نرخ ارز مسافرتی تغییر خواهد کرد و به نرخ ارز آزاد نزدیک می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مسکوت ماندن دو ماهه طرحی مخالفت کردند که این طرح درصدد اصلاح بند الف ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه بود. غلامعلی جعفرزاده به نمایندگی از درخواست کنندگان، گفت: اجازه دهید زمان انتخاب رشته و اعلام نتایج کنکور سال ۱۳۹۷ بگذرد و قانون در فضای کارشناسی اصلاح شود.

حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس از طرح سوال خود از وزیر دادگستری درباره علت بسته شدن قهوه‌خانه‌های استان اصفهان،  انصراف کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام ایثارگران جلسه علنی مجلس جلسه غیرعلنی دستور کار مجلس سران قوا سهمیه کنکور علي لاريجاني مذاكرات هسته اي مهمترین اخبار امروز مجلس نمایندگان مجلس وزیر اقتصاد وزير دادگستري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، چهل و نهمین اجلاس سالانه ۲۰۲۴ گروه بانک توسعه اسلامی از امروز نهم اردیبهشت ماه مصادف با ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی و به مدت دو روز در ریاض عربستان سعودی برگزار می‌شود.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد پس از ورود به ریاض، جلسات دوجانبه‌ای با نمایندگان کشور‌های مختلف عضو برگزار می‌کند و سپس در جشن طلایی سالگرد تأسیس بانک در سطح وزرای اقتصاد کشور‌های عضو حضور خواهد یافت.

خاندوزی سپس روز دوشنبه در جلسه مجمع عمومی (اعضای هیئت عامل) شرکت خواهد کرد که در این جلسه علی فکری معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران نیز وی را همراهی خواهند کرد.

وزیر اقتصاد سپس با همراهان خود در جلسه دوجانبه با فیصل ابراهیم وزیر اقتصاد عربستان حضور می‌یابد.

این نشست همچنین با حضور رحمت اله اکرمی خزانه دار کل کشور در جلسه شتابدهی در تأمین مالی اقلیمی از طریق صکوک سبز و پایداری (شامل ارائه راهنمایی در خصوص صکوک پایدار) ادامه می‌یابد و سپس نشست میزگرد اعضای هیئت عامل (جلسه غیرعلنی) با حضور وزیر امور اقتصادی ایران و علی فکری معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برگزار خواهد شد.

در نهایت عصر روز دوم و پایانی این اجلاس، کنفرانس مطبوعاتی اجلاس سالانه با حضور  خاندوزی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • کدام نمایندگان جلسه مجلس را تعطیل کردند؟
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • جلسه بودجه به حدنصاب نرسید و تعطیل شد+اسامی غایبان
  • جلسه مجلس به دلیل به حدنصاب نرسیدن زودتر به پایان رسید
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • ضرب‌الاجل به پاستور