Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، غلامرضا مجیدی فرماندار شهرستان ویژه چابهار اظهار داشت: چابهار علاوه بر ظرفیت‌های تجاری، گردشگری و اقتصادی قابلیت‌های زیادی در زمینه کشاورزی دارد که در صورت تامین آب می‌توان کشاورزی را در هزاران هکتار توسعه داد.

وی بیان کرد: مهار کردن هدر رفت آب‌های فصلی، ساخت دگار برای مهار سیلاب و انجام کشت‌های دیم، اجرای خط انتقال آب از سد‌های پیشین و زیردان، ساخت بند‌های آبخیزداری خاکی و سنگی می‌تواند به توسعه کشاورزی کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چابهار قابلیت‌های خوبی در ایجاد و تولید محصولات گلخانه ای، موز، میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری دارد که می‌توان با استفاده از شیرین سازی و انتقال آب دریا صد‌ها هکتار کشت گلخانه‌ای و برداشت صد‌ها تن محصول باغی را انجام داد.

وی ادامه داد: موقعیت بخش کشاورزی چابهار از نظر نوع خاک و آب هوا چشمگیر است و هم اینک بیش از ۱۳ هزار هکتار زمین مطلوب برای کشت دارد.

مجیدی گفت: متوسط میزان بارندگی سالانه چابهار در شرایط نرمال به کمتر از ۱۰۰ میلی متر می‌رسد و تنها راه موفقیت و ایجاد اشتغال استفاده از آب دریا برای کشاورزی است.

وی تصریح کرد: برخورداری از اقلیمی مستعد و طبیعی، پرورش و تولید انواع محصولات گرمسیری، نیمه گرمسیری باغی، محصولات زراعی فصلی و غیر فصلی در این منطقه فراهم شده است.

مدیر جهاد کشاورزی چابهار گفت: این شهرستان با توجه به آب و هوای مساعد می‌تواند به قطب کشاورزی در زمینه تولید انواع محصولات سبزی و صیفی، گرمسیری و نیمه گرمسیری تبدیل شود.

غلامحسین بامبری افزود: در سال‌های خوب آبی بیش از ۲۴ هزار نفر در بخش کشاورزی شهرستان چابهار مشغول بکار می‌شوند.

وی برداشت ۹۰۰ تن محصولات زراعی، سبزی، صیفی جات فصلی و خارج از فصل و افزون بر ۸۰ هزار تن انواع محصولات پر ارزش و متنوع باغی را تنها بخشی از ظرفیت‌های کشاورزی چابهار بر شمرد.

بامبری تداوم خشکسالی را از مهمترین مشکلات در حوزه کشاورزی عنوان کرد و افزود: بخش کشاورزی شهرستان چابهار براثر خشکسالی، گرمازدگی، سرمازدگی و زیر کشت نرفتن زمین‌های کشاورزی با خسارت ۲۶۳ میلیارد تومانی رو به رو شده و کشاورزان نیازمند پیگیری لازم برای جبران خسارت و کمک‌های بلاعوض هستند.

وی گفت: توجه به بخش کشاورزی سبب افزایش تولید ملی می‌شود.

انتهای پیام/ع

 برداشت ۹۰۰ تن محصولات زراعی، سبزی، صیفی جات فصلی و خارج از فصل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانداری وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۳۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه امسال در ۳۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی آبی و دیم شهرستان نهاوند ۷ نوع گیاه دارویی کشت شده است، پیش بینی کرد: امسال برای اولین بار بیش از ۳۲۰ تن انواع گیاهان دارویی در مزارع آبی و دیم این شهرستان برداشت شود.

توکل آبشناس افزود: همه این محصولات ارزش صادرات دارند و پیش بینی می‌شود، بیش از یک میلیون دلار ارزآوری به استان و شهرستان داشته باشد.

به منظور جلوگیری از تعرض به عرصه‌های منابع طبیعی، مصرف بی رویه آب در بخش کشاورزی و ترویج کاشت محصولات کم آب بر، امسال برای نخستین بار، برخی از کشاورزان نهاوندی گیاهان دارویی کاشته اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران