Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مددی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه وظیفه اداره استاندارد بررسی عیار فلزات گرانبها و کنترل مستمر آنها در تولید و عرضه بر اساس روش اجرایی نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدکننده و توزیع کننده مصنوعات طلا است، اظهار داشت: بر اساس نتایج آزمون تعداد ۶۶ نمونه برداری از واحدهای صنفی عرضه کننده طلا، عیار تعداد ۳۷ نمونه مطابق با استانداردهای مربوطه و عیار رسمی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: عیار ۱۲ نمونه دارای عدم انطباق جزئی، ۱۰ نمونه دارای عدم انطباق عمده و ۷ نمونه دارای عدم انطباق بحرانی نسبت به عیار رسمی بوده اند.

مددی ادامه داد: آزمایشگاه هایی مجاز به تعیین عیار فلزات گرانبها هستند که از سازمان ملی استاندارد ایران گواهینامه تایید صلاحیت دریافت کرده باشند.

وی با بیان اینکه عیارهای رسمی تعریف شده برای طلا ۷۵۰، ۸۳۳ و ۹۱۶ است، تاکید کرد: تولید و عرضه تولیدات طلا خارج از این عیار و بدون کد شناسایی تولیدکننده، ممنوع بوده و با فروشنده و تولیدکننده متخلف برخورد می شود.

وی اضافه کرد: به واحدهای تولیدکننده طلا که عیار مصنوعات آنها با عیار رسمی اختلاف جزئی یا عمده داشت، اخطار داده شد و برای جلوگیری از تکرار این تخلف، از تولید کننده تعهد کتبی دریافت شد اما فروشنده مشکلی برای فروش محصول نخواهد داشت.

مددی بیان کرد: همچنین پروانه کد شناسایی واحدهای تولید کننده طلا که عیار مصنوعات آنها نسبت به استاندارد عیار رسمی دارای عدم انطباق  بحرانی بود، ابطال و تولیدکننده به تعزیرات حکومتی یا حسب ضرورت به دادگاه معرفی و دستور عدم فروش به واحد صنفی و مرجوع کردن مصنوعات داده شد.

مدیرکل استاندارد همدان با بیان اینکه کد شناسایی با هدف ایجاد قابلیت شناسایی تولید کنندگان طلا و جواهر ارائه می شود، گفت: کد شناسایی H برای تولیدات طلای استان همدان تعریف شده است و در حال حاضر ۳۲ واحد تولیدی فعال طلا در همدان کد شناسایی دارند.

کد خبر 4366359

منبع: مهر

کلیدواژه: طلافروشی بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد شهرکرد یاسوج شیراز خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف بیرجند مجلس شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد لیگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه سپهتن ناوگان اتوبوسی نوروز به بهره برداری رسمی می‌رسد

حسین قاسمی نژاد رئیس گروه کنترل و نظارت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره آخرین وضعیت اجرای سامانه سپهتن (پایش هوشمند تردد ناوگان) گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در جهت اجرای مصوبه هیئت وزیران در خصوص تخصیص سوخت بر اساس پیمایش و همچنین مدیریت تردد ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر کشور، شروع به عملیات نصب سامانه سپهتن روی ناوگان اتوبوسی کرد.

وی افزود: اکنون بالغ بر ۱۰ هزار ناوگان اتوبوسی به سامانه سپهتن مجهز هستند و در ایام نوروز امسال، سامانه سپهتن را به صورت رسمی در پاسگاه‌های پلیس راه مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم.

آقای قاسمی نژاد گفت: قبل از رسیدن ناوگان به پاسگاه‌های پلیس راه، همه اطلاعات ناوگان اعم از ساعت کارکرد راننده، سرعت وسیله نقلیه و همه موارد مرتبط با ایمنی وسیله نقلیه به پاسگاه مبادله می‌شود.

وی افزود: در محل پاسگاه، کاربر می‌تواند سه بخش سبز، زرد و قرمز را در صفحه مربوط به ناوگان مشاهده کند که به تناسب هر یک از این موارد، برخورد‌های لازم را انجام می‌دهد.

این مقام مسئول درباره تجهیز ناوگان باری به سامانه سپهتن نیز بیان کرد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای اجرای قانون بودجه امسال و مصوبه شورای اقتصاد، ارزیابی کیفی سرمایه‌گذاران اجرای این طرح برای ناوگان باری را انجام داد.

وی تأکید کرد: این کار در دو مرحله انجام شد و به دلیل به حد نصاب نرسیدن، تجدید شد و گزارش را به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه کردیم. ­قرار شد در جلسه‌ای که در این سازمان تشکیل می‌شود، عامل سرمایه‌گذار این طرح مشخص و به سازمان راهداری و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی معرفی شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بیشتر بخوانید:

برچیدن بستر قاچاق گازوئیل در حمل‌ونقل برون شهری؛ شاید وقتی دیگر

رئیس گروه کنترل و نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره زمان برگزاری این جلسه نیز اظهار کرد: اکنون ناوگان اتوبوسی طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ به صورت ۱۰۰ درصد به سامانه سپهتن مجهز شده و برای تجهیز ۵۰ درصد ناوگان باری نیز، آن بخش از فرآیند انتخاب عامل سرمایه گذار که بر عهده سازمان راهداری بوده انجام شده و اکنون بر عهده سازمان برنامه و بودجه است که در جلسه شورای اقتصاد درباره آن تصمیم گیری شود.

وی اظهار کرد: با توجه به سقف زمانی که باید در سال ۱۴۰۲ این کار انجام می‌شد، از زمان قانونی عقب هستیم، اما بلافاصله بعد از انتخاب عامل سرمایه گذار، وارد مرحله اجرا و نصب سامانه روی ناوگان باری کشور می‌شویم.

آقای قاسمی نژاد درباره کاربرد داده‌های به دست آمده از سامانه سپهتن نصب شده بر ناوگان اتوبوسی برای مدیریت مصرف سوخت بیان کرد: در جلساتی که با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی داشتیم، داده‌هایی که از ناوگان به مرکز داده می‌رسد را در اختیار این شرکت قرار دادیم.

وی اضافه کرد: بعد از این که داده‌های همه ناوگان به مرکز داده سازمان رسید، اطلاعات را به صورت برخط به سامانه جامع پیمایش ارسال می‌کنیم و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز بر اساس این داده ها، تخصیص سوخت به ناوگان اتوبوسی را به صورت هوشمند انجام می‌دهد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که با توجه به تأخیر در اجرای قانون، آیا در سال ۱۴۰۳ نیز هدفگذاری تجهیز ناوگان باری به سامانه سپهتن باز هم ۵۰ درصد خواهد بود یا خیر؟، گفت: شرکت‌های دانش بنیان آمادگی تولید ماژول سامانه سپهتن را دارند و امیدواریم که در سال ۱۴۰۳ بتوانیم ناوگان باری را نیز به صورت ۱۰۰ درصد به این سامانه مجهز کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۳۵ واحد صنفی متخلف در همدان پلمب شد
  • انجام ۴۲۴۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در بندرانزلی
  • فعالیت ۵۰ رستوران در مشهد در طول روز طی ماه مبارک رمضان
  • بهره‌ برداری رسمی از سامانه سپهتن ناوگان اتوبوسی نوروز
  • برخورد با واحدهای مختلف عرضه کننده قلیان در ماه مبارک رمضان
  • کبد چرب در این شرایط، خطرناک می‌شود
  • راه‌اندازی نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی با نرخ مصوب در لرستان
  • کم رونقی بازار پوشاک در آستانه شب عید/ دستفروشان نظام بازار را تحت تاثیر قرار داده‌اند
  • بهره‌برداری رسمی از سامانه سپهتن ناوگان اتوبوسی نوروز
  • سامانه سپهتن ناوگان اتوبوسی نوروز به بهره برداری رسمی می‌رسد