Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر یحیی جهانگیری، مدیر کل ارتباطات علمی_ بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به این مطلب که اعلامیه حقوق بشر اسلامی در واقع تلاشی از سوی جامعه اسلامی برای ابراز هویت اسلامی خود در سطح بین المللی و بیان دیدگاه ها و نظرات این دین الهی درخصوص حقوق انسان هاست به خبرنگار خبرگزاری تقریب گفت: در اعلامیه حقوق بشر تاکید برروی  بشر است نه انسان است و این اعلامیه انسان را به شکل دنیوی می‌بینند  و این درحالی که در  حقوق بشر اسلامی بحث بر محور خود انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
یحیی جهانگیری  همچنین با تاکید بر این موضوع  که مهمترین تفاوتی که بین دو اعلامیه وجود دارد مربوط به نقش مذهب می شود، افزود: اعلامیه جهانی توجه جدی به مذهب و دین ندارد و همه افراد را در پذیرش و انتخاب و تغییر عقیده آزاد می گذارد و هیچ کس را به پذیرش دین، عدم تغییر دین و عقیده ایی اجبار یا مورد اکراه قرار نمی دهد.

وی  گفت: سیاست صلح جویانه پیامبر گرامی(صلی الله علیه وآله) و مسلمانان در رفتار با اقلیت های دینی فقط به دلیل حزم و احتیاط نبوده، بلكه این یك حقیقت آشكار و انكارناپذیری است كه روح مدارا و تسامح در خصوص اهل كتاب را در آموزه های اصیل اسلامی نشان می دهد.

جهانگیری ادامه داد:اسلام به دلیل احترام خاصی كه برای پیامبران الهی قائل است، پیروان واقعی آن ها را نیز به دیده احترام می نگرد. سیره عملی پیامبر گرامی و جانشینان بر حق آن حضرت و مسلمانان راستین گواهی بر مدعاست.
 
میر کل ارتباطات علمی_ بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی در پایان با اشاره به این که در اعلامیه حقوق بشر اقلیت ها دیده نشده اند،  گفت: هشتاد سال پیش که این بیانیه صادر شد مسلمانان دیدند که حقوق بشری که نگاشته شده کاملا غربی است و با آموزه های اسلامی سازگار نیست و لذا در نشست قاهره به آن رنگ و بوی اسلامی دادند.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۴۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عباس کعبی عصر امروز یکشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان اظهار کرد: جنس انقلاب اسلامی رشد و شکوفایی و تحقق کرامت انسان است؛ رشد عقلانیت ایمان، اخلاق و آداب، عدالت و آزادی، پیشرفت و عزت، وحدت و همدلی و همچنین برادری در واقع خدمت به انسان‌ها است که همه اینها در مجموع باعث کرامت انسان می‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: انسان ذاتاً کریم است اما کرامت اکتسابی در پرتوی حرکت جمعی انسان‌ها محقق می‌شود.

وی با تبریک فرارسیدن روز معلم بیان کرد: شهید مطهری با همه آثار گران بهای خود طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی بر پایه شکل‌گیری جمهوری اسلامی است و درسی که از این شهید می‌توانیم بگیریم، یک درس ایثار است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خوب است که در سالگرد ارتحال شهید مطهری و روز معلم در سطوح گوناگون جامعه برای تحقق این کرامت، نهضت بازخوانی اندیشه شهید مطهری را هم داشته باشیم.

کد خبر 6091316

دیگر خبرها

  • نمایش زجر به قیمت لایک!
  • نقش برجسته کارگران در جهش تولید
  • کاوش در فلک‌الافلاک / سکونت انسان قبل از عصر مفرغ تأیید شد
  • کاوش‌ در «فلک‌الافلاک»/ سکونت انسان قبل از عصر مفرغ تأیید شد
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید
  • احسان طبری؛ تئوریسین برجسته چگونه از مارکسیسم برگشت و «خدمت‌گزار بزرگ نظام اسلامی» شد
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین