Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالصاحب ارجمند، مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال توزیع برق وزارت نیرو، در خصوص آمارهای مطرح شده در برخی رسانه‌ها درباره مصرف سرانه برق خانگی برخی کشورها و مقایسه با وضعیت مصرف در ایران، اظهار داشت: سیستم‌های سرمایشی، گرمایشی و پخت و پز در کشورهای دیگر به‌ویژه کشورهای صنعتی فقط از طریق برق است و در ایران، برق و گاز با هم مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اگر بخواهیم در ایران مصرف را فقط بر مبنای برق محاسبه کنیم و باید مجموع انرژی‌های مصرف شده خانگی همچون گاز را نیز به این معادله اضافه کنیم، این مصرف نسبت به کشورهای دیگر به‌شدت بالا خواهد رفت.
مدیر کل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال توزیع برق وزارت نیرو با اشاره به اینکه در مصرف سرانه شرایط آب و هوایی آن کشور نیز بسیار تعیین‌کننده است، عنوان داشت: کشورهای که در شمال جغرافیایی و مناطق سردسیر هستند، مصرف آنها برای مصارف گرمایشی بالاست و کشورهای دیگری که سمت خط استوا و مناطق خیلی گرم قرار دارند، مصرف سرانه آنها نیز برای استفاده بالای مصارف سرمایشی افزایش خواهد داشت؛ در اینجا باید گفت کشورهایی که بین این دو موقعیت جغرافیایی قرار دارند، طبیعتاً مصرف متعادل‌تری دارند.
وی با بیان اینکه مصرف سرانه برق در ایران سه هزار و ۱۰۰ کیلووات ساعت در سال عنوان شده است، ادامه داد: همین مصرف سرانه برای استان‌های جنوبی ایران بالای ۱۰ هزار کیلووات ساعت در سال بوده و بالا بودن مصرف به‌دلیل شرایط آب و هوایی است.
ارجمند افزود: مصرف سرانه برق امارات و برخی کشورهای جنوب خلیج فارس حدود ۱۲ هزار کیلووات ساعت است که مصرف آنها با برخی استان‌های ایران برابری می‌کند.
وی یادآور شد: با این وجود، مصرف سرانه‌ای که توسط آمارهای شورای جهانی انرژی (World Energy Council) مطرح شده، با آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) متفاوت بوده و این آژانس مصرف سرانه را کمتر عنوان کرده است؛ این تفاوت‌ها نیاز به بررسی بیشتر کارشناسی دارد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۴۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد

مصوبه هیئت وزیران در خصوص تعیین حجت‌الله عبدالملکی به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اصلاح شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هیئت وزیران در جلسه 1403/2/5 به پیشنهاد شماره 54103/13504 مورخ 1403/2/1 معاونت حقوقی رییس جمهور و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

در بند (1) تصویب نامه شماره 232114/ت62294هـ مورخ 1402/12/16، بعد از عبارت «صلاحیت‌های قانونی دستگاه‌ها» عبارت «و با رعایت تبصره ذیل ماده (23) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1395 و در هماهنگی با وزیر امور اقتصادی و دارایی» الحاق و جزهای بند یادشده به شرح زیر اصلاح می‌شود:

«الف- اعمال نظارت عالیه بر فعالیت های مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین آنها موضوع بند (هـ) ماده (4) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1372.

ب- پیشنهاد نصب و عزل اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان های مناطق آزاد تجاری- صنعتی به وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت ارائه به رییس جمهور در راستای ماده (6) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران.

ج- پیگیری و نظارت بر اجرای بند (الف) ماده (65) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب 1395.»

این مصوبه توسط محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری در تاریخ 8 اردیبهشت ماه ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای خرید؛ قیمت هر شاخه میلگرد ساده را چگونه محاسبه کنیم؟
  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • ماجرای کاشت ساختمان در پارک‌های تهران
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • ۶ پیشنهاد ایران به سران کشورهای اسلامی در خصوص رژیم اشغالگر
  • پیگیری تمرینات جوانان ایران زیرنظر حسین عبدی