Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > تجاری - مالی - همشهری آنلاین:
بازار طلا و سکه در ادامه روند کاهشی قیمت، امروز با کاهش بیش از ۵۰۰ هزار تومانی قیمت سکه تمام طرح جدید و افت ۲۱ هزار تومانی هر گرم طلای ۱۸ عیار همراه شده است.

به گزارش ایسنا، بازار طلا و سکه صبح امروز (یکشنبه چهاردهم مردادماه) روند خود را با کاهش قیمت آغاز کرد و همچنان در مسیر نزولی حرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس قیمت سکه تمام طرح جدید تا ساعت ۱۲:۳۰، سه میلیون و ۵۴۱ هزار تومان فروخته شد و سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و ۳۰۱ هزار تومان عرضه شده است.

همچنین نیم‌سکه یک میلیون و ۷۷۱ هزار تومان قیمت دارد و ربع سکه ۹۲۱ هزار تومان دادوستد می‌شود. قیمت سکه گرمی نیز به ۵۰۱ هزار تومان کاهش یافته است.

طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۷۲ هزار و ۹۰۰ تومان و هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۱۸۲ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد.

هر اونس طلا در بازار جهانی نیز ۱۲۱۴ دلار و ۳۰ سنت قیمت‌گذاری شده است.

این در حالی است که ظهر روز گذشته، سکه تمام طرح جدید بیش از چهار میلیون و ۵۰ هزار تومان قیمت داشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲۹۴ هزار تومان فروخته می‌شد که به ترتیب ۵۰۹ هزار تومان و ۲۱ هزار تومان کاهش قیمت را در روز جاری تجربه می‌کنند.

در همین زمینه: شنبه ۱۳ مرداد | کاهش نسبی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا چهارشنبه ۱۰ مرداد | نوسان قیمت طلا و سکه سه‌شنبه ۹ مرداد | سکه طرح جدید ۷۰۰ هزار تومان ارزان شد خریداران سکه احتیاط کنند | مردم از واحدهای دارای مجوز سکه بخرند آرامش در بازار طلافروشان کشتی‌آرای: بازار سکه تا یک ربع دیگر هم قابل پیش‌بینی نیست

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۴۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا که در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده بود، حالا به دنبال آرام شدن ترس از تنش‌ها در خاورمیانه تقریباً ثابت شده است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که سیاست نرخ بهره این کشور را مشخص کند

به گزارش  رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۱۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۴۷ درصدی به ۲۳۳۱ دلار رسیده است.

حملات رژیم صهیونیستی به غزه تشدید شده، اما بنظر می‌رسد با فروکش کردن ترس از گسترده شدن درگیری‌ها، تمایل به ریسک پذیری در بازار‌های مالی افزایش یافته است.

این بدان معناست که تقاضا برای خرید طلا که معمولاً از آن به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان مخاطرات ژئوپلیتیکی یاد می‌شود کاهش یافته است.

بازار همچنین در حال بررسی شرایط اقتصاد آمریکاست. اطلاعات تورم و بیانیه‌های فدرال رزرو این کشور نشان می‌دهد نرخ بهره احتمالاً در ماه ژوئن پایین نمی‌آید.

چندین تن از مقامات فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده‌اند که هیچ فوریتی برای پایین آوردن نرخ بهره وجود ندارد. بدین ترتیب تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیر سود کاهش می‌یابد. تاجران حالا انتظار دارند اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر اتفاق بیفتد.

بازار همچنین منتظر اطلاعات تولید ناخالص داخلی آمریکا و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور است که قرار است در روز‌های پنجشنبه و جمعه منتشر شده و سرنخ‌های بیشتری در مورد سلامت اقتصاد آمریکا و زمان کاهش نرخ بهره ارائه دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۵۷ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۳۲ درصدی ۹۱۵ دلار و ۵۲ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • قیمت درهم امارات امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت افغانی افغانستان امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳