Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر هنری جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد گفت: حدود ۵۷ اثر برای ورود به جشنواره اعلام آمادگی کردند و از این تعداد یازده اثر از دوازده استان به جشنواره رسید. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نشست رسانه‌ای سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد با حضور کوروش زارعی، مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه، حمید نیلی، دبیر هنری جشنواره و علی هوشمند، رییس حوزه هنری استان قزوین امروز، ۱۴ مرداد در سالن امیر حسین فردی حوزه هنری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ابتدای این نشست نیلی طی سخنانی گفت: سال گذشته فراخوانی برای دوره سیزدهم در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت که البته کلیات فراخوان براساس شورای دوازدهم طراحی شد.

وی در ادامه افزود: حدود ۵۷ اثر برای ورود به جشنواره اعلام آمادگی کردند و از این تعداد یازده اثر از دوازده استان به جشنواره رسید. هیئت بازبین کاوه مهدی، جهانبخش سلطانی و سیدعلی موسویان هستند.
وی کارگاه‌های آموزشی را نقطه قوت جشنواره به شمار آورد و گفت: امسال تصمیم بر این شد که جشنواره در استان قزوین باشد و مورد استقبال هم قرار گرفت. امسال راهیابی به جشنواره از طریق مدیر حوزه استان قزوین صورت گرفت.
وی در ادامه افزود: سیدحسین فدایی، کوروش سلیمانی و علی سلیمانی داوران جشنواره خواهند بود. امسال از دو پیشکسوت سید مهدی متوسلی و محمد ساربان نیز در جریان جشنواره قدردانی خواهد شد.
در ادامه علی هوشمند نیز با تشریح تدارکات برپایی جشنواره عنوان کرد: از شانزدهم مرداد تا نوزدهم این جشنواره در شهر و استان قزوین برگزار می‌شود. افتتاحیه مراسم در مزار شهدا شانزدهم مرداد ساعت هجده خواهد بود.

وی در ادامه افزود: از دیگر برنامه‌های جشنواره شب خاطره تجلیل از سیزده خانواده شهید در منزل شهید بابایی و افتتاح حسینیه به عنوان مکان افتتاح شهدای تئاتری خواهیم داشت. از دیگر برنامه‌ها با همت اداره هنر‌های نمایشی دو مجموعه نمایشی با عنوان «خاک شیرین» و «پشت روزنه‌ها» در مراسم اختتامیه اجرا می‌شوند.

هوشمند درباره جوایز جشنواره نیز گفت: هر گروه راه یافته مبلغ ۲۰ میلیون ریال و هر مسجد حامی، ۱۰ میلیون ریال دریافت می‌کند و امسال جایزه ویژه فرج الله سلحشور به گروه برگزیده ۵۰ میلیون ریال است. جایزه گروه اول برگزیده ۴۰ میلیون ریال، گروه دوم ۳۰ و گروه سوم، ۲۰ میلیون ریال است.
وی درباره مکان‌های برپایی تئاتر‌ها گفت: پنج مسجد از مساجد قزوین شامل مسجد رسول‌الله (ص) به عنوان پایلوت داوری و سالن ورکشاپ، مسجد ولایت، امام حسن عسکری (ع) و موسی بن جعفر (ع) و فاطمه زهرا (س) میزبان گروه‌ها خواهند بود و اجرا‌ها بعد از نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء برپا خواهد شد.

در پایان نیز کوروش زارعی اظهار داشت: پس از دو دهه توقف جشنواره بچه‌های مسجد و پس از برگزاری دوره دوازدهم یک ساختاری در شورا تعریف کردیم و همواره در تئاتر کشور شعاری دادیم و آن هم بحث گروه محوری است.

وی در ادامه توضیح داد: ما باید کاری بین بچه‌های مسجد می‌کردیم که بحث گروه محوری سرلوحه همه تئاتری‌ها باشد. این جشنواره برای نوجوانان و جوانان زیر بیست و پنج سال طراحی شده و ما اگر این شعار را محقق کنیم این‌ها می‌توانند کار‌های بزرگی را تولید کنند و مانیفست فکری صحیح که ما دنبالش هستیم نسل خوبی را تربیت میکند.

زارعی با بیان اینکه اگر گروه باشیم میتوانیم کار‌های بزرگ انجام دهیم، افزود: ما این سیاست را در سراسر ایران انجام دادیم و آدم‌های مهمی به تئاتر ایران معرفی کردیم. پس اولین کار تمرکز بر جشنواره‌های استانی بود، ورکشاپ‌های بزرگ برگزار و ساختار‌های بخش جشنواره‌ها را تغییر دادیم و گروه محور کردیم.

وی یادآور شد: پس جایزه‌ها در گرایش‌های مختلف تئاتری حذف شد و به جای آن جایزه برای گروه‌ها را مدنظر قرار دادیم. ما اگر بتوانیم این نگاه را جا بیاندازیم در آینده گروه‌های حرفه‌ای خواهیم داشت. نکته دیگر اخلاق محوری و تفکر باهم بودن است تا بین گروه‌ها انشقاق ایجاد نشود.

وی اظهار داشت: تلاش داریم جشنواره‌ها را از تهران خارج کنیم به اندازه کافی جشنواره در تهران برگزار می‌شود و این جشنواره هر سال در یکی از شهر‌ها برپا خواهد شد، حتی تلاش داریم جشنواره سوره را نیز از تهران خارج کنیم و البته با مدیریت بودجه و تمایل استان‌ها این اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به جایزه فرج الله سلحشور گفت: او به عنوان یک بچه مسجدی که سریالش را پنج میلیارد در دنیا دیدند این را سرلوحه قرار دادیم که می‌شود از مسجد جهان شمول شد. او فعالیت‌های گسترده از ابتدای انقلاب در مسجد داشت و تا زمانی این جشنواره هست جایزه او هم خواهد بود و سردیسش نیز رونمایی می‌شود و به گروهی تقدیم می‌شود که هم به لحاظ اخلاقی و هم فنی و هنری بهترین باشد. این جایزه به یک گروه تمام و کمال خواهد رسید.

زارعی گفت: ما در تلاش هستیم واحد سیار صدا و سیما را هم در کنار جشنواره داشته و از شبکه‌ها برنامه زنده از خود قزوین و دیگر شبکه‌های سراسری داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا گروه استان فارس از جشنواره حذف شده با توجه به اینکه ابتدا قرار بوده در استان فارس این جشنواره برگزار شود، گفت: استان فارس خودش میزبانی را رد کرد، بعد هم گروهشان دیر اقدام کردند و آن زمان که جدول جشنواره بسته شده بود، اما با این حال حوزه استان نباید با تصمیم شخصی گروه را حذف کند، برای سال بعد حواسمان هست تا این اتفاقات رخ ندهد و حوزه هنری استان پاسخگوی این مسایل باشد.
در پایان مراسم رونمایی از سردیس فرج الله سلحشور، تندیس و پوستر جشنواره صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۴۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «نظامِ ابن عربی» به نویسندگی محسن رهنما با کارگردانی یاسمین عباسی و تهیه‌کنندگی رضا عباسی از دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹ در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است.

«نظامِ ابن عربی» در روز‌های آغازین اجرای خود میزبان پروفسور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی شد و این گروه نمایشی، اجرای خود را به این پژوهشگر و نویسنده تئاتر تقدیم کردند.

پروفسور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی پس از تماشای این اثر نمایشی گفت: «این اثر را مونودرامی تک‌بازیگر دیدم که مسئله عشق ممنوع را به تصویر کشاند.»

عرفان رجایی به‌عنوان بازیگر و سارا واحدی در جایگاه پرفورمر، در این اثر نمایشی حضور دارند.

در خلاصه این نمایش آمده است: «جوانی آبادانی و دانشجوی حکمت و فلسفه، سال‌هاست که از عشق پری، دختری اصفهانی سرگردان جاده‌هاست. او تحت تاثیر عشق عارف حکیم محیی‌الدین ابن عربی به دختر دانشمند ایرانی اصفهانی به نام نظام، تصمیم می‌گیرد در آخرین سفرش به اصفهان تمام نامه‌ها و عکس‌های عاشقانه‌اش با پری را در صحن مسجد جامع اصفهان بساط کند و روایت‌گر داستانی عاشقانه باشد، اما...»

ایلیا شیرازی (دستیار اول کارگردان)، نوید شایان مهر (دستیار دوم کارگردان)، امید محمدی (هماهنگی و برنامه‌ریزی)، ابوالفضل فتحی (منشی صحنه)، علی حیدری (طراح صحنه)، مرتضی نجفی (طراح نور)، شقایق مهاجری (طراح لباس)، سارا میرزازاده اصل (طراح گریم)، مرتضی آکوچکیان (طراح گرافیک)، رضا خزاعی (آهنگ‌ساز)، یاسمین عباسی (تنظیم‌کننده)، علی حیدری (کاخن و آواز)، رها خلیلی (انتخاب قطعات فلامنکو و سولیست و گیتار)، اسماعیل رضوی (مدیر تولید)، حمیدرضا شیرازی (سرمایه‌گذار)، فراز مقدم (نورپرداز، ویدئومپ و ساخت تیزر)، فاطمه عرب، یزدان موسی خانی (عکس)، رسول سلیمیان، حجت جعفری و یعقوب احمدزاده (اجرای دکور)، نیلوفر حیدری (دستیار طراح صحنه)، حمیدرضا کوچکی و نیلوفر حیدری (مشاوران طراح صحنه) و علی کیهانی (مشاور رسانه‌ای) دیگر عوامل این اثر نمایشی هستند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی که کاری از گروه تئاتر ناگهان است، می‌توانند به سایت تیوال و گیشه تئاتر مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست