Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش ایکنا از قزوین، نشست جانشین سپاه صاحب‌الأمر(عج) استان و مسئولان برگزاری کنگره سه هزار شهید استان قزوین با اصحاب رسانه در محل معراج الشهدا استان قزوین برگزار شد.
عباس کاظمی دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان قزوین، در این نشست با اشاره به حضور کاروان سفیر آفتاب در استان قزوین به‌عنوان یکی از برنامه‌های جانبی پیش از برگزاری این کنگره اظهار کرد: این کاروان در قالب یک تریلی تجهیز شده با تمام امکانات لازم به همراه عوامل اجرایی است اقدام به برگزاری برنامه‌های متنوع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کاروان سفیر آفتاب در ۲۲ نقطه استان قزوین حاضر شده و برنامه‌های متنوع و شاد و پرمحتوایی را در قالب‌های صوتی، تصویری و نمایشی اجرا می‌کنند که با استقبال خوب مردم نیز مواجه شده است.
کاظمی ابراز کرد: کاروان سفیر آفتاب یک آمفی‌تئاتر سیار است که در دل مناطق کم برخوردار سفر می‌کند تا برنامه‌های در نظر گرفته‌شده در این کاروان بتواند اثرگذاری لازم را به‌ویژه برای نسل جوان داشته باشد.
این مسئول بیان کرد: حرکت این کاروان از دهم مردادماه در شهر شریفیه آغاز شده و سفیر آفتاب تا پایان مردادماه میهمان اقصی نقاط استان قزوین خواهند بود.
‌وی ادامه داد: برنامه‌های این کاروان با محوریت تربیت کودک، وظایف متقابل کودکان و والدین نسبت به هم و با جهت‌گیری فرهنگ دینی و انقلابی، ارزش‌های شهداست و تمامی این مفاهیم در چارچوب برنامه‌های مختلف و آیتم‌های نمایشی جانمایی شده است.
رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قزوین اعلام کرد: تمام عوامل حاضر در این کاروان از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های استان هستند و در آن از حضور و اجرای برنامه گروه‌های سرود نوجوانان استان با تراز ملی نیز بهره می‌گیرند.
وی تصریح کرد: آنچه در طول برگزاری چند شب گذشته کاروان سفیر آفتاب در سطح استان مشاهده‌شده این است که مردم از فعالیت‌های ترکیبی استقبال بیشتری دارند چرا که این‌گونه برنامه‌ها در انتقال پیام اثربخشی بیشتری دارند.
کاظمی بیان کرد: طی هماهنگی صورت گرفته، صداوسیمای استان نیز اقدام به تهیه مستندهایی از این برنامه‌ها خواهد داشت تا به فواصل در بخش‌های مختلف این مستندها پخش شود.
وی با اشاره به برگزاری کنگره سه هزار شهید استان قزوین خاطرنشان کرد: برگزاری این کنگره ملی یک فرصت فوق‌العاده است لذا نیاز است از آن بهره‌برداری لازم انجام شود.
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان قزوین در پایان از برگزاری برنامه‌های متنوع در طول برگزاری کنگره استان خبر داد و گفت: در نقاط پرتردد شهر و استان با مضامین استانی در حوزه دفاع مقدس در ۱۰ شب قبل و بعد از ایام کنگره برگزار خواهد شد.
به گزارش ایکنا، برنامه‌های کاروان سفیر آفتاب با همکاری سازمان اوج، سپاه قزوین و حوزه هنری و اوقاف قزوین و جبهه فرهنگی قزوین از اذان مغرب با برگزاری نماز جماعت در محل اجرای برنامه شروع می‌شود و شامل بخش‌های مختلفی از قبیل آیتم‌های نمایشی، مسابقه، حضور کارشناس، سرود، پخش کلیپ است. همچنین به مناسبت در پیش داشتن کنگره شهدای قزوین انتهای هر برنامه شهید شاخص آن شهر معرفی‌شده و وصیت‌نامه آن شهید قرائت می‌شود.
کاروان «سفیر آفتاب» یازدهم مردادماه شهر شریفیه، ۱۲ مردادماه ناحیه شهری مهرگان؛ ۱۳ مردادماه شهر چوبیندر، ۱۴ مردادماه اقبالیه، ۱۵ مردادماه بوئین زهرا، ۱۶ مرداد ارداق، ۱۷ مرداد اسفرورین، ۱۸ مرداد ضیاءآباد، ۱۹ مرداد تاکستان، ۲۲ مرداد کوهین و آقابابا، ۲۳ مرداد محمودآباد و ۲۴ مرداد شهرک دانش، ۲۵ مرداد بوستان فدک قزوین و ۲۶ مرداد باغ نشاط قزوین و ۲۷ مردادماه در شهر الوند اجرای برنامه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قزوین قرآن کنگره شهدا عباس کاظمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۴۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود

محمدعلی عزت زاده دبیر اجرایی نخستین کنگره ملی ایران شناسی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا به برگزاری این رویداد توسط انجمن ایران شناسی اشاره کرد و گفت: این انجمن نخستین انجمن علمی در این حوزه است که در سال ۱۳۲۴ توسط دکتر پورداود تأسیس شد. بعد از یک وقفه دوباره این انجمن از از سال ۱۳۹۶ و با همت دکتر محمود جعفری دهقی فعالیت خود را دوباره آغاز کرد.

وی ادامه داد: برگزاری کنگره‌ها و همایش‌های علمی مهم‌ترین کاری است که انجمن‌های علمی و سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌کنند و در این خصوص انجمن علمی ایران شناسی هم بر آن شد تا با توجه به شعبه‌هایی که در سراسر ایران دارد این رویداد را به صورت متمرکز در تهران آغاز کند.

به گفته دبیر اجرایی کنگره ملی ایران شناسی؛ ارزیابی مکاتب ایران‌شناسی، زبان‌ها و گویش‌های ایرانی، متون ادب فارسی، جغرافیا و تاریخ ایران، فرهنگ و هویت ایرانی، مطالعات اجتماعی، محیط زیست، باستان‌شناسی، هنر و معماری و ادبیات تطبیقی، محور‌های این کنگره خواهد بود که در این خصوص سخنرانان به ایراد سخن می‌پردازند.
عزت زاده در خصوص روند برگزاری کنگره افزود: در روز برگزاری که در تاریخ پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود در مجموع ۴۱ سخنرانی تعریف شده است که ۳۳ سخنرانی آن در ۷ نشست تخصصی تعریف شده است و ۴ سخنرانی درمراسم افتتاح و ۴ سخنرانی هم در مراسم پایانی آن برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۱۲ چکیده به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: از مجموع این تعداد آثار رسیده، ۸۱ چکیده توسط داوران پذیرفته شد که تعدادی از آن‌ها برای سخنرانی، تعدادی برای چاپ و تعدادی هم جهت انتشار در پوستر انتخاب شدند.

وی در خصوص برگزاری این رویداد در سال‌های آتی افزود: از آن جایی که ایران شناسی، مهمترین علمی است که ایران امروز به آن نیاز دارد و باید برای احیای هویت ملی گمشده خود نهایت تلاش را کنیم. در این مسیر آموزش و پژوهش حرف اول را می‌زند و انجمن ایران شناسی در نظر دارد تا در سال اینده این کنگره را به صورت بین المللی برگزار کند و حتی فرصتی را فراهم کنیم تا در شهر‌های مختلف آن را برگزار کنیم.

گفتنی است؛ نخستین کنگره ملی ایران شناسی ایران پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت توسط انجمن ایران شناسی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرمانی ها ۱۰ روز زیر سایه خورشید می روند
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • برگزاری یادواره شهدا در شهرستان کوار
  • لحظه اعلام شناسایی شهید «کاروان» به خانواده اش
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان
  • برگزاری مراسم یادواره شهدا به همت بسیجیان در خوی + فیلم
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان+ فیلم