Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@00:37:05 GMT

چاپ ۱۴۰ میلیون جلد کتاب درسی برای سال تحصیلی جدید

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۱۵۰۹۳

حیدر تورانی سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره وضعیت چاپ کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اظهار کرد: امسال کتاب‌های پایه دوازدهم جدیدالتألیف است که تقریبا کار تألیف ۹۵ درصد کتب نظری و فنی‌وحرفه‌ای انجام شده است و تلاش داریم مابقی نیز تا ۱۵ مرداد ماه پایان یابد.

وی با بیان اینکه ۶ کتاب در پایه دوازدهم جدید‌التألیف است، گفت: از جمله عناوین دروس تحولی در دوره‌های تحصیلی شامل «تفکر و پژوهش» پایه ششم، «تفکر و سبک زندگی» پایه‌های هفتم و هشتم، «کار و فناوری» پایه‌های ششم، هفتم، هشتم و نهم، «تفکر و سواد رسانه‌ای» پایه های دهم و یازدهم، «هنر» پایه‌های دهم و یازدهم و «کارگاه کارآفرینی و تولید» پایه‌های دهم و یازدهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تورانی ادامه داد: از دیگر دروس تحولی می‌توان به «انسان و محیط زیست» پایه یازدهم، «سلامت و بهداشت» پایه دوازدهم، «مدیریت خانواده و سبک زندگی» پایه دوازدهم، «مطالعات فرهنگی» پایه یازدهم رشته علوم و معارف اسلامی و پایه دوازدهم رشته ادبیات و علوم انسانی و «جریان شناسی اندیشه‌های معاصر» پایه دوازدهم رشته علوم و معارف اشاره کرد. 

وی افزود: در سال تحصیلی جدید بیش از ۱۲۰۰ عنوان کتاب درسی در تیراژ ۱۴۰ میلیون جلد بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود که کتب دوره متوسطه از نیمه دوم شهریور ماه از طریق کتابفروشی‌ها و مابقی پایه از طریق مدارس در اول مهر توزیع خواهد شد.  

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: خانواده ادبیات کتاب درسی خانواده دانش آموزان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی سلامت کتاب درسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۵۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۵ اردیبهشت

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده قرار بود از ۲۸ فروردین آغاز شود اما به دلیل درجریان بودن هماهنگی‌های نهایی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه وبودجه، زمان آغاز ثبت سفارش به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید: سقف شهریه مدارس غیردولتی به ۶۵ میلیون تومان رسید

هم‌اکنون ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی(استثنایی) از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی(استثنایی) از ۱۰ تیرماه آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و دهم دوره متوسطه اول و دوم نیز از ۱۰ تیرماه باید برای ثبت سفارش کتابهای درسی اقدام کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمام دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانش‌آموز قید شده توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228166 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف تحصیلی
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۵ اردیبهشت