Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در حاشیه بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تالاب هورالعظیم و کانون‌های ریزگرد جنوب شرق اهواز که امرو، یکشنبه 14 مردادماه صورت گرفت، به وجود وضعیت حاکم در کشور عراق و بی ‌نظمی که در سلسله مراتب این کشور وجود دارد اشاره کرد و بیان داشت: بعد از هماهنگی‌های زیاد توانستیم 2 مرحله عملیات اطفاء حریق را در بخش عراقی تالاب هورالعظیم انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر لزوم رهاسازی آب در تالاب هورالعظیم به منظور جلوگیری از ادامه آتش‌ سوزی‌ها تاکید و تصریح کرد: کشور عراق به تعهداتش در زمینه کنواسیون‌های بین‌المللی محیط زیست عمل نکرده است و در حال حاضر این کشور به بخش خارجی تالاب هورالعظیم آب وارد نمی‌کند و این مساله مشکلاتی را برای خوزستان بوجود آورده است.

حاجی زاده با بیان اینکه از بعدازظهر روز گذشته، 13 مردادماه برای سومین بار نقاط دیگری از بخش عراقی تالاب هورالعظیم دچار آتش‌سوزی شده اند، اذعان داشت: طبق مختصات هنگ مرزی محیط زیست خوزستان، آتش در حدود 20 هزار هکتار از بخش عراقی تالاب هورالعظیم مجددا شعله ور شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان به ادامه عملیات اطفای حریق توسط بالگردها اشاره و بیان کرد: عملیات بازدید میدانی نیز امروز انجام شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: حوزه امنیتی و وزارت خارجه باید سریع تر هماهنگی لازم را با دولت عراق انجام دهند تا مجوز رهاسازی آب به بخش عراقی و مجوز ورود زمینی به تالاب برای مهار آتش‌سوزی را اخذ کنیم.

کیامرث حاجی زاده اظهار داشت: در شرایط خشکسالی، آب را مدیریت کردیم و توانستیم تالاب هورالعظیم را آبگیری کنیم و برنامه ما این است که میزان آبی را در بخش عراقی تالاب هورالعظیم نیز رهاسازی نماییم که البته این موضوع به حوزه دولت عراق مربوط است که باید وزارت خارجه و حوزه امنیتی این موضوع را پیگیری نمایند.

وی اذعان کرد: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های متولی انجام شده تا به محض اینکه مجوزهای لازم از کشور عراق اخذ شد، نسبت به رهاسازی آب در بخش عراقی هورالعظیم اقدام شود و از طرفی دیگر در حال حاضر درخواست مجدد اعزام هواپیمای آب‌پاش بزرگ را داده‌ایم تا سریع تر عملیات اطفاء حریق انجام شود.

حاجی ‌زاده بیان دشات: با رهاسازی آب از بخش ایرانی تالاب هورالعظیم به بخش عراقی تالاب و کمک کشور عراق در این زمینه، شرایط بهتر خواهد شد.

وی در خصوص علت وقوع آتش‌سوزی در بخش عراقی هورالعظیم گفت: تاکنون دلایل آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم مشخص نشده است.

انتهای پیام/گ

خاموشی آتش در تالاب هورالعظیم با رهاسازی آب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۵۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا در جلسه شورای‌ عالی حفاظت محیط زیست که عصر امروز پنجشنبه به ریاست حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی تشکیل شد، ۶ دستور کار این جلسه، شامل رفع تعارضات محیط زیستی دستگاه‌های مختلف در استان‌های فارس، زنجان، خراسان شمالی، مازندران و اصفهان، ارتقای ۵ عرصه حفاظت شده، اصلاح، بازنگری و انتزاع در حدود و شمولیت ۵ منطقه حفاظت شده، تعدیل بهای مطالبه ضرر و زیان تلف شدن جانوران وحشی و تعیین تعرفه‌های آزمایشگاه‌های معتمد به تصویب رسید.

رئیس جمهور در این جلسه، مردمی کردن حفاظت از محیط زیست از طریق ایجاد حس مسئولیت و دغدغه‌مندی در عموم مردم نسبت به حفاظت از محیط زندگی خود را از مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان و شورای‌عالی حفاظت محیط زیست دانست و تصریح کرد: تحقق این هدف نیازمند تهیه و تدوین طرحی جامع شامل تعریف دقیق ملاحظات زیست محیطی همراه با زمانبندی مشخص است.

رئیسی تلاش برای تحقق عدالت محیط زیستی و بهره‌گیری از روش‌ها و دستاورد‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای سیاست‌ها و راهکار‌های حفاظتی از محیط زیست را از دیگر مسئولیت‌ها و مأموریت‌های مهم سازمان و شورای حفاظت محیط زیست برشمرد و سازمان محیط زیست را موظف کرد علاوه بر به کارگیری فناوری‌های روز با تعریف دقیق شاخص‌های زیست محیطی برای بهره‌برداران صنعتی، کشاورزی و عمرانی از عرصه‌های طبیعی و همچنین کمک گرفتن از ظرفیت دستگاه‌های مختلف مثل ظرفیت نیرو‌های نظامی و انتظامی که اشراف کاملی بر همه مناطق کشور دارند، ظرفیت و اثرگذاری اقدامات حفاظتی از محیط زیست کشور را ارتقا دهد.

رئیس جمهور از همه کارشناسان ادارات محیط زیست خواست که در تعیین سیاست‌ها، بررسی درخواست‌های بهره‌برداران صنعتی، معدنی و کشاورزی و اقدامات حفاظتی از محیط زیست بر مبنای شاخص‌ها و مبانی قابل دفاع و اقناع‌کننده و نه صرفاً سوابق آن مناطق اعمال نظر کنند و اجازه ندهند بهره‌برداری و استفاده از ثروت‌های ملی و عمومی با دلایل غیرقابل دفاع متوقف شده یا با مشکل مواجه شود.

وی با اشاره به برخورداری کشور از بدنه کارشناسی ارزشمند، بر بهره‌گیری شایسته از نظرات کارشناسی و تخصصی در زمینه پاسخگویی به درخواست‌های بهره‌برداری از عرصه‌های طبیعی تاکید کرد و اظهار داشت: پس از اعمال دقیق قوانین و مقررات در ارائه مجوز‌ها با رویکرد حل مسئله، قدم بعدی نظارت و پایش دقیق اجرای سیاست‌ها و چارچوب‌های حفاظتی از سوی بهره‌برداران و اعمال قاطع و جدی قانون علیه خاطیان و متخلفان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در پی صدور هشدار هواشناسی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی