Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@20:14:30 GMT

مخاطبان بزرگ‌ترین سرمایه‌های صداوسیما هستند

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۱۵۹۸۲

مخاطبان بزرگ‌ترین سرمایه‌های صداوسیما هستند

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه مخاطب بزرگ‌ترین سرمایه رسانه ملی است، گفت: باید با نظرسنجی‌های دقیق نظرات مختلف مخاطبان را بشناسیم و برای طراحی درست رسانه برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط عمومی صداوسیما، عبدالعلی علی‌عسکری در آیین افتتاح سامانه نظرسنجی الکترونیک مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما با تأکید بر اهمیت انجام تحقیقات در تولیدات صداوسیما اظهار کرد: تحقیقات پایه همه کارهای ما در رسانه ملی است و باید مطالعات و تحقیقات اجتماعی در سازمان صداوسیما جدی گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تأکیدات مسئولان تحقیقاتی کشور مبنی بر اهمیت و جایگاه مرکز پژوهش و افکارشناسی در تحقیقات اجتماعی تصریح کرد: رسانه ملی با تمام توان از این نوع تحقیقات در حوزه‌های اجتماعی حمایت می‌کند و آن را کمک به حوزه‌های تصمیم‌گیر کشور می‌داند.

رئیس سازمان صداوسیما به تجربه‌های موفق کشورهای مختلف در استفاده از نتایج نظرسنجی و تحقیقات اشاره کرد و افزود: سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و تصدی‌گری مجموعه‌ای است که در رأس آن تحقیقات و مطالعات دقیق اجتماعی است.

وی با بیان اینکه مدیران استانی مرکز پژوهش و سنجش افکار باید از زوایای مختلف استان شناخت دقیق و کافی داشته باشند، گفت: باید خلاء شناخت فرهنگی و اجتماعی استان‌ها را با تلاش عالی و هدفمند پر کنید و این شناخت را مبنای تصمیم‌گیری‌های درست برای کشور قرار دهید.

علی‌عسکری افزود: اگر شما در این زمینه دقیق و درست عمل کنید، استان را در مسیرهای مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... رو به رشد حرکت خواهید داد و باعث رشد و پیشرفت استان می‌شوید.

وی با تأکید بر اینکه در رسانه ملی نسبت به شناخت و رفع نیازهای رسانه‌ای مردم وظیفه سنگینی داریم، گفت: هم باید توانمندی خود را در عرصه شناخت نظرهای مردم حفظ کنید و هم باید به گونه‌ای حرکت کنید که اعتبار شما در این عرصه خطیر حفظ شود.

رئیس سازمان صداوسیما با ابراز امیدواری نسبت به بهبود کیفیت نظرسنجی‌ها با استفاده از سامانه نظرسنجی الکترونیکی افزود: بعد از این حرکت امیدواریم که تحقیقات و نظرسنجی‌های شما بهتر از گذشته، دقیق‌تر و لحظه‌‌ای ارائه شود تا بتوانیم تصمیمات مؤثر بگیریم.

دستاوردهای افتتاح سامانه نظرسنجی الکترونیک

در ادامه این مراسم، حسین رضی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صداوسیما با بیان اینکه با مساعدت‌ها و دستورات صریح رئیس رسانه ملی شاهد سطح جدیدی از اقدامات در حوزه پژوهش هستیم، گفت: حوزه پژوهش سازمان به عنوان قدیمی‌ترین مجموعه پژوهشی کشور همواره مورد رضایت بوده و قریب به 52 سال از عمر آن می‌گذرد. مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما که در سال 1345 تأسیس شده است، قدیمی‌ترین و وسیع‌ترین مرکز کشور در زمینه مطالعات اجتماعی و رسانه محسوب می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان، پیش‌بینی نتایج انتخابات ریاست جمهوری 96 را از افتخارات مرکز پژوهش و سنجش افکار عنوان کرد و افزود: مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما با کمک مدیران و کارشناسان، دقیق‌ترین نتیجه انتخابات را پیش‌بینی کرد و این امر نشان‌دهنده بی‌طرفی و رعایت ضوابط و چارپوب‌های علمی و دقیق پیش‌بینی در مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان است.

رضی با بیان اینکه امروز در رسانه ملی موضوع استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه تحقیقات در دستور کار قرار گرفته است و در تلاش هستیم تا با سرعت و دقت بیش‌تر، نظرسنجی‌های سنتی را با روش‌های نوین انجام دهیم گفت: نظرسنجی الکترونیک بر بستر اینترنت و همچنین توجه به سامانه‌های الکترونیکی در دسترس مردم ما را بر آن داشت که امروز اولین سامانه سامانه نظرسنجی الکترونیک را در مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان راه‌اندازی کنیم.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان با تأکید بر ضرورت توجه جدی به سامانه‌های نظرسنجی تلفنی تصریح کرد: باید ضرورت توجه به سامانه‌های نظرسنجی تلفنی گسترش پیدا کند و بتوانیم با سرعت بیش‌تری کارهای قوی‌تری انجام دهیم. همچنین استفاده از داده‌های تلفنی در حوزه‌ پژوهش‌ها، پژوهشگر را به سمت برآوردهای دقیق راهنمایی کنیم.

رضی به دستاوردهای افتتاح سامانه نظرسنجی الکترونیک در مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان اشاره کرد و افزود: صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، به صفر رسیدن احتمال خطا، بازبینی پرسشنامه‌ها با سرعت و دقت، امکان پردازش و ارائه گزارش و تحلیل‌های اولیه و لحظه‌ای، کنترل آنلاین یا برخط موقعیت پاسخ‌دهنده و ... از جمله مزایای سامانه نظرسنجی الکترونیک است که با عنایت به دستورهای اکید رئیس رسانه ملی، این سامانه تحول جدی در حوزه نظرسنجی در کشور و مرکز پژوهش و سنجش افکار ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/4072/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۵۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبلی خبر داد: وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش‌خانگی در حال بررسی

رئیس صدا و سیما ضمن ارائه توضیحاتی درباره وضعیت نظارت ساترا بر محتوا و فرآیندهای اقتصادی شبکه نمایش‌خانگی از پیگیری‌ها در زمینه جلوگیری از تخلفات احتمالی محتوایی در تولیدات سکوها به کمک آیین‌نامه‌ها و قوانین تکمیلی خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره برخی حواشی و اظهارات مطرح شده در روزهای اخیر درباره وضعیت پرداخت‌ها در حوزه نمایش خانگی اظهار کرد: به طور کلی تنظیم‌گری در این حوزه شامل اقتصاد و وضعیت مالی پروژه‌های تولیدی هم می‌شود.

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر علاوه‌بر وظیفه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی، وظیفه  تنظیم‌گری و نظارت بر فرایندهای اقتصادی این حوزه را نیز برعهده دارد.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه فرآیندهای اقتصادی در حوزه نمایش خانگی باید به گونه‌ای باشد که فعالان خرد در این حوزه هم بتوانند فعالیت کنند گفت: ساترا در حال بررسی این موضوع است و نتایج بررسی‌های ساترا و برنامه‌هایش جهت اقدام لازم، ارائه خواهد شد. ‌جبلی همچنین درباره نحوه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی عنوان کرد: با ریل‌گذاری قانونی درستی که انجام شده سازمان صداوسیما از طریق ساترا موظف به نظارت بر محتوای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در حوزه نمایش خانگی است و فضای همکاری و تعامل نسبتا خوبی بین تهیه‌کنندگان،  سکوها و ساترا وجود دارد.

وی تأکید کرد که البته برای جلوگیری از تخلفات احتمالی باید آیین‌نامه‌ها و قوانین تکمیلی به کمک حوزه تنظیم‌گری بیایند و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل و آقای قاضی تا هشت‌پا و رویان

رئیس رسانه ملی در خصوص عملکرد رسانه ملی در پوشش خبری عملیات «وعده صادق» گفت: از لحظات اولیه شروع این عملیات و براساس آمادگی‌های ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌های قبلی و تقسیم وظایف میان حوزه‌های مختلف محتوایی سازمان، عملیات گسترده رسانه‌ای پوشش جامع این عملیات غرورآفرین آغاز شد.

وی از پوشش زنده بیش از 14 ساعته این عملیات سخن گفت و اظهار کرد: شبکه‌های مختلف صداوسیما، حوزه خبر و نیز شبکه‌های برون‌مرزی متناسب با وظایف تعریف‌شده به پوشش جامع تصویری، اطلاعاتی و تحلیلی این عملیات پرداختند که این روند تاکنون هم در برنامه‌های مختلف ادامه دارد. ‌

جبلی پوشش عملیات وعده صادق و نیز اقدام فوری و مؤثر صداوسیما در پوشش حادثه صبح جمعه گذشته در اصفهان را مصداق روشن به دست گرفتن «روایت اول» در رویدادهای مهم دانست و گفت: آثار و نتایج این حضور فوری و مؤثر رسانه ملی مبتنی بر آمادگی‌های قبلی، در جریان‌سازی و تأثیر بر افکار عمومی داخلی،  منطقه‌ای و بین‌المللی و در درون رژیم صهیونیستی مشهود است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!
  • آماری از مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • ماموریت موفق رسانه ملی در روایت اول وعده صادق
  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • رییس صداوسیما از پیگیری وضعیت اقتصادی توسط ساترا خبر داد
  • جبلی خبر داد: وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش‌خانگی در حال بررسی
  • ببینید | تاثیر رادیو در افزایش مخاطبان صداوسیما