Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان تهران ، غلامحسین اسماعیلی در دیدار  با دو تن از ایثارگران دلاور هشت سال دفاع مقدس و خانواده‌های آنان افزود : دستگاه قضائی با عملکرد جهادی خود با این عناصر فاسد و اخلال گر در عرصه اقتصادی، قاطعانه برخورد خواهد کرد .وی گفت : در این برهه از زمانکه دشمنان اسلام و در راس آن‌ها آمریکای جهانخوار در صدد تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که ثمره خون‌های پاک شهدا و ایثار خالصانه جانبازان عزیز و همچنین بردباری و استقامت بی نظیر آزادگان سرافراز و حضور و تلاش همه جانبه ملت غیور ایران اسلامی است، هر لحظه به توطئه چینی مشغولند، لازم است در چنین شرایط حساس، مردم همیشه در صحنه با بصیرت کامل و با پیروی از رهنمود‌های پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب (حفظه اله تعالی) ضمن حفظ وحدت و هوشیاری، برای حراست از دستاورد‌های شکوهمند انقلاب اسلامی گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود : کشور ما هم اکنون در شرایط ویژه و جنگ اقتصادی قرار گرفته و عده‌ای افراد سودجو با سوء استفاده از وضعیت فعلی جامعه، زندگی را بر اقشار مختلف غیر قابل تحمل می‌کنند و لذا دستگاه قضائی به حکم وظیفه شرعی و قانونی و با عملکرد جهادی خود با این عناصر فاسد و اخلال گر در عرصه اقتصادی، قاطعانه برخورد خواهد نمود.وی از قضات و کارکنان شریف و خدوم دادگستری کل استان تهران خواست تا با روحیه مشابه روحیه غیور مردان هشت سال دفاع مقدس، نسبت به انجام وظایف خطیر خود در راستای اجرای عدالت و احقاق حقوق عامه مبادرت ورزند تا انشاالله انقلاب اسلامی از این گذر تاریخی نیز به سلامت عبور کند.

بیانیه معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری
­معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری به مناسبت روز جهانی حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی بیانیه ای صادر کرد. 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری : در این بیانیه آمده است ؛ 
پروردگار هنگام آفرینش انسان، به او کرامت عطا فرمود و او را خلیفه خود در زمین قرار داد. از این روست که «حقوق بشر و کرامت انسانی» پایه و اساس بسیاری از حقوق و تکالیف انسانی را تشکیل می‌دهد و شناسایی و حفظ کرامت ذاتی انسان و حقوق او، اساس آزادی، امنیت و صلح در جهان را به وجود خواهد آورد.
حقوق بشر به مثابه مجموعه حقوق موضوعه که بتوان آغاز آن را با اعلامیه جهانی حقوق بشر گره زد تلقی درستی از خاستگاه آن به دست نمی دهد، بلکه باید قدمت آن را به درازای حیات بشر بدانیم. پیدایش و تدوین حقوق بشر ، در سیر غربی آن، همیشه جنبه ی انفعالی داشته و به موجب حرکت های مردم علیه نظام های استبدادی پدید آمده است و در آخرین مرحله آن، پس از وقایع دو جنگ جهانی است که در قلمرو بین المللی مسئله حقوق بشر ، مطرح می گردد. خصیصه انفعالی بودن اعلامیه های حقوق بشر ، موجب آن شده است که تدوین کنندگان آن نتوانند با نظری معتدل، جامع نگر و حقیقت یاب به انسان و حقوق او توجه کنند و در نتیجه همین عامل است که اعلامیه های موجود با کاستی ها و اشکالاتی مواجه هستند.
با وجود اینکه تدوین حقوق بشر، در جوامع غربی گامی ارزشمند در جهت احیای حقوق بشر و انسانیت محسوب می شود، اما نسبت به تعالیم اسلامی و حقوق اسلام، که چهارده قرن قبل، بیشترین ارزش را برای انسان، کرامت انسانی، آزادی، برابری و برادری قائل بوده است، پیشرفت چندانی محسوب نمی گردد.
روز چهاردهم مردادماه به مناسبت تهیه و تدوین اعلامیه حقوق بشر اسلامی در این تاریخ، بنا به پیشنهاد ایران وتصویب کشورهای اسلامی در سازمان کنفرانس اسلامی، روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی نام گرفته است. از این رو معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری ضمن گرامی داشت این روز آن را فرصتی مغتنم برای اتخاذ اقدامات جدی و نجات حقوق بشر از میراث تلخ گذشته توسط استعمارگران می داند و بر این عقیده است که شرایط موجود در عرصه بین المللی و به ویژه شرایط کشورهای اسلامی، ضرورت هماهنگی و تقویت همکاری کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی به منظور دستیابی به راه های نشر، ارتقاء و حفظ تعالیم و ارزشهای اسلامی در حوزه حقوق بشر و صیانت از کرامت انسانی را بیش از پیش می طلبد. این معاونت سعی بر آن دارد گفتمان حقوق بشری را با تأکید بر کرامت انسانی در عرصه های تعامل، همکاری و آموزش ارتقاء بخشد و معتقد است که توجه به مضامین عالی حقوق بشری و حفظ کرامت انسانی در ادیان توحیدی از جمله دین مبین اسلام که دارای مبانی فکری و اصول قابل ملاحظه ای در این زمینه است، برکات بسیاری را برای جامعه جهانی به همراه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اخلال اقتصادی اسماعیلی دادستان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۶۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق عضو شورای شهر به علت ربودن شهردار

رئیس دادگستری بندر امام خمینی(ره) گفت: عضو شورای شهر این شهرستان با دستور قضایی تا اطلاع ثانوی از حضور در شورای شهر تعلیق شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از دادگستری خوزستان، عزیز مراد حسین‌پور رئیس دادگستری بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: با توجه به ارجاع پرونده عضو شورای شهر به شعبه ۱۰۲ کیفری بندر امام خمینی (ره) مبنی بر اتهام آدم‌ربایی (ربودن شهردار)، صدور قرار نظارت قضائی با موضوع منع اشتغال به فعالیت عضویت در شورای شهر و موارد نظیر آن برای متهم صادر شد.

وی افزود: امنیت روانی جامعه خط قرمز دستگاه قضائی است و القاب و عناوین افراد به هیچ وجه مانع اجرای قانون در مورد آن‌ها نخواهد شد.

کد خبر 749754

دیگر خبرها

  • عملکرد مطلوب و رو به رشد محاکم عمومی و انقلاب کرمانشاه
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • تعلیق عضو شورای شهر به علت ربودن شهردار
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی زاهدان
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • ۵ نکته مهم درباره برخورد دستگاه قضایی به دانه درشت ها
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • «کارگران» تلاشگران عرصه اقتصادی کشورمان هستند