Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان بهارستان گفت: می توان در فضای مجازی، اهمیت نماز و آثار معنوی و روحی آن را به زبان روز و زیبا بیان کرد و ارزش و عظمت و اثر گزاری نماز را به مردم شناساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت السلام والمسلمین علی عباسی دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان بهارستان در گفت‌وگو باخبرنگار بهارستانه با بیان اینکه نماز یکی از مهم‌ترین عبادات سازنده در اسلام است، گفت: محتوای جملات و اذکار نماز، فشرده‌ای از معارف مهم مربوط به توحید، نبوت، معاد و مسائل اجتماعی می باشد که در متن اسلام وجود دارد و نمونه روشن آن پرداختن رسول خدا (ص) در آغاز رسالت خویش، به انسان سازی و تحکیم پایه‌های نظام اسلامی و آغاز این ماموریت با عبادت و آموزش نماز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه نماز را در برنامه‌های جهانی اسلام، نمونه‌ای بسیار روشن برشمرد و تشریح کرد: در قرآن کریم، حدود ۹۸ آیه با لفظ صلوه یا مشتقات این واژه، ذکر شده که همین امر به بهترین شکل بیانگر اهمیت نماز در دین اسلام و نزد خداوند است. حجت الاسلام والمسلمین عباسی در رابطه با اهمیت استفاده از فضای مجازی در جهت ترویج و گسترش نماز، گفت: امروزه که شبکه‌های ارتباطی به ویژه فضای مجازی، پای ثابت اخبار و اثرگذاری در خانواده شده است، می توان در فضای مجازی، اهمیت نماز و آثار معنوی و روحی آن را به زبان روز و زیبا بیان کرد و ارزش و عظمت و اثر گزاری نماز را به مردم شناساند. وی باتاکید براینکه با اسلحه برنده‌ای به نام نماز و معنویت می توان ناهنجاری‌ها را در جامعه ریشه کن کرد، تبیین کرد: بی‌شک اگر داده‌های برگرفته از مبانی دینی، در قالب‌های زیبای هنری در اختیار مردم سراسر جهان قرار گیرد، مردم آگاهانه و عاشقانه جذب فرهنگ انسان ساز نماز خواهند شد. دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان بهارستان همچنین با اشاره به آیه «وَ أَعِدُّوا لَهُم مَّااسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّهٍ» (انفال/۶۰) در مقابل دشمن هر چه می‌توانید ابزار و امکانات آماده کنید.»، اذعان داشت: این آیه به خوبی در خصوص ضرورت استفاده مناسب از فضای مجازی سخن می گوید و در واقع قرآن به مومنان می‌ فرماید درحال حاضر دشمن از ابزار فضای مجازی برای نفوذ و سیطره و سلطه فرهنگی استفاده می‌ کند، ما هم باید از این فضا برای تبلیغ و ترویج فرهنگ و معارف قرآن و اهل بیت (ع) و نماز استفاده کنیم. وی درپایان باتوجه به اقدامات ستاد اقامه نماز شهرستان بهارستان پیرامون ترویج نماز و تبلیغ فرهنگ و معارف قرآن و اهل بیت (ع)، افزود: برگزاری طرح نماز کلید بهشت به عنوان پایلت در سطح استان، برگزاری۱۳ مورد نشست خانواده مطهر با موضوع نماز ، برگزاری بیش از ۱۰ مورد نشست دانش آموزی با موضوع نماز، برگزاری جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی نماز جماعت ظهر و عصر عاشورا، بازدید از تعدادی از نمازخانه‌های ادارات بهارستان و تشکیل بانک اطلاعات از نمازخانه‌های ادارات و پیگیری اقامه نماز جماعت ظهر و عصر ادارات شهرستان بخشی از اقدامات این ستاد در حوزه مذکور به شمار می رود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیکر مرحومه معصومه حائری همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی و عروس امام (ره) امروز با حضور چهره‌های سیاسی و برخی از مردم از مسجد نو به سمت حرم حضرت معصومه (س) تشییع و بعد از اقامه نماز به امامت آیت‌الله جعفر سبحانی، در مقبره شیخ فضل‌الله نوری به خاک سپرده شد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900309

دیگر خبرها

  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است
  • همدلانه با رادیو سلامت برای ارج نهادن مقام معلم | برگزاری پویش روز معلم روی موج سلامت
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام