Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

سرهنگ«محمد پورشمسی» در نشست خبری که به منظور گزارش عملکرد چهار ماهه پلیس راهنمایی و رانندگی استان برگزار شد، با بیان این‌که عدم استفاده از کلاه ایمنی، تلفن همراه،‌ شیشه دودی، حرکات مارپیچ و سرعت غیرمجاز در اولویت برخورد پلیس راهنمایی و رانندگی در یزد است،‌ اظهار کرد:‌ واژگونی کمتر یک درصد میزان تصادفات استان یزد را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عدم رعایت حق تقدم و عدم توجه به جلو را بیشترین علل تصادف در یزد دانست و افزود:‌ 57 درصد تصادفات چهار ماهه امسال مربوط به موتورسیکلت و 13 درصد به برخورد وسیله نقلیه با عابر اختصاص داشته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد،‌موتورسیکلت و موتورسوارها را معضل اصلی ترافیکی و حوادث رانندگی در یزد عنوان کرد و گفت:‌ در چهار ماهه نخست امسال بیش از دو هزار موتورسیکلت در یزد توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

پورشمسی توقیف 900 خودرو با تخلفات مختلف را از دیگر اقدامات انجام شده طی چهار ماهه نخست امسال در یزد دانست و بیان کرد:‌ فرماندهی انتظامی استان یزد برخود جدی با متخلفین و مزاحمین مردم را در دستور کار جدی خود قرار داده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به نقش دوربین‌های نظارتی و کنترل سرعت در کاهش تصادفات رانندگی استان یزد، گفت:‌ هوشمندسازی نقش تقویت نظارت‌ها و کاهش حوادث رانندگی دارد.

وی در مورد توقف غیرقانونی در حاشیه میادین شهر یزد،‌ تصریح کرد:‌ توقف خودروها در حاشیه میادین توسط دوربین‌ها نظارتی بررسی و دو دقیقه قبل از اعمال جریمه پیامکی به راننده ارسال می‌شود که اگر رانندگان این تذکر را جدی گرفته و حرکت کنند،‌ جریمه نخواهند شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد در پایان شناسایی نقاط پر حادثه و اصلاح هندسی معابر را یکی دیگر از اقدامات در دستور کار فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی استان دانست و تأکید کرد: شهر جهانی یزد برای به خیابان‌های یک طرفه نیاز دارد.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: پلیس راهور شهر جهانی یزد منطقه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۶۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تازه درباره مصوبه افزایش جریمه‌هایی راهنمایی و رانندگی؛ افزایش ۵ برابری برخی جرایم!

به فاصله یک روز از تصویب نرخ‌های تازه جریمه‌های راهنمایی و رانندگی در دولت، رئیس پلیس راهور فراجا جزئیاتی از این مصوبه اعلام کرد.

به گزارش «تابناک»، سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: هدف اصلی از افزایش جرایم بازدارندگی است بر اساس ماده ۲۸ رسیدگی به تخلفات پلیس باید هر ساله نسبت به افزایش مبلغ جرایم اقدام کند که به دلایل مختلف در ۶ سال گذشته اتفاق نیفتاده و اثر بازدارنده را از دست داده بود.

وی افزود: از سال ۸۵ تا ۹۶ با یک روند کاهشی تصادفات مواجه بودیم، ولی مجدداً از ۹۷ تا کنون شاهد روند صعودی بودیم.

سردار حسینی گفت: یکی از دلایل وقوع تصادفات عمل انسانی است راننده به قوانین و مقررات توجه نمی‌کند و با تخلف جان خودش و دیگران را به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: با توجه به عدد کل تخلفات و تصادفات که تحلیل کردیم بالای ۸۰ درصد از تخلفات حادثه ساز تصادفاتی هستند که منجر به فوت و جرح شدند.

سردار حسینی درباره میزان افزایش جرایم گفت: بخشی از جرایم که خطر بیشتری دارند ۴ تا ۵ برابر افزایش به عنوان مثال جریمه سرعت غیر مجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان می‌شود همچنین رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روان گران ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است.

وی در پایان گفت: نگاه پلیس و دستگاه متولی بازدارندگی است و ان شاءالله تا ۱۰ یا ۱۵ روز آینده به محض ابلاغ اجرایی می‌شود.

البته جزییات مصوبه افزایش جرایم اعلام نشده است اما آن گونه که بهادری جهرمی، سخنگوی هیات دولت در پایان نشست روز گذشته در جمع خبرنگاران بیان کرد، در پی بررسی پیشنهاد نیروی انتظامی در خصوص افزایش جرایم رانندگی، رقم جرایم رانندگی متناسب با نرخ تورم افزایش یافت و به تصویب هیأت دولت رسید!

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره نرخ جرائم رانندگی سال ۱۴۰۳؛ از 5 برابر شدن تا زمان اجرا
  • نرخ جرائم رانندگی سال ۱۴۰۳ پنج برابر شد / زمان اجرا ۲۵ فروردین
  • افزایش جرایم رانندگی
  • تمهیدات ترافیکی پلیس راهور سیستان و بلوچستان در شب های قدر
  • توقیف یک هزارو ۴۰۰ خودرو متخلف در البرز
  • لزوم فرهنگ‌سازی قوانین راهنمایی و رانندگی برای کاهش وقایع ناگوار ترافیکی
  • اجرای تمهیدات ترافیکی شب های قدر در البرز
  • تمهیدات ترافیکی پلیس راهور سیستان وبلوچستان در شب‌های قدر
  • تمهیدات ترافیکی پلیس راهور سیستان و بلوچستان در شب‌های قدر
  • جزییات تازه درباره مصوبه افزایش جریمه‌هایی راهنمایی و رانندگی؛ افزایش ۵ برابری برخی جرایم!