Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@18:57:33 GMT

کشت گلخانه ای خراسان رضوی در دولت تدبیر سه برابر شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۱۶۸۵۰

کشت گلخانه ای خراسان رضوی در دولت تدبیر سه برابر شد

مجتبی مزروعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشت گلخانه ای محصول در این استان در سال 1392 معادل 118 هکتار بود که هم اکنون این رقم به بیش از 365 هکتار افزایش یافته است.
وی گفت: صیفی جات، سبزیجات و گل های شاخه بریده 80 درصد سطح زیر کشت گلخانه ای استان را دارند و 20 درصد باقی مانده نیز سایر محصولات قابل کشت در گلخانه از جمله انواع میوه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه سالانه حدود 60 هزار تن محصولات گلخانه ای در استان تولید می شود، ادامه داد: کشت گلخانه ای صرفه جویی 10 برابری را برای کشاورز به ارمغان می آورد.
وی تاکید کرد: با توجه به بحران آب موجود در استان، توسعه کشت گلخانه ای به دلیل تاثیر فراوانی که در کاهش مصرف آب دارد ،در دستور کار است.
مزروعی با اشاره به اهمیت و توجه دولت به بخش کشاورزی طی سالهای گذشته، اظهار کرد: تامین تسهیلات مناسب برای مکانیزاسیون مورد توجه دولت بوده است که اعتبارات خراسان رضوی در این بخش با 187 درصد رشد از 465 میلیارد ریال سال 1392 به 876 میلیارد ریال در سال 1396 رسیده است.
وی با بیان اینکه اعتبارات اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار در این استان نیز از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید 30 برابر رشد کرده، افزود: این مهم علاوه بر صرفه جویی در آب، موجب افزایش بهره وری و در نهایت رشد درآمد اقتصادی و در نتیجه کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها می شود.
خراسان رضوی با یک میلیون و 200 هزار هکتار کشتزار و 14.6 میلیون واحد دامی افزون بر 10 درصد تولیدات زراعی، باغی و دامی کشور را دارد.
این استان با تولید 6،76 میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی به ارزش ناخالص اقتصادی 95 هزار و 730 میلیارد و 423 میلیون ریال جایگاهی تاثیرگذار در اقتصاد ایران دارد
7496/5132
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت اقتصاد ایران بخش کشاورزی خراسان رضوی سبزیجات صرفه جویی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۶۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش ها از امروز به تدریج از جنوب غربی خراسان رضوی آغاز خواهد شد و در روزهای پایانی هفته بیشتر نقاط استان را فرا خواهد گرفت.

او با بیان اینکه سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود، افزود: بارش ها در روز پنج شنبه و جمعه به اوج خود خواهد رسید که این بارندگی ها در مناطق مستعد همراه با رعد و برق، تگرگ و آبگرفتگی است و موجب کاهش موقت دمای هوا در مناطق مختلف نیز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • فیلم/ اجتماع بزرگ صادقیون در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از 1100 مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • ین ژاپن بالا رفت
  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد