Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر حسن بگلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر هفت مگاووات از این نیروگاه های گازی در حال بهره برداری بوده و به زودی نیز 14 مگاوات دیگر در مدار بهره برداری قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه نیروگاه‌های تولید پراکنده از جهت جذب سرمایه‌های متوسط و تامین انرژی اهمیت ویژه‌ ای دارد، ادامه داد: یکی از مزایای این نیروگاه‌ ها ویژگی تولید پراکنده آنهاست که ضمن بهبود برخی از پارامترهای شبکه به دلیل متمرکز نبودن تولید از دیدگاه پدافند غیرعامل بسیار بااهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه نیروگاه‌های تجدیدپذیر نوعی دیگر از نیروگاه‌هایی است که در دسته انرژی نو و تولید پراکنده قرار می‌ گیرد، گفت: در این زمینه نیز هفت مولد خورشیدی با ظرفیت 70 کیلووات برای مشترکان آذربایجان غربی نصب شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی بیان کرد: افرادی که انشعاب برق دارند می توانند به اندازه انشعاب خود تا سقف 100 کیلووات نسبت به نصب سیستم خورشیدی اقدام کنند.
حسن بگلو با اشاره به اینکه 2 طرح تحقیقاتی برای نخستین بار در کشور در آذربایجان غربی به اجرا درآمده است، گفت: ساخت دستگاه تشخیص انشعاب غیرمجاز و روغن ترانس بر پایه پلی استر جزو این طرح هاست.
وی با اشاره به خرید تضمینی برق از مشترکان خانگی، گفت: در صورت تولید برق توسط مشترکان با استفاده از سیستم‌های خورشیدی و بادی برق تولید شده آنان را 13 برابر قیمت فروش خریداری می کنیم.
وی اضافه کرد: مراحل ساخت و آزمایش دستگاه تشخیص انشعاب غیرمجاز به اتمام رسیده و همچنین مراحل تست روغن ترانس نیز با موفقیت در آزمایشگاه های مرجع وزارت نیرو انجام شده است و این روغن هیچ ضرری به محیط زیست ندارد.
به گزارش ایرنا 99 درصد جمعیت سه میلیون و 265 هزار نفری این استان از نعمت برق برخوردار هستند؛ یک میلیون و 179 هزار و 69 مشترک برق در استان وجود دارد که از این تعداد 316 هزار و 485 مشترک روستایی و 862 هزار و 584 مشترک شهری هستند.
سالانه یکهزار و 250 مگاوات برق در آذربایجان غربی تولید و تنها یکهزار مگاوات آن مصرف می شود.
8135/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت آذربایجان غربی انرژی سرمایه محیط زیست وزارت نیرو رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۶۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد گفت: در راستای توسعه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند.

قاسم زوکی‌نژاد اظهار کرد: شهرداری مشهد در بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر بین سایر دستگاه‌های کشور پیشتاز است و در سال جاری ۴ نیروگاه‌ خورشیدی دیگر در دست اقدام قرار دارد.

وی ادامه داد: با مصوبه هیأت وزیران از ابتدای امسال دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ خدمات کشوری ملزم به تامین سالیانه ۵ درصد برق مصرفی خود از انرژی‌های تجدیدپذیر هستند و ظرف مدت ۴ سال می‌بایست ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از این طریق تامین کنند، در غیر این صورت آن بخش از برق مصرفی با تعرفه بسیار بالاتری در قبوض محاسبه می‌شود.

زوکی‌نژاد گفت: خوشبختانه با نیروگاه‌های خورشیدی که احداث کرده‌ایم، شهرداری مشهد مشمول این افزایش تعرفه نشده است؛ البته مطابق برنامه‌ریزی صورت‌پذیرفته، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری مشهد، وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌شده افزایش ظرفیت اشتراکات آب فضای سبز محقق و این امر صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی در پرداخت حق انشعاب را به دنبال داشته است.


انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • تبدیل روشنایی خیابان آذربایجان شهرستان شاهین دژ به LED
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • احداث سد و نیروگاه اومااویا با توان مهندسی ایران
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی