Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علی آذری  در حاشیه بازدید میدانی به‌همراه معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از واحد‌های مسکن مهر این شهرستان در جمع خبرنگاران گفت: موضوع بررسی وضعیت مسکن مهر قوچان از چندی پیش در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته تا بتوان نگرانی‌های به‌حق شهروندان و ساکنین این منازل را رفع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادستان عمومی و انقلاب قوچان با یادآوری این موضوع که سازه انتخاب شده برای مسکن مهر قوچان به‌گواهی مهندسان مربوطه در مکانی سیلاب‌گیر و زمینی نرم و اسفنجی ساخته شده است؛ افزود: این اتفاقات موجب شده تا با ورود کوچک‌ترین رطوبتی، زمین دچار نشست شود که مسئله به‌عینیت در برخی واحد‌ها دیده می‌شود.
وی تأکید کرد: این موضوع به‌صورت کلی مورد بررسی قرار می‌گیرد که آیا با توجه به اینکه هدف از سازه‌های مهر تهیه مسکن برای قشر ضعیف، مستضعف و نیازمندان مسکن بوده کم‌کاری‌هایی صورت گرفته یا نه و مصالح به‌کاررفته نیز مطلوب و قابل‌قبول بوده است یا از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار نیست.
آذری افزود: همچنین این موضوع که آیا قرارداد‌هایی که در این سازه‌ها و ساختمان‌ها منعقد شده با تشریفات قانونی بوده یا ترک تشریفات شده است، به‌طور حتم پیگیری خواهد شد.
وی گفت: دستور تخلیه حدود ۱۲ واحد صادر شده است، اما به‌نظر می‌رسد مکانی که سازه مسکن مهر قوچان در آن قرار دارد و کلی از هزینه‌های بیت‌المال نیز در آن صرف شده مکان مناسبی نیست.
دادستان عمومی و انقلاب قوچان با تأکید بر اینکه مرکز مطالعات و پژوهش اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی باید در سریع‌ترین زمان ممکن بررسی‌های لازم را انجام دهد، تصریح کرد: اگر این سازه‌ها مناسب برای سکونت نیست، باید به‌ شهروندان اعلام شود تا جابه‌جایی‌ها و نقل‌مکان‌ها صورت بگیرد.
آذری یادآور شد: در این خصوص، پرونده‌ای در بازپرسی ویژه دادستانی این شهرستان تشکیل شده و ۳ تن از پیمانکاران پروژه مسکن مهر نیز به‌صورت موقت بازداشت تحقیقی شده اند تا با توجه به‌بحث عدم رعایت الزامات دولتی و بی‌مبالاتی پیمانکاران، اخذ توضیح از آن‌ها صورت گیرد.
وی بابیان اینکه به‌نظر می‌رسد هزینه کرد بیت‌المال بیش از این در مسکن مهر قوچان جایگاهی ندارد؛ افزود: اگر از باب بی‌احتیاطی، بی‌مبالاتی و عدم رعایت الزامات دولتی به‌کسی صدمه جانی وارد شود، پاسخ سختی به‌مسببان این امر داده می‌شود، زیرا از چندی پیش زنگ‌های خطر به‌صدا درآمده و حجت در این زمینه تمام شده است.   انتهای پیام// ه.ز   بازدید دادستان عمومی و انقلاب قوچان از واحد‌های مسکن مهر این شهرستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن مهر مشکلات مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۷۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند

‌به گزارش خبرنگار مهر، حسین اصلاحی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه محیط‌بانان این شهرستان برای حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی در مناطق حفاظت‌شده محیط‌زیست رصد و پایش ۲۴ ساعته دارند، اظهار کرد: طی گشت زنی در منطقه حفاظت‌شده قرچغه خودرویی در مسیر شکارگاه‌ها مورد رصد قرار گرفت که مأموران مجبور به بیتوته ۴۸ ساعته برای دستگیری در این منطقه شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قوچان تصریح کرد: نیروهای محیط‌بانی این شهرستان طی گشت زنی در این منطقه حفاظت‌شده ۲ شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند و به همراه آنان یک عدد سلاح دوربین‌دار، ۹ تیر این اسلحه و یک عدد دوربین چشمی کشف و ضبط شد.

وی تأکید کرد: خوشبختانه شکارچیان قبل از هرگونه شکار و آسیب به محیط‌زیست با دستور مقام قضائی دستگیر و تحویل شدند.

اصلاحی ادامه داد: بخشی از منطقه حفاظت‌شده قرچغه در خراسان شمالی قرارگرفته که متأسفانه هر دو پرونده اخیر دستگیری شکارچیان از روستایی در خراسان شمالی که در حاشیه این منطقه قرار دارد بوده است.

کد خبر 6092035

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره تداوم تندباد‌های لحظه‌ای و گردوخاک
  • (تصاویر) پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر جدید پرند
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد
  • ۱.۵ میلیون متر مربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • یک‌ونیم میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود