Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@18:24:13 GMT

برخورد ۲ شها‌ب‌سنگ با ماه

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۱۷۷۹۸

برخورد ۲ شها‌ب‌سنگ با ماه

تلسکوپ سازمان فضایی اروپا در اسپانیا دوشهاب‌سنگ را رصد کرده است که به فاصله ۲۴ ساعت با سطح ماه برخورد کرده‌اند. این شهاب‌سنگ‌ها احتمالا به اندازه یک گردو بوده‌اند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، تلسکوپی در اسپانیا دو شهاب‌‌سنگ را رصد کرده است که با فاصله ۲۴ ساعت از یکدیگر با سطح ماه برخورد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان فضایی اروپا در همین راستا تصاویری از دو بارقه نور منتشر کرده است که در ۱۷ و ۱۸ ژوئیه اتفاق افتاده‌اند.

هرچند این بارقه‌ها از روی زمین رصد شده‌اند اما شهاب‌‌سنگ‌‌ها که بخشی از بارش شهاب‌‌سنگی «Alpha Capricornid» هستند، احتمالا به اندازه گردو بوده‌اند. این شهاب‌‌سنگ‌ها هنگام گذر ماه از کنار ستاره دنباله‌دار «۱۶۹P/NEAT» با آن برخورد کردند.

در بیانیه سازمان فضایی اروپا آمده است: «به مدت هزاران سال مردم ادعا می‌کردند شاهد پدیده‌ای کوتاه مدت روی سطح ماه بوده‌اند. این بارقه‌ها را به سختی می‌توان مطالعه و مشخص کرد چه چیزی آنها را به وجود می‌آورد».

به همین دلیل دانشمندان مشغول بررسی این پدیده هستند زیرا نه تنها اطلاعاتی درباره تاریخچه ماه فراهم می‌کند بلکه درباره زمین و آینده نیز نشانه‌هایی دربردارد.

تصاویر جدید با کمک سیستم MIDAS ثبت شده‌اند که روی سه تلسکوپ در سراسر اسپانیا قرار گرفته‌اند. این سیستم مجهز به دوربین‌های ویدئویی CCD با کیفیت بالا است که برای ثبت این بارقه‌های کم‌رنگ بسیار کارآمد است.

منبع: مهر

انتهای پیام/4021

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شهابی -Puppid 2024π را از دست ندهید

بارش شهابی -Puppid 2024π چهارم اردیبهشت‌ماه-به اوج خود می‌رسد، بهترین زمان برای مشاهده شهاب‌ها حدود ساعت 17:00 است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بارش شهابی Puppid 2024-π از بیست‌وهفتم فروردین‌ماه تا نهم اردیبهشت‌ماه فعال است و زمان اوج آن سه‌شنبه -چهارم اردیبهشت‌ماه- خواهد بود، در طول این مدت هر زمان که نقطه تابشی شهاب‌باران در صورت فلکی کشتی‌دم بالاتر از افق باشد، احتمال مشاهده شهاب‌ها بیشتر خواهد بود، هرچه نقطه تابشی در آسمان بالاتر باشد، تعداد شهاب‌های مرئی افزایش پیدا می‌کند.

این بارش شهابی هر روز از غروب تا حدود ساعت ۲۰:۴۰ که نقطه تابشی زیر افق غربی قرار می‌گیرد فعال خواهد بود، بهترین زمان مشاهده شهاب‌ها حدود ساعت ۱۷:۰۰ است، در این زمان، چرخش زمین، اصفهان را در سمت بهینه در جهت شهاب‌های ورودی می‌چرخاند و تعداد شهاب‌هایی که به صورت عمودی به سمت پایین می‌بارد را به حداکثر می‌رساند، در زمان‌های دیگر، شهاب‌های کمتری بر فراز آسمان اصفهان می‌سوزند و تمایل دارند با زاویه مایل وارد جو شوند.

در این زمان، ماه در صورت فلکی سنبله تنها یک روز از فاز کامل خود عبور کرده است، بنابراین تداخل قابل‌توجهی در طول شب برای مشاهده شهاب‌ها ایجاد می‌کند.

کد خبر 747096

دیگر خبرها

  • مورد جالب ستاره پرسپولیسی/ اوسمار مخالف جدایی بود!
  • نکات مهم اوسمار درباره جدایی مهاجم گلزن
  • مهاجمان پرسپولیس می‌روند و پوشکاش می‌شوند!
  • بارش شهابی -Puppid 2024π را از دست ندهید
  • از پرسپولیس رفتند، هالند شدند!
  • لقب جالب رسانه ژاپنی برای شهاب زاهدی
  • لقب رسانه ژاپنی برای شهاب زاهدی؛ معجزه گر!
  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند
  • تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان
  • پوستر رسمی «مست عشق» رونمایی شد