Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@13:22:51 GMT

19 تن ماهي قزل آلا از آستارا به روسيه صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۱۷۸۹۶

19 تن ماهي قزل آلا از آستارا به روسيه صادر شد

خبرگزاري آريا - آستارا - ايرنا - رئيس شبکه دامپزشکي آستارا گفت: 19 تن ماهي قزل آلا به ارزش اقتصادي يکصد هزار دلار از مرز زميني آستارا به روسيه صادر شد.

بهرام پورضرب روز يکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: اين محموله در روز جاري با نظارت اين شبکه و مجوز اداره کل دامپزشکي استان تهران صادر شد.
وي بيان کرد: پيش از اين در سال جاري 130 تن انواع پنير و خامه پاکتي، 19 تن ماهي قزل آلا، 9 تن شير پاستوريزه، چهار تن روغن ماهي و 47 تن پودر ماهي از اين شهرستان به کشورهاي روسيه و جمهوري آذربايجان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سال گذشته 177تن ماهي قزل آلا در هشت مزرعه پرورش ماهي در آستارا توليد و روانه بازار داخلي شده بود.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات، ورود و خروج موقت، تعاوني مرزنشينان، حمل و نقل داخلي و خارجي، امور مسافري، مرجوعي و امانت هاي پستي و قضايي فعاليت مي کند.
رئيس شبکه دامپزشکي آستارا همچنين از کشف و ضبط 110کيلوگرم گوشت فاسد دام در هفته گذشته و معرفي سه عرضه کننده آن به محاکم قضايي در اين شهرستان خبر داد.
پورضرب گفت: اين ميزان گوشت با 10 بار بازرسي از مراکز عرضه فرآورده هاي خام دامي و غذاخوري هاي بين راهي آستارا کشف شده بود.
وي افزود: فروش مرغ و اردک محلي زنده، پرکنده و غير بهداشتي ممنوع است و شبکه دامپزشکي آستارا براي کنترل علاوه بر گشت هاي مستقل، با همکاري اداره هاي شبکه بهداشت و درمان، صنعت، معدن و تجارت، شيلات، تعزيرات حکومتي و اتاق اصناف گشت هاي مشترک اجرا مي کند.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان واقع شده و 49 واحد قصابي و 95 واحد مرغ فروشي در آن فعال است.
7105 / 7124 / 2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۷۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم


 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس شبکه دامپزشکی جغتای گفت: تب نزله‌ای بدخیم بیماری حاد و کشنده‌ای است که صرفاً در گاو ظاهر می‌گردد و بین حیوانات اهلی تنها گاو و گاومیش به این بیماری مبتلا شده و علائم ظاهری را از خود نشان می‌دهند.

دکتر ابراهیم سپهر، افزود: این بیماری علائمی چون، تب بین ۴۰ تا ۴۱.۵ درجه سانتی‌گراد، ریزش آب از بینی که ابتدا مخاطی، سپس چرکی و بعد زرد رنگ شده و تشکیل عفونت می‌دهد، کدر شدن قرنیه و پرخونی مویرگ‌های سفیده چشم که به کوری می‌انجامد، زخم‌های داخل دهان، روی لب‌ها و سطح داخلی لثه، تورم عقده لنفی و ملامسه آنها بصورت ظاهری، نشانه‌های عصبی بیماری به ویژه ناهماهنگی دستگاه‌های حرکتی، لرزش ماهیچه‌ها و ضعف دست و پا، در اوائل بیماری دام دچار یبوست شده و سپس دچار اسهال می‌شود که در هر دو صورت دفع مدفوع با درد همراه است.

او گفت:در این حالت دفع ادرار به صورت قرمز رنگ می‌باشد، اسهال و کم آبی بدن، حیوان دهانش را باز نگه داشته، نفس نفس می‌زند و در عرض سه روز پس از ظهور اعلائم اولیه دام تلف می‌شود.

 رئیس شبکه دامپزشکی جغتای افزود:با توجه به اینکه ویروس عامل بیماری از گوسفند به گاو منتقل شده و بنابراین، این بیماری در مناطقی که گاو و گوسفند‌ها در کنار یکدیگر نگهداری می‌شوند بیشتر دیده می‌شود، از نگهداری گاو و گوسفند در یک مکان جدا خوداری کنند.

دیگر خبرها

  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیارد در یزد
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان