Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن علیجانی زمانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: مسائل کشور از نظر اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این جلسه بررسی شد که وزارت بهداشت و درمان باید چه اقداماتی را در زمینه تأمین تجهیزات، دارو، اجرای قانون برنامه ششم و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در زمان تحریم‌ها برای کاهش هزینه‌های درمان انجام دهد.

علیجانی زمانی بیان کرد: همچنین طرح حذف ماده 41 درباره حذف کارگاه‌های سیار هم بررسی شد، طراحان معتقدند مواد 37 و 38 در راستای درصد کارفرمایی تعیین کننده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان بیان کرد: با حذف ماده 41، 8 هزار میلیارد تومان درآمد سازمان تأمین اجتماعی کم می‌شود، اما طراحان اعلام کردند که حذف این ماده در قسمت‌هایی که نیروی انسانی و دستمزد ملاک است؛ شورای عالی بیمه یا هیأت مدیره 15 درصد از مدیریت و پیمانکاران دریافت می‌کند و در یک قسمت‌هایی هم از پیمانکار لذا آنها مواد 37 و 38 را کافی می‌دانند.

وی تأکید کرد: همچنین در جلسه امروز با حضور رئیس سازمان بیمه سلامت هم موضوع بیمه سلامت بررسی شد.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۸۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت کاهش مصرف نمک و شکر در ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی در آیین آغاز به کار سلامت شهر در بوستان لاله تهران، گفت: مصرف شکر در ایران سه و نیم برابر نرخ جهانی و مصرف نمک ما ۴ برابر جهان است که باید این روند اصلاح شود.

وی با بیان این که فقط با یک اندیشه، ذهن و فکر مثبت می‌توانیم حال خوب بسازیم، افزود: داشتن تغذیه و فعالیت بدنی مناسب و مصرف انرژی ناشی از آن و دوری از استرس می‌تواند سلامت ما را تضمین کند.

فرشیدی با اشاره به این که مردم وزارت بهداشت را با دارو، درمان و بیمارستان می‌شناسند، اظهار داشت: ما در حوزه بهداشت به دنبال افراد سالم هستیم که بیمار نشوند. برنامه‌هایی که می‌تواند ما را سالم نگه دارد اجرای آن سخت است.

وی به برخی عادت‌های غلط غذایی و مضرات این عادات اشاره کرد و گفت: مصرف شکر در ایران سه و نیم برابر نرخ جهانی و مصرف نمک ما ۴ برابر جهان است که باید این روند اصلاح شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در یک دهه گذشته و خصوصا در دو‌سال اخیر اقداماتی برای اصلاح مصرف قند و نمک شده با برنامه‌های فرهنگی انجام شده است، گفت: ترویج استفاده از نان کامل یعنی نان سبوس دار در دستور کار قرار دارد. این نان دیابت، سرطان و فشار خون را کاهش می‌دهد. اکنون هزار و ۸۰۰ نانوایی در کشور نان کامل طبخ می‌کنند و امیدواریم استفاده از این نان ترویج بیشتری پیدا کند.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: به خود می‌بالیم که بتوانیم خدمات مورد نیاز مردم را در هفته سلامت در ۱۲۳ نقطه ارائه کنیم.

حمید صاحل افزود: در سال جاری برای همه اقشار مختلف جامعه از سوی شهرداری برنامه خاص تدارک دیده شده است و هیچ گروه و قشر جمعیتی نیست که از برنامه‌های تدارک دیده شده بی نصیب بماند.

گفتنی است نمایشگاه هفته سلامت با شعار حال خوب ساختنی است در فضایی به وسعت ۵ هزار متر مربع و ۸۰ غرفه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ پذیرای بازدید کنندگان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه
  • بررسی تامین ناوگان حمل و نقل شهری در کمیسیون اصل نود
  • بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • ضرورت کاهش مصرف نمک و شکر در ایران
  • اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری
  • نشست برنامه‌های هفته سلامت تویسرکان
  • کاهش رشد جمعیت متوقف شده است/ تولید نان با آرد کامل در بیش از ۱۸۰۰ نانوایی/ بررسی مالیات بر دخانیات در مجلس/ آغاز تزریق واکسن پنوموکوک و روتاویروس در کشور
  • دبیرخانه بیماری‌های غیر واگیر راه اندازی می‌شود | عرضه نان کامل در ۱۸۰۰ نانوایی