Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@18:53:04 GMT

مدارس حق گرفتن هزینه اجباری هنگام ثبت نام ندارند

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۱۸۴۸۲

مدارس حق گرفتن هزینه اجباری هنگام ثبت نام ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:مدارس حق گرفتن هیچ نوع هزینه اجباری را هنگام ثبت نام ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، قاسمعلی خدابنده لو مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی امروز(۱۴ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت روز خبرنگار با بیان اینکه در هر جامعه ای اگر یک تحلیل آماری از وضعیت دانش آموزان داشته باشیم درصدی از آنها افرادی هستند که از ضریب هوشی نرمالی برخودارند و عده ای هم دانش آموزانی با ضریب هوشی بالا هستند، گفت:چشم امید جامعه به افرادی است که ضریب هوشی بالایی دارند اما اینها نیاز دارند تا بسترهای مناسب کنار یکدیگر چیده شود و منجر به افتخار آفرینی در عرصه های ملی و بین المللی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اینکه بخشی از ضریب هوشی دانش آموزان وراثتی و بخش دیگری هم اکتسابی است که عواملی برای ظهور آن نیاز است، اظهارداشت:در بخش اکتسابی فرد باید از فرصت ها استفاده کند و با پشتکار، اعتماد به نفس و برنامه ریزی در جهت رسیدن به اهداف تلاش کند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خانواده را یکی از مهمترین دلایل برای رسیدن به موفقیت دانست و ادامه داد:این دانش آموزان سرمایه های اجتماعی هستند که در آینده مدیران و نخبگان کشور خواهند بود، مشکلات جامعه در آینده به دست تدبیر این افتخار آفرینان حل خواهد شد.

 

خدابنده لو گفت: این دانش آموزان در مدارس سمپاد تحصیل داشته اند و برنامه ریزی های خوبی در این مدارس در حال انجام است که امیدواریم در سنوات بعد بتوانیم این رتبه ها را تکرار کنیم و خراسان رضوی را به جایگاه واقعی خود برگردانیم.

 

وی با تاکید بر اینکه دریافت وجه اجباری در هنگام ثبت نام خلاف قانون است، افزود:ما نیازمند مشارکت اولیاء برای بهبود وضعیت مدارس هستیم، اگر کمک اولیاء نباشد مدارس مشکلاتی خواهند داشت البته گروههای ارزیابی در سطح استن مراحل ثبت نام را رصد می کنند و اگر با دریافت اجباری مواجه شوند برخورد خواهیم کرد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس دولت کنکور۹۷ داعش استان همدان سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار بازار خراسان جنوبی هزینه ثبت نام مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نخبه پروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۸۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، علی اکبر چراغیان در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و افزود:  آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از روسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهد الرضا برای آموزش قرآن در رده سنی زیر۶ سال خبر داد و افزود : در همین راستا نیز توانسته ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن  در شهرستان تربیت کنیم.
 وی به طرح قاضی در مدارس اشاره کرد و افزود : با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث شده است بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان و والدین کاهش پیدا کند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن وضعیت آموزشی دانش آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود :  ۱۵ درصد قبولی دانش آموزان در مقطع‌های  مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته  افزایش پیدا کرده است که از این لحاظ آموزش و پرورش شهرستان بردسکن جز  ۱۰ نواحی آموزش و پرورش در سطح استان می‌باشد. 

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • ببینید | لحظه هولناک زیر گرفتن دانش‌آموزان و کودکان توسط کامیون بستنی!
  • مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • ممنوعیت‌های تازه به سبک دهه ۶۰ در مدارس
  • تکرار سختگیری دهه ۶۰ در مدارس
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی