Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز طرحی را تصویب کردند که در صورت تصویب نهایی بانوان نخبه علمی، فرهنگی، و ورزشی بدون اذن همسر و تنها با اذن دادستان یا دادگاه صالحه یا سازمان مورد فعالیت شان می‌تواند از کشور خارج شوند. آفتاب‌‌نیوز : طیبیه سیاوشی در مورد جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس و سیاست خارجی افزود: در این جلسه تبصره الحاقی به بند سه ماده ۱۸ قانون گذرنامه در مورد تسهیل خروج بانوان نخبه ورزشکار و المپیادی از کشور تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس امروز طرحی را تصویب کردند که براساس آن بانوانی که خواهان حضور در المپیاد‌های علمی، اقتصادی، ورزشی و فرهنگی هستند در صورتی که همسرشان اجازه خروج از کشور را به آن‌ها ندهد با مجوز دستگاه ذیربط یا دادستان یا دادگاه صالحه می‌توانند از کشور خارج شوند.
نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: این بدان معنی است که اگر در وهله اول دستگاه ذیربط اجازه خروج آنان از کشور را نداد آنان از طریق دادستان می‌توانند از کشور خارج شوند و اگر دادستان نیز دستور خروج از کشور را نداد از طریق دادگاه صالحه می‌توانند اقدام کنند و حکم بگیرند.
سیاوشی بیان کرد: هم اکنون بدین صورت است که اگر بانویی همسرش اذن خروج از کشور را به وی ندهد تنها با اجازه دادستان می‌تواند از کشور خارج شود و مراحلی مثل دستگاه ذیربط و دادگاه صالحه برای آنان وجود ندارد.نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: این طرح برای بررسی نهایی به صحن مجلس ارجاع می‌شود و اگر در آنجا مورد تصویب نهایی قرار گیرد و شورای نگهبان هم تایید کند، اجرایی می‌شود.
سیاوشی گفت: یکی از مشکلات این است که زنان نخبه ورزشی یا علمی به دلایلی مانند اختلاف با همسر، حتی اگر این اختلاف کوچک باشد نمی‌توانند از کشور خارج شوند، در حالی که آن‌ها اگر در میادین علمی و یا ورزشی حضور یابند می‌توانند منافع ملی کشور را فراهم کنند. نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: برای مثال این مشکل برای خانم نعمتی قهرمان تیر و کمان ایجاد شد و همسرش اجازه خروج را به وی نداد؛ مساله حاشیه‌های زیادی را ایجاد کرد و نهایتا دادستان به خانم نعمتی اجازه خروج داد.
ایرنا  کد خبر: ۵۳۸۲۳۹ تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸

منبع: آفتاب

کلیدواژه: طیبه سیاوشی خروج زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۸۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند

به گزارش خبرنگار مهر، «معین‌الدین سعیدی» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: دشمنان ملت ایران بدانند مردم استان سیستان و بلوچستان قدردان نعمت امنیت و وحدت هستند و به احدی اجازه تفرقه‌اندازی میان صفوف‌شان را نمی‌دهند؛ البته امنیت پایدار در سایه فضای پُر رونق کسب و کار و با هم‌اندیشی و همفکری همه آحاد استان حاصل خواهد شد.

وی گفت: علی‌رغم خدمات بی‌بدیل نظام و کارهای بزرگ انجام شده، هنوز مردم استان سیستان و بلوچستان با چالش‌های عدیده روبه‌رو هستند. هر بار که ایران حق‌آبه خود را طلب کرد، طرف مقابل دروغ گفت.

سعیدی بر ضرورت رفع مشکل حاشیه‌نشینی در چابهار و کنارک تاکید کرد و افزود: با توجه به وقوع دو سیل ویرانگر اخیر در منطقه، لازم است سهمیه کنکور مختص دانش‌آموزان سیل‌زده در نظر گرفته شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت آب در این استان گفت: طرح‌های آبخیزداری، مهار موضوع سیل، کنترل سیلاب، ایجاد سازه‌هایی شبیه چاه نیمه‌ها برای نگاهداشت آب، احداث آب‌بند زودبازده در مسیر رودخانه‌های فصلی و مرزی و لایروبی این رودخانه‌ها، مرمت قنوات کشاورزی و ایجاد سیل‌بندهای روستاها نه تنها مانع هدررفت آب بلکه باعث ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

سعیدی با قدردانی از حضور رئیس‌جمهور در بین مردم سیل زده، گفت: حضور رئیس‌جمهور بین مردم سیل زده قطعاً موجب تسلی خاطر شد و این نقطه تمایز و برتری دولت فعلی بر دولت قبل است. از طرفی باید سازمان برنامه و بودجه مکلف شود تا ردیف‌های مستقل اعتباری برای جبران خسارات سیل در نظر گیرد.

وی با انتقاد از فیلترینگ گفت: آیا با فیلترهای فعلی مطلوب حاصل شده است؟ وقتی مسؤولان بدون هیچ محدودیتی در همه پلتفرم‌ها حضور دارند، چرا مردم را درگیر هزینه فیلترشکن‌ها می‌کنید.

کد خبر 6090895 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • شکایت رسمی علیه سعید آقاخانی و سریال نون خ
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود