Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@23:14:23 GMT

هواپیمای آب پاش به «هورالعظیم» اعزام می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۲۰۴۷۰

هواپیمای آب پاش به «هورالعظیم» اعزام می‌شود

احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان عصر یکشنبه در جلسه کارگروه مقابله با ریزگرد‌ها در خوزستان اظهار کرد: ۲۵ روز است که هورالعظیم دچار حریق شده و در مرحله اول هماهنگی‌های زیادی برای ورود امکانات داخلی به کشور عراق نیاز بود که ورود بالگرد‌ها به سرزمین عراق حدود ۱۰ روز زمان برد.

وی افزود: بعد از ۶ روز فعالیت که مقداری از کانون‌های تولید دود را مهار کردند، چون با بالگرد به تنهایی نمی‌توانست این کار را انجام دهد هواپیمای ایلوشین با ظرفیت هر بار جابجایی چهار تُن آب به عراق رفت و هفت پرواز انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان تصریح کرد:، چون جهت وزش باد عمدتا غرب و شرق هست دود ناشی از آتش سوزی هورالعظیم وارد استان خوزستان می‌شود.

لاهیجان زاده با اشاره به وقوع آتش سوزی برای دومین بار در تالاب هورالعظیم بیان کرد: بالگرد‌ها از سه روز پیش وارد استان شدند و نزدیک به ۶۵ سورت پرواز انجام دادند.

وی عنوان کرد: بالگرد به دلیل ظرفیت پائین جابجایی آب توانایی اطفای حریق را به تنهایی ندارد؛ بنابراین فردا دوباره هواپیمای ایلوشین به پرواز درمی آید.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان یادآور شد: مسئله رهاسازی آب و ورود زمینی هم مدنظر هست هرچند که منطقه باتلاقی و آلوده به مین است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هورالعظیم مهار آتش سوزی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۰۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ روز از مفقود شدن یسنا گذشت؛ اعزام بالگرد به منطقه

این بالگرد در راستای تسریع عملیات جست‌وجو در منطقه یلی بدراق کلاله و پشتیبانی عملیات جست‌وجو از فرودگاه بین‌المللی گرگان به این منطقه اعزام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، براساس گزارش‌های دریافتی از هلال احمر امروز در سومین روز جستجو این بالگرد در مزارع روستای یلی بدراق کلاله در حال گشت زنی است و عملیات جست و جو برای پیدا کردن دختر مفقود شده ادامه دارد.

همچنین امروز تیم‌های زمینی جمعیت هلال‌احمر گلستان هم به تیم جستجو پیوستند.

قاسم غریب آبادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: مفقود شدن یسنا دیدار، کودک ۴ ساله در روستای یلی بدراق کلاله عصر روز یکشنبه نهم اردیبهشت گزارش داده شد و از آن زمان تا کنون نیرو‌های امدادی و مردمی بی وقفه در حال جست‌وجو هستند.

او افزود: خانواده کودک هنگام کار در مزارع روستا و برداشت نخود متوجه مفقود شدن کودکشان شدند.

دیگر خبرها

  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • ۳ روز از مفقود شدن یسنا گذشت؛ اعزام بالگرد به منطقه
  • فیلم| اعزام بالگرد برای یافتن دختر گمشده در کلاله‌
  • فیلم/ اعزام بالگرد برای یافتن دختر گمشده در کلاله‌
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس