Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@04:12:52 GMT

سرعت و سبقت غیرمجاز عامل 55 درصد تصادفات اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۲۰۵۲۴

سرعت و سبقت غیرمجاز عامل 55 درصد تصادفات اردبیل

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در حال حاضر 55 درصد تصادفات اردبیل مربوط به سرعت و سبقت غیرمجاز است که توجه به ریشه و نقش عامل انسانی و تخلفات رانندگان در این زمینه حائز اهمیت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سبلان‌ما،علی صبحی عصر امروز در بازدید از محورهای مواصلاتی اردبیل ایمنی راه‌ها را از مسائل مهم  و قابل توجه دانست و گفت:  ایمنی راهها یک اصل مهم در راستای حفظ جان و مال انسان ها است که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اهتمام ویژه ای برای تحقق این امر مهم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  هم اکنون برای کاهش تصادفات،  نظارت و کنترل جدی پلیس از برنامه‌های ضروری است اما بررسی ها  نشان می دهد که در حال حاضر 55 درصد تصادفات اردبیل مربوط به سرعت و سبقت غیرمجاز است که توجه به ریشه و نقش عامل انسانی و تخلفات رانندگان در این زمینه حائز اهمیت است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد:  گرچه هوشمندسازی راه‌ها سبب کاهش تصادفات خواهد شد اما  حمایت همه جانبه مسئولان  برای ارتقای فرهنگ رانندگی با هدف کاهش تصادفات رانندگی ضرورتی است که نباید از آن کوتاهی کرد.

 به گفته صبحی  در حال حاضر تصادفات اخیر در محورهای شمالی استان درصد بالایی را به خود اختصاص داده است که در این محور  اجرای طرح‌های هندسی و مشخصات محور و تبدیل راه اصلی به بزرگراه برای امسال در دستور کار قرار گرفته است و  زیرساخت‌های اولیه در این زمینه ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: علت اصلی تصادفات سرعت و سبقت غیرمجاز است نه کوتاهی در اجرای اقدامات ایمنی و نگهداری راهها، فلذا این مهم نظارت و کنترل جدی پلیس راه بیشتر می طلبد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است

سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره علل تصادفات  گفت:  یکی از دلایل اصلی افزایش تصادفات استفاده و مکالمه با تلفن همراه در حین رانندگی ‌بالاترین درصد یعنی ۴۶ را به خود اختصاص داده است و این موضوع حتی بدون استفاده از هندزفری نیز اتفاق می‌افتد. 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: ارسال پیامک توسط رانندگان نیز به میزان ۳۷ درصد در بروز تصادفات نقش دارد. 

سرهنگ کشیر گفت: همچنین تحقیق نشان می‌دهد که مکالمه با هندزفری ۲۷ درصد و مصرف مواد مخدر ۲۱ درصد در میزان و دلیل تصادفات نقش دارند. 

او تصریح کرد: راننده از مواد مخدر استفاده کرده و پشت فرمان نشسته و باعث شده  روح و روان و سیستم اعصاب وی او تحت تاثیر قرار ‌بگیرد که از جمله تاری دید، کاهش شدید شنوایی، درگیری ذهنی و مغزی و درک نکردن فاصله از مواردی است که می‌تواند برای این راننده اتفاق بیفتد که نتیجه‌ای جز تصادف در پی نخواهد داشت. 

سرهنگ کشیر افزود: همچنین استفاده از نوشیدنی‌های غیرمجاز و مصرف روان گردان‌ها به میزان ۱۳ درصد در بروز حوادث رانندگی تاثیر دارند. 

او  بیان کرد: این اعداد و ارقام مواردی نیستند که بخواهیم با آنها شوخی کنیم. شوخی با این اعداد شوخی با جان و زندگی خود و خانواده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت
  • رفع کمبودهای اعتباری اردبیل از محل مولدسازی
  • جاده‌های استان کرمانشاه لغزنده اند رانندگان احتیاط کنند
  • ثبت بیش از ۹۴ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اردبیل
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است
  • تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۳۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر
  • داداش کلاه یادت نره