Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس اقتصادی در مصاحبه با شبکه راشاتودی، گفت: در صورتی که ترکیه به عضویت بریکس درآید این مسئله شوک بزرگی برای آمریکا و اتحادیه اروپا خواهد بود.

به گزارش راشاتودی، ولادیمیر روژانکوفسکی، کارشناس مؤسسه International Financial Center در مصاحبه با راشاتودی گفت: علی‌رغم اوضاع سیاسی در این کشور و نزدیکی جغرافیایی آن به مراکز بحران در خاورمیانه اقتصاد ترکیه رشد بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، روژانکوفسکی ادامه داد: غالب جمعیت ترکیه مسلمان هستند و این کشور در مقایسه با کشورهای پادشاهی مسلمان در منطقه و همچنین برخی دیگر کشورهای مسلمان عملکرد برجسته‌تری دارد. عضویت ترکیه و نزدیک شدن این کشور به روسیه و چین می‌تواند شوک بزرگی به آمریکا و اتحادیه اروپا وارد کند. 

وی گفت: بر مبنای تولید ناخالص داخلی، ترکیه هفدهمین کشور جهان است و رتبه ترکیه از نظر تولید ناخالص داخلی این کشور با در نظر گرفتن برابری قدرت خرید شهروندان این کشور، ترکیه در جایگاه سیزدهم جهان قرار دارد.

روژانکوفسکی افزود: این آمار نشان می‌دهد که ترکیه به طور کامل هم‌سطح با دیگر اعضای گروه بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بوده و حتی از آفریقای جنوبی اوضاع اقتصادی بهتری دارد.

رجب طیب اردوغان دوشنبه هفته پیش از تمایل ترکیه برای عضویت در بریکس خبر داد.

وی طی مصاحبه‌ای گفت: ما عضو گروه ۲۰ هستیم و ۵ کشور عضو بریکس هم در این گروه حضور دارند، امیدوارم آنها شرایط لازم برای عضویت ترکیه در این گروه را فراهم کنند.

گروه بریکس در سال ۲۰۰۶ تشکیل شد و کشورهای عضو این گروه ۲۶.۴۶ درصد قلمروی سرزمینی و ۴۲.۵۸ درصد کل جمعیت جهان را در اختیار دارند.

بر اساس ارزیابی صندوق بین‌المللی پول، گروه بریکس ۲۵ درصد کل تولید ناخالص جهان را به خود اختصاص داده و طی ۱۰ سال پیش از سال ۲۰۱۵ نیمی از رشد اقتصاد جهانی از سوی این کشورها بوده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مصاحبه خاورمیانه رشد ترکیه مسلمان روسیه چین اتحادیه اروپا جهان آفریقای جنوبی اقتصاد اتحادیه اروپا ترکیه رجب طیب اردوغان آمریکا صندوق بین المللی پول بریکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۰۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است

به گزارش قدس آنلاین، نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیوریورک ضمن حمایت کامل از عضویت فلسطین اظهار کرد، ما عمیقا از اقدام غیرمسئولانه ایالات متحده و سواستفاده از وتو برای جلوگیری از احقاق حق مشروع فلسطینی ها متاسفیم. این وتو شرم آور که برخلاف اراده جمعی جامعه بین المللی صورت گرفت، بار دیگر نشان داد که ایالات متحده همچنان تنها مانع در تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است.

سعید ایروانی نماینده دائم کشورمان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که منظور بحث پیرامون وتوی آمریکا بر درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل برگزار گردیده بود، افزود: «مایه تاسف است که ایالات متحده آشکارا واجد شرایط بودن فلسطین برای عضویت در سازمان ملل را به چالش کشیده و صلح دوست بودن یک ملت را زیر سوال می برد.»

نماینده دائم کشورمان با انتقاد از توجیهات ریاکارانه هیات آمریکا در سازمان ملل و ارجاع آمریکا به ضرورت تکمیل روندهای مذاکرات موسوم به صلح اظهار داشت: واضح است که در عمل هیچ تلاشی از سوی آمریکا برای وادار کردن رژیم آپارتاید صهیونیستی به اجابت خواسته های جهانی و یا احقاق کوچکترین بخشی از حقوق فلسطینیان وجود ندارد.

نماینده دائم کشورمان با تشریح جنایات این رژیم از اکتبر گذشته تاکنون و با ابراز نگرانی از اخبار مربوط به حمله اسرائیل به رفح اظهار داشت: « ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا با توجه به این ارتکاب گسترده و فجیع نسل‌کشی، همه اقدامات لازم را برای محاکمه و پاسخگویی تمامی فرماندهان، عاملان و حامیان جنایات اسرائیل در غزه و دیگر سرزمین‌های فلسطینی اشغالی انجام دهد.»

رئیس هیات کشورمان در خاتمه تصریح کرد که از نظر ایران راه حل همه جانبه مسئله فلسطین تنها از طریق تحقق کامل حق مسلم این ملت در تعیین سرنوشت و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در تمامی سرزمین های فلسطینی با پایتختی قدس شریف امکان پذیر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ریاست دور‌ه‌ای مجارستان بر اتحادیه اروپا چالشی برای بروکسل
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند
  • سازمان بانکداری اروپا: بیش از ۹۰ درصد از بانکداران ثروتمند اتحادیه اروپا مرد هستند
  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است