Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال میرزایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: مذاکراتی با شرکت های چینی و اتریشی برای میدان های نفتی آذر و چنگوله انجام شد و قرار بود حدود 23 ماه پیش اجرایی شود امافعلا مسکوت مانده است.
نماینده مردم ایلام تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در شرایط مناسب تمایل به جذب سرمایه و تکنولوژی اروپایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: میادین مشترک نفتی مورد توجه دولت و مجلس شورای اسلامی و در اولویت وزارت نفت هستند بیشتر شرکت های داخلی نیز توان و تکنولوژی لازم را ندارند.
میرزایی همچنین برخی گمانه زنی ها در خصوص منابع نفت وگاز استان را غیر دقیق دانست و افزود: برخی عنوان می کنند که از میدان نفتی چنگوله هشت میلیارد بشکه نفت قابل استحصال است در حالی که اگر شرکت های خارجی با بالاترین تکنولوژی موجود در این میدان یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کنند آنهم پس از چهار تا پنج سال تنها امکان برداشت روزانه 100 هزار بشکه از این میدان وجود دارد.
وی با بیان اینکه، برداشت نفت از این میدان مسائل فنی پیچیده دارد و حتی شرکت های پیشرفته نفتی همچون توتال و شل امکان تنها برداشت 35 درصد از هر میدان نفتی را دارند، تاکید کرد: هم اکنون برداشت از میدان نفتی آذر کاهش یافته است و افزایش برداشت نیاز به سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری و ورود تکنولوژی های جدید دارد.
به گزارش ایرنا، طرح توسعه میادین نفتی آذر و چنگوله که در مرز ایلام قرار دارند از مهم ترین طرح های در دست ‏اقدام وزارت نفت در استان ایلام است.
در مرحله اول بهره برداری 36 ماهه، 30 هزار بشکه و در مراحل بعدی ‏‏65 هزار بشکه از میادین آذر تولید خواهد شد که در مجموع با احتساب میدان نفتی چنگوله از ‏هردو میدان 130 هزار بشکه نفت خام و تولید از طریق خط لوله به دهلران انتقال می یابد.‏
کل ذخائر نفتی میدان آذر 2.5 میلیارد بشکه و میدان نفتی چنگوله 3.5 میلیارد بشکه نفت بوده ‏و برای اجرای طرح توسعه میدان های نفتی آذر و چنگوله 2 میلیارد دلار اعتبار اختصاص یافته ‏است.‏
میدان های نفتی آذر و چنگوله با 22 هزار هکتار وسعت در 20 کیلومتری جنوب شرقی مهران ‏واقع شده است.‏
یک شرکت روسی حدود 2 ماه پیش قرارداد توسعه میدان نفتی آذر را به امضا رساند که بر اساس آن تولید نفت در این میدان از 30 هزار بشکه در روز به 150هزار بشکه افزایش یابد.
6032/6034
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت دولت و مجلس سرمایه سرمایه گذاری شورای اسلامی نفت رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۰۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد

اکتشافات جهانی نفت و گاز در سال میلادی گذشته، به معادل ۵ میلیارد بشکه نفت کاهش و همزمان، هزینه‌های اکتشاف نزدیک به دو برابر افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، گزارش مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) که توسط خبرگزاری آنادولو نقل شده است، نشان می‌دهد ۶۰ درصد از پنج میلیارد بشکه، اکتشاف نفتی جدید و مابقی آن، اکتشافات گازی بوده است.

این پنج میلیارد بشکه در مقایسه با معادل ۱۰.۵ میلیارد بشکه نفت اکتشاف شده در سال ۲۰۲۲، کاهش نشان می‌دهد و استدلال‌های اوپک را تائید می‌کند که با وجود رشد تقاضا، صنعت نفت و گاز به میزان کافی در تولید، سرمایه گذاری نمی‌کند. اوپک، علت این روند را دلسردی سرمایه‌گذاری از مواضع آژانس‌های پیش‌بینی‌کننده و دولت‌های حامی گذار انرژی، می‌داند.

مشکل هزینه هم احتمالا در کاهش نرخ سرمایه گذاری موثر بوده است. مجمع کشورهای صادرکننده گاز گزارش کرد هزینه اکتشاف معادل هر بشکه نفت در سال ۲۰۲۳ برای گاز طبیعی، به ۵.۳۰ دلار در مقایسه با ۲.۶۰ دلار در سال ۲۰۲۲، افزایش یافت.

طبق گزارش  این گروه، هزینه‌های اکتشاف برای نفت هم به طور قابل توجهی افزایش یافته و از ۳.۵۰ دلار معادل هر بشکه نفت در سال ۲۰۲۲، به ۸.۸۰ دلار معادل هر بشکه نفت صعود کرده است که می‌تواند به دلیل انجام بیشتر اکتشافات جدید در بلوک‌های فراساحلی در آب‌های عمیق باشد.

اطلاعات مجمع کشورهای صادرکننده گاز نشان می‌دهد ۴۱ درصد از اکتشافات جدید در سال میلادی گذشته، در آب‌های فوق عمیق و ۳۰ درصد دیگر در قسمت آب‌های عمیق انجام شده است.

از نظر توزیع جغرافیایی اکتشافات جدید، بزرگترین بخش از اکتشافات جدید در سال ۲۰۲۳، در آسیا با ۳۲ درصد انجام شد و پس از آن آمریکای لاتین (۲۱ درصد) در جایگاه دوم و اروپا و آفریقا هر کدام با ۱۱ درصد، مشترکا در رتبه سوم قرار گرفتند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، افزایش هزینه‌های اکتشاف و چالش‌های موجود در یافتن منابع جدید نفت و گاز، ممکن است باعث کاهش رشد سرمایه‌گذاری در این بخش شود و نگرانی‌هایی را که اکنون به طور منظم توسط اوپک از کسری ساختاری در حال ظهور در بازارهای نفت ابراز می‌شود، تشدید کند، در حالی که تقاضا برای نفت همچنان در مسیر رشد قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • سفر غافلگیر کننده دبیر کل ناتو به اوکراین
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران