Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@10:07:38 GMT

بازداشت ۳۰۰ تروریست مرتبط با داعش در درعا

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۲۱۶۹۷

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش سوریه با کمک نیروی هوایی این کشور حملات توپخانه‌ای، موشکی و هوایی در جنوب استان السویداء را با هدف آغاز عملیات نظامی بزرگ که به حضور داعش در این استان پایان می‌دهد، آغاز کرد.

این در حالی است که ارتش و همپیمانانش در شرق استان السویداء به حالت آماده‌باش در آمده‌اند و این نیرو‌ها در روستا‌های واقع در اطراف صحرای شرقی و صحرای شمال شرقی السویداء مستقر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع سوری اعلام کردند که برخی مناطق در نزدیکی چاه‌های "الدیاثه" در شمال شرق استان السویداء هدف حملات هوایی ارتش سوریه قرار گرفت.

عملیات مقدماتی ارتش سوریه برای ریشه‌کن کردن داعش در السویداء بعد از ورود تجهیزات نظامی گسترده شامل ده‌ها خودرو و خودروی نظامی و صد‌ها نیرو به این منطقه آغاز شد.

به گفته منابع مختلف، انتظار می‌رود عملیات ارتش سوریه که در واکنش به حمله خونین داعش به السویداء و ربودن ده‌ها تن از شهروندان این استان در ماه گذشته صورت می‌گیرد، در نزدیک‌ترین زمان ممکن آغاز شود.

گروه تروریستی داعش ۵۰ درصد از صحرای السویداء را تحت اشغال خود دارد و تروریست‌های داعشی عمدتا در مناطق صعب‌العبور حضور دارند.

جنگنده‌های سوری روز شنبه مناطق مختلف صحرای السویداء از جمله منطقه الکراع، و الدیاثه را بمباران کردند.

بازداشت ۳۰۰ مظنون مرتبط با داعش در درعا

از سوی دیگر نیرو‌های ارتش سوریه به بازرسی روستا‌های منطقه "اللجاة" در حومه شمال شرق درعا ادامه می‌دهند. برخی از فعالان از بازداشت بیش از ۳۰۰ نفر در چارچوب عملیات علیه هسته‌های خفته داعش ظرف ۴۸ ساعت گذشته خبر دادند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۰۰۰ فلسطینی از زمان آغاز جنگ غزه

یک سازمان حقوق بشری اعلام کرد نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی از زمان آغاز تجاوزات خود به نوار غزه، ۳۰۰۰ فلسطینی از جمله زنان، کودکان، افراد مسن و پزشکان را دستگیر کرده‌اند.   به گزارش ایسنا، سازمان حقوق بشری المیزان عنوان کرد: اشغالگران صهیونیست ۱۶۵۰ زندانی از اهالی غزه را بر اساس قانون مبارزان غیرقانونی، قانونی که در سال ۲۰۰۲ وضع شد، در زندان‌های اسرائیل با سلب هرگونه کنترل قضایی و تضمین دادرسی عادلانه از بازداشت‌شدگان، حبس کرده است.   این سازمان می‌افزاید: این زندانیان در انزوای کامل از دنیا در زندان‌های نفحه و نقب توزیع می‌شوند زیرا اشغالگران مانع از انتشار اطلاعات در مورد آنها می‌شوند و امکان تعیین وکیل یا هرگونه وکالت را از آنها سلب می‌کنند.   رژیم صهیونیستی همچنین ۳۰۰ زندانی دیگر از جمله ۱۰ کودک را از اهالی غزه برای بررسی پرونده‌های دیگر در زندان‌های عسقلان و عوفر منتقل کرد. همه بازداشت‌شدگان از لحظه دستگیری تا مراکز تحقیقاتی مورد شکنجه و رفتارهای تحقیرآمیز قرار می‌گیرند که کرامت انسانی را نقض می‌کند.   مرکز المیزان از جامعه بین‌المللی خواست که مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی خود را در قبال سرزمین‌های اشغالی فلسطین به عهده بگیرد، مفاد حقوق بین‌الملل را اعمال، از غیرنظامیان به‌ویژه زندانیان حمایت و به جنایات شکنجه پایان دهد.   رژیم صهیونیستی پیشتر چند بازداشتی اهل غزه را آزاد کرده بود. آثار شکنجه بر روی اجساد زندانیان آزاد شده مشهود بود. آن‌ها در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی و یا در خانه‌های ویران شده‌ای که اشغالگران آن‌ را به پادگان‌های نظامی تبدیل کرده‌اند، شکنجه شدند. منابع رسانه‌ای اعلام کرده‌اند که سربازان رژیم اشغالگر در دوره بازجویی به نیازهای بشردوستانه زندانیان اهمیتی نمی‌دهند و حتی روزها آن‌ها را تشنه نگه می‌دارند.   از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.   در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه شمال غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۰۰۰ فلسطینی از زمان آغاز جنگ غزه
  • اسارت ۳ هزار نفر از اهالی غزه از آغاز جنگ
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • آغاز اولین نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه در سال جاری
  • عملیات «وعده صادق» پاسخ بازدارنده بود
  • عباسی: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی یک نوع عملیات جدید را در دنیا رقم زد
  • موساد به اردوگاه الهول سوریه نفوذ کرد
  • نفوذ سرویس موساد به اردوگاه الهول سوریه
  • انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریست صهیونیستی/ هشدار به دولت تروریستی آمریکا
  • لحظه به لحظه از حمله پاسخ ایران به تل آویو / امیرعبداللهیان: هشدارهای لازم به آمریکا داده شده است