Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز گیلان مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی گیلان ، در همایش گرامیداشت صد و دوازدهمین سالگرد جنبش مشروطیت در ایران که در رشت برگزار شد ، گفت : انقلاب مشروطیت که به صدور فرمان مشروطه منجرشد ، رایحه امید به زندگی را در جامعه آن روز دمید و در حرکت به سوی قانونمند شدن آن جامعه بسیار تاثیرگذار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خانم حساس خواه ، برگزاری چنین نشست هایی را برای شفاف سازی آنچه در گذشته اتفاق افتاده لازم دانست و افزود : با برپایی این همایش ها می توان به حافظه تاریخی مردم و جامعه تلنگری زد تا از آینه تاریخ زنگار زدوده شود.
مدیر اسناد کتابخانه مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش ، بااشاره به اهمیت و تاثیرگذاری تشکیل پارلمان و روند حرکت جامعه آن زمان ایران به سوی قانونمند شدن ، گفت : ایران بعد از ژاپن دومین کشور آسیایی بود که پیشروان آزادی ، دمکراسی خواهی و مردم سالاری در آن مجلس شورا و قانون اساسی را بنا نهادند.
آقای علی ططری ایران را جزو سی کشور نخست در تشکیل مجلس شورا عنوان کرد و گفت : در 34 دوره مجلس شورا در ایران ، بیش از 11 هزار قانون به تصویب رسید.
وی خاطرنشان کرد : یکی از موفقیت ها و میوه های جنبش مشروطه ایران تشکیل مجلس و تاسیس عدالت خانه بود.
در حاشیه این همایش نمایشگاهی از اسناد و تصاویر دوران مشروطه به ویژه مشروطه خواهان گیلانی برپا بود.   
در پایان این همایش از کتاب برگ هایی از اسناد دولتی ایران در عصر مشروطه به قلم و گردآوری علی امیری رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گیلان همایش گرامیداشت رشت مشروطیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۱۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ حجاج شاهرود

دریافت 44 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با پیش از ظهر شنبه همایش بزرگ حجاج شاهرودی در سالن البرز شرقی برگزار شد. گزارش اختصاصی مهر را از این همایش مشاهده می‌کنید.

کد خبر 6096308

دیگر خبرها

  • قانون‌مداری و اخلاق‌مداری ۲ رویکرد مهم در ارایه خدمت به مردم است
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • بیش از دو میلیارد یورو خرید خارجی در شهرداری/ مافیای خودرو نداریم
  • اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند تک‌برگی تبدیل می‌شود
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندتک‌ برگی در زابل
  • همایش بزرگ حجاج شرق استان سمنان
  • همایش بزرگ حجاج شاهرود
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم