Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@03:43:44 GMT

شکایت دختر حسین پناهی به پلیس فتا

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۲۱۹۱۳

دختر حسین پناهی می‌گوید برای جلوگیری از انتساب جملات جعلی به پدرش، از یک کانال به پلیس فتا شکایت کرده‌اند، اما به رغم تلاش‌های بسیار پلیس در این زمینه، در نهایت به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

جانشین مرحوم شریعتی در انتساب جملات جعلی
به گزارش ایرنا، زمانی جملات و اشعار زیبا را به دکتر شریعتی نسبت می‌داده اند و چند سالی است نوبت به حسین پناهی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارده سال از مرگ پناهی در ۱۴ مرداد هشتاد و سه و در سن ۴۸ سالگی می‌گذرد. از او نمایشنامه‌ها و مجموعه اشعاری پس از مرگش متشر شد. کتاب‌هایی که با استقبال کم نظیر مردم مواجه شد و شعر‌ها در زمان کوتاهی بین اهالی فرهنگ دست به دست شد. با گسترش فضای مجازی این اشعار در بستر بزرگتری منتشر شد و این مقدمه‌ای شد تا برخی، اشعار و جملات دیگران را به حسین پناهی نسبت دهند. به مناسبت سالگرد پناهی، سراغ آنا، فرزند دوم او رفتیم.

تاثیر فضای مجازی بر تحریف اشعار پناهی
آنا پناهی، دختر دوم زنده‌یاد حسین پناهی درباره نسبت دادن برخی از اشعار و نثر‌های ادبی به این بازیگر فقید، گفت: تنها مسئله‌ای که من را بعد از فوت پدرم خیلی ناراحت می‌کند و آزار می‌دهد، همین جمله‌ها و اظهار نظرات جعلی است. شعر‌ها و جملاتی که به پدر منسوب هستند، با فضای ذهنی و سبک نگارش او بسیار متفاوت است. به هر حال عامل اصلی این اتفاق را نمی‌شناسیم و شناسایی آن هم کار خیلی دشوار و سختی است. اما فضای مجازی تاثیر بسیاری در تحریف آثار پدر داشته است و به جرات می‌توان گفت که نقشی مخرب در به وجود آمدن این قضیه داشته است. البته کسانی که برای خواندن مطالب و اشعار وی به این فضا رجوع می‌کنند هم به همین اندازه مقصر هستند.

حمایتی نشد
فرزند این بازیگر در پاسخ به این سوال که خانواده مرحوم پناهی برای حل این مشکل چه کرده، گفت: برای جلوگیری از این مشکلات، نهاد و قانون مشخصی وجود ندارد. یک کانال مطالب جعلی درباره پدرم منتشر می‌کرد که ما برای جلوگیری از اقدام این کانال به پلیس فتا شکایت کردیم. پلیس تلاش‌های بسیاری در این زمینه انجام داد، اما در نهایت به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند. بعد از آن به ارشاد مراجعه کردیم که دوباره هم این اتفاق افتاد. در مجموع هیچ نهاد و سازمان خاصی که به این مسائل رسیدگی کند وجود ندارد.

مبارزه با نشر جعلیات
آنا پناهی با بیان اینکه «ما فقط می‌توانیم یک سری نوشته‌ها و مطالب را تکذیب کنیم» اضافه کرد: همان طور که بیشتر این تحریف‌ها در فضای مجازی صورت می‌گیرد ما هم مجبور می‌شویم اطلاع رسانی و منابع درست را در همین فضا اعلام کنیم. البته خودم عضو کمپینی هستم با عنوان کمپین «مبارزه با نشر جعلیات» که موفق شده در کنترل و جلوگیری از انتشار گسترده مطالب جعلی تاثیر بسزایی داشته باشد. خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از نویسندگان و شاعران بزرگ عضو این کمپین هستند.
«آنا پناهی» با اعلام اینکه هیچ حق التالیفی از مطالب مرحوم «پناهی» دریافت نمی‌کنند، درباره نشر آثار، واگذاری حق و حقوق انتشار مطالب وی به ناشران مختلف، خاطر نشان کرد: پدرم کتاب هایش را به چند ناشر واگذار کرده است که ما هم به احترام پدر اقدامی مبنی بر جلوگیری از این امر انجام نداده ایم.

انتشار آثار تازه پناهی
فرزند مرحوم «پناهی» در خصوص احتمال و زمان انتشار دست نوشته‌های این هنرمند که هنوز منتشر نشده اند، گفت: پدر نوشته‌هایی در قالب شعر و نمایشنامه دارد که هنوز منتشر نشده است. ایشان بعد از فوتش به عنوان شاعر شناخته شد، و حدود هفت دفتر شعر و سه آلبوم از وی منتشر شده و در حال حاضر از جایگاه قرص و محکمی برخوردار است. تصمیم بر این شد که فعلا دست به انتشار سایر آثار پدر نزنیم.

به پدر نزدیک‌تر بودم
آنا پناهی در پایان، آرزوی پدر را اینچنین عنوان کرد «همیشه دوست داشت که او را به عنوان شاعر دوست داشته باشند و همه، شعرهایش را بخوانند و بشنوند» و افزود: پدر هر سه فرزندش را به شکلی دوست داشت، اما من در شرایطی قرار گرفتم که به بابا نزدیک‌تر بودم. من دانشجو بودم و پدرم تهران زندگی می‌کرد و مادرم، چون به تهران علاقه‌ای نداشت، همیشه در حال رفت و آمد به شهرستان بود. شرایط باعث شد من نزدیک‌تر باشم و من هم از آن شرایط استفاده خوبی کردم و تا می‌توانستم به پدر کمک می‌کردم و در کنارش بودم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: حسین پناهی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار لیست کاندیداهای دور دوم انتخابات تهران +کد انتخابی نامزدها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اسامی ۳۲ نامزد دور دوم انتخابات نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه را اعلام کرد.

بنابر روایت ایلنا، فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران با اعلام این خبر و با اشاره بر اهمیت رعایت قانون از سوی داوطلبین و بهره گیری از چارچوب آن اذعان داشت: تبلیغات انتخابات از ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای ادامه خواهد داشت، لذا ۳۲ نامزد انتخابات با رعایت قانون شور و شعف انتخاباتی را به شکل مطلوبی در حوزه انتخابیه تهران به نمایش بگذارند.

قیومی اسامی و مشخصات ۳۲ نامزد دور دوم انتخابات نماینده مجلس شورای اسلامی را به شرح ذیل اعلام کرد:

➖سعید آجورلو فرزند محمد کد نامزد ۲۱

➖ریحانه خالقی فرزند محمدعلی کد نامزد ۲۳

➖صالح اسکندری فرزند عباس کد نامزد ۲۴

➖عطا بهرامی فرزند علی اکبر کد نامزد ۲۵

➖علی اصغر پورمحمدی فرزند عباس کد نامزد ۲۶

➖علی تهرانی مقدم فرزند محمد کد نامزد ۴۳

➖ابوالقاسم جراره فرزند یوسف کد نامزد ۲۷

➖محمدحسین حسین زاده بحرینی فرزند محمدعلی کد نامزد ۲۸

➖حسن خجسته باقرزاده فرزند حاج اسمعیل کد نامزد ۲۹

➖مجتبی رحمان دوست فرزند مرتضی کد نامزد ۳۱

➖غلامحسین رضوانی فرزند عبدالرضا کد نامزد ۳۲

➖سمیه رفیعی فرزند عزت اله کد نامزد ۳۴

➖عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی فرزند رضا کد نامزد ۳۵

➖مجتبی زارعی فرزند حسین کد نامزد ۳۶

➖محمد سراج فرزند احمدعلی کد نامزد ۳۷

➖علیرضا سلیمی فرزند علی اصغر کد نامزد ۳۸

➖مهدی شریفیان فرزند هرمز کد نامزد ۳۹

➖حسین صمصامی مزرعه آخوند فرزند حبیب اهل کد نامزد ۴۱

➖زهره طبیب زاده نوری فرزند محمود کد نامزد ۴۲

➖ابوالفضل ظهره وند فرزند عباس کد نامزد ۴۵

➖ابراهیم عزیزی فرزند قنبر کد نامزد ۴۶

➖مهدی عسگری فرزند محمدرضا کد نامزد ۴۷

➖پیمان فلسفی فرزند مرتضی کد نامزد ۴۸

➖فاطمه قاسم پور فرزند عبدالعلی کد نامزد ۴۹

➖زینب قیصری فرزند مطلب کد نامزد ۵۱

➖سمیه گل پور چمرکوهی فرزند سلمان کد نامزد ۵۲

➖زهره سادات لاجوردی فرزند سیداسداله کد نامزد ۵۳

➖سیدمرتضی محمودی فرزند سیدداود کد نامزد ۵۴

➖سیدنظام الدین موسوی فرزند سیدجواد کد نامزد ۵۶

➖احمد نادری فرزند حسین کد نامزد ۵۷

➖حسین نجابت فرزند حیدرعلی کد نامزد ۵۸

➖بیژن نوباوه وطن فرزند علی اکبر کد نامزد ۵۹

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901654

دیگر خبرها

  • احضار برخی فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب در پرونده نیکا شاکرمی
  • انتشار نماهنگ زیبای نامه‌ای برای تو +فیلم
  • احضار خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای برای انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای /دلیل: انتشار مطالب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • انتشار لیست کاندیداهای دور دوم انتخابات تهران +کد انتخابی نامزدها
  • واکنش تهیه‌کننده «نون خ» به اعتراض یک خواننده درباره استفاده بی‌اجازه از آثارش +فیلم
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • شکایت رسمی علیه سعید آقاخانی و سریال نون خ