Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@09:17:07 GMT

استارت چاقی با مصرف شیرخشک زده می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۲۲۱۳۶

استارت چاقی با مصرف شیرخشک زده می‌شود

متخصص کودکان گفت: ارتباط عاطفی بین مادر و نوزادی که از شیر مادر تغذیه می‌شود بیشتر از نوزادانی است که با شیر خشک تغذیه می‌شوند.

خبرگزاری فارس: حمید استادابراهیمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر و ترویج زایمان طبیعی اظهار داشت: شیر مادر بهترین نعمتی است که خداوند در وجود مادران قرار داده است و به تعداد اندکی مادران هستند که نمی‌توانند شیر خود را به نوزاد بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان داشت: شیر مادر سهل‌الهضم است که برخی مادران این را یک مشکل می‌دانند و به متخصصان مراجعه می‌کنند، مادران سوء برداشت و تفکر اشتباه مبنی بر اینکه نوزاد تحمل شیر مادر را ندارد، نداشته باشند.

این متخصص کودکان تصریح کرد: شیر خشک محصول خشک شده شیر گاو بوده و هضم آن برای نوزاد به دلیل وجود یک پروتئین سنگین در شیر گاو سخت است، اما شیر مادر حاوی گلبول سفید است و به دلیل داشتن آنتی‌بادی‌ها و پروتئین‌ها بدن نوزاد را در برابر عفونت‌های گوارشی، تنفسی و ... مقاوم می‌سازد.

استاد ابراهیمی با اشاره به اینکه نوزادانی که در بدو تولد زردی داشته باشند با تغذیه شیر مادر این زردی برطرف می‌شود، عنوان کرد: نوزاد باید تا ۶ ماهگی فقط شیر مادر بخورد.

وی بیان کرد: قسمت اولیه شیر مادر آبکی است و عطش نوزاد را می‌خواباند و قسمت دوم شیر که حاوی چربی و عناصر است موجب تغذیه کامل است ضمن اینکه نوزاد را تا ۶ ماهگی با طعم‌های مختلف غذایی آشنا نکنید که با این کار نوزاد را از فواید شیر مادر محروم می‌سازد.

استاد ابراهیمی با اشاره به اینکه در بدو تولد نوزاد شیر ابتدایی مادر آغوز است، افزود: شیر آغوز در رشد دستگاه گوارش، تقویت سیستم ایمنی و دفاعی نوزاد موثر است و بین سه تا پنج روز اول تولد از مادر ترشح می‌شود و توصیه می‌کنیم مادران حتما این شیر را به نوزادان بدهند و به تصور اینکه کم است چیز دیگر به نوزاد ندهند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه عنوان کرد: گریه نوزاد ۴۴ علت دارد از جمله آن‌ها گرسنگی، ارتباط برقرار کردن با مادر یا اطرافیان، خیس کردن، دل درد، نفخ، کولیک و ... است و مادر از نوع گریه در راستای برآوردن نیاز‌های نوزاد تلاش می‌کند.

این استاد دانشگاه گفت: مادران از دادن شیر خشک به فرزندشان پرهیز کنند مگر در مواردی که شیر مادر ناکافی است و با تجویز پزشک به نوزاد شیر خشک بدهند.

وی کم شدن ادرار نوزاد، وزن نگرفتن و ... را از علت‌های ناکافی بودن شیر مادر دانست و افزود: مادرانی که شیر خود را به کودکان می‌دهند در آینده کمتر دچار سرطان‌هایی از جمله سرطان سینه، سرطان رحم، گردنه رحم، سرطان تخمدان و کم‌خونی می‌شوند.

استاد ابراهیمی خاطرنشان کرد: ارتباط عاطفی بین مادر و نوزادی که از شیر مادر تغذیه می‌شود بیشتر از نوزادانی است که با شیر خشک تغذیه می‌شوند و از دیگر مضرات شیر خشک این است که فرزندان در آینده دچار چاقی که عامل اصلی بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت است، شده و استارت این چاقی در بدو تولد و مصرف شیر خشک زده می‌شود.

وی با بیان اینکه باید از خوراندن غذای سفره به نوزاد زیر یکسال پرهیز کرد، گفت: هرگز نباید شیر فریز شده مادر را گرم و یا بیرون از فریزر نگهداری کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: چاقی شیرخشک نوزادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۲۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استارت تیم ملی هاکی سالنی بانوان در سال جدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون هاکی، در این اردو که استارت کار تیم ملی در سال جدید خواهد بود ، ۲۰ بازیکن تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی انجام خواهند داد.

تیم ملی هاکی سالنی بانوان که جایگاه پنجم آسیا را دارد خود را جهت حضور قدرتمند و حضور در سکو در مسابقات آسیایی پیش رو که به میزبانی تایلند در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و انتخابی جام جهانی نیز هست آماده می کنند.

کد خبر 6063297

دیگر خبرها

  • توصیه‌های تغذیه‌ای برای کودکان در معرض اضافه وزن و چاقی
  • فعالیت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز
  • شهادت ۱۴ هزار کودک فلسطینی در تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه
  • تغذیه صحیح به هنگام سحر و افطار
  • توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان
  • روزه‌داری بیماران فشار خونی، قلبی و کلیوی با رعایت تغذیه
  • توصیه‌های تغذیه‌ای برای بیماران فشار خونی، قلبی و کلیوی در روزه‌داری
  • استارت تیم ملی هاکی سالنی بانوان در سال جدید
  • مصرف داروی میگرن احتمال ابتلا به اتیسم را در نوزاد افزایش نمی دهد
  • چاقی یهویی سلنا گومز سوژه شد